دانلود مرور گر Opera

دانلود مرور گر Opera
توسط

Opera یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط شرکت همنام خود Opera توسعه یافته است. این مرورگر مبتنی بر Chromium است، اما از طریق رابط کاربری و سایر ویژگی‌ها، خود را از سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium (Chrome، Edge و غیره) متمایز می‌کند.
Opera در ابتدا در ۱۰ آوریل ۱۹۹۵ منتشر شد و آن را به یکی از قدیمی ترین مرورگرهای وب دسکتاپ تبدیل کرد که هنوز به طور فعال توسعه یافته است. این نرم افزار برای ده سال اول خود یک نرم افزار تجاری بود و موتور طرح بندی اختصاصی خود را داشت.

Opera در Windows، macOS، Linux، Android و iOS (موتور Safari WebKit) در دسترس است. نسخه‌های موبایلی به نام‌های Opera Mobile و Opera Mini نیز وجود دارد. کاربران اپرا همچنین به اخبار اپرا، یک برنامه خبری مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی، دسترسی دارند.

این شرکت یک نسخه بازی محور از مرورگر، Opera GX، در سال ۲۰۱۹، و یک مرورگر رمزی Opera متمرکز بر بلاک چین را در ژانویه ۲۰۲۲ در نسخه بتا عمومی منتشر کرد.
در آوریل ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرد که یک تعمیر اساسی در مرورگر به نام Opera 100 و با کد "Opera One" با افزودن یک رابط کاربری جدید و چندین ویژگی مرتبط با هوش مصنوعی، Opera 100 در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شد.

اپرا ویژگی‌هایی را ایجاد کرد که بعداً توسط سایر مرورگرهای وب مورد استفاده قرار گرفت، از جمله: شماره‌گیری سریع، مسدود کردن پنجره‌های بازشو، باز کردن مجدد صفحات اخیرا بسته شده، مرور خصوصی، و مرور زبانه‌ها. ویژگی‌های اضافی عبارتند از یک ابزار داخلی اسکرین‌شات، Snapshot، که شامل ابزار نشانه‌گذاری تصویر نیز می‌شود؛ مسدودکننده‌های تبلیغات داخلی، و مسدودکننده‌های ردیابی.


پست های توصیه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *