جادی کیست؟

Birhosting جادی 3
توسط

امیر عماد میر میرانی که با نام مستعار (جادی) شناخته می شود، برنامه نویس فعال حوزه ی تکنولوژی های جدید و جامعه ی نرم افزار های آزاد و متن باز اهل ایران است. کمتر کسی وجود دارد که در حوزه ی کامپیوتر فعال باشد و جادی را نشناسد. اگر کتاب Just for fun ، فقط برای شوخی را خوانده باشید مسلما با مترجم کتاب جادی آشنا هستید. مسلما ترجمه زیبا و روان این کتاب شما را مجبور می کند تا ساعت ها این کتاب را دستانتان بگیرید و تا اتمام آن آنرا زمین نگذارید، البته ممکن است بعد از خواندن این کتاب به یکی ازکاربران کنو یا لینوکس تبدیل شوید.

وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه طباطبایی به اتمام رسانید. اما در اصل در زمینه ی علوم مهندسی کامپیوتر کار می کند. او معتقد است نباید در زندگی تک بعدی پیش رفت و همیشه باید گزینه های زیادی روی میز داشت. نگاهی جزئیی به رزومه ی جادی نشان می دهد که او تا چه حد به این حرف خود پایبند بوده است. جادی علاقه زیادی به نشر دادن اطلاعات و انتقال تجربیات خود به دیگران دارد. با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت می‌توانید پادکست‌ها، ویدیوها و مقالات آموزشی او را در مورد موضوعات مختلف ببینید. 

زبان های برنامه نویسی

جادی می گوید:(اشتباه خیلی برنامه‌نویس‌های جوان اینه که برنامه نوشتن به یک زبون خاص رو با یاد گرفتن برنامه‌نویسی اشتباه می‌گیرن ، و من به نوبه ی خود برنامه نویسی را بلدم و خیلی زبان مهم نیست).

وی بیشتر با پرل برنامه نوشته است و چون برنامه نویس به زبان پرل بسیار کم هستند، در خواست برای پروزه هایی با زبان پرل خیلی به سمت او می آیند. او بعد از پرل با پی‌اچ‌پی و این روزها با پایتون و گاهی گو کار می کند.

دوره ها:

  1. دوره آموزش پایتون جادی
  2. دوره پایتون پیشرفته جادی
  3. دوره Lpic جادی
  4. دوره بلاک چین و بیت کوین جادی
  5. پادکست جادی

بزرگترین اشتباه در زندگی حرفه ای به زبان خود جادی

اشتباه؟ خب دو سه بار اشتباهی کل هاردم رو پاک کردم! از نظر برنامه‌نویسی هم بزرگ‌ترین اشتباهم این بود که به جای یاد گرفتن تکنولوژی‌های مرتبط، با چیزی که بلد بودم کارم رو راه انداختم. باور نمی‌کنین و اولین باره که می‌گم ولی یک سایت با حجم عظیمی اطلاعات از یکی از صنایع بسیار عظیم کشور رو شخصاً بدون اس‌کیوال نوشته‌ام (: اون موقع هنوز با اس‌کیوال آشنا نبودم و در نتیجه کل دیتابیس رو خودم با پرل پیاده‌سازی کردم! تا چند سال پیش هم سایت سرپا بود و اون دیتابیس‌ شخصی‌ام هم کار می‌کرد ولی وای به وقتی تغییری لازم بود یا اصلاحی!

توصیه جادی به افرادی که تازه می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند

با چیزی کار کنه که ازش لذت می‌بره و با حوصله از پایین یاد بگیره. همچنین اگر کمی پیش رفت، شروع کنه به خوندن سورس پروژه‌های آزاد و در صورت توان (که ۱۰۰٪ از یک جایی پیش می‌یاد) مشارکت کردن در اون پروژه. اینجوری اولاً مهارت‌های ارتباطی‌اش افزایش پیدا می‌کنه و دوم نمونه کارهای خوب رو می‌بینه و خوب کار کردن رو یاد می‌گیره و در نهایت رزومهٔ خوبی هم برای خودش می‌سازه.


پست های توصیه شده