Arvind Krishna کیست؟

birhosting ArvindKrishna index
توسط
birhosting ArvindKrishna1

Arvind Krishna یک مدیر بازرگانی هندی-آمریکایی است که به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل IBM فعالیت می کند. او از آوریل ۲۰۲۰ مدیرعامل IBM بوده و در ژانویه ۲۰۲۱ نقش رئیس را بر عهده گرفت. کریشنا کار خود را در IBM در سال ۱۹۹۰ در مرکز تحقیقات توماس جی واتسون IBM آغاز کرد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان معاون ارشد رئیس جمهور ارتقا یافت. بخش‌های IBM Cloud & Cognitive Software و IBM Research. او معمار اصلی خرید Red Hat، بزرگترین خرید در تاریخ شرکت بود.

 

اوایل زندگی

کریشنا در یک خانواده هندو تلوگو زبان در ناحیه غربی گوداواری در منطقه ساحلی آندرا در آندرا پرادش هند به دنیا آمد. پدرش، سرلشکر وینود کریشنا، یک افسر ارتش بود که در ارتش هند خدمت می کرد و مادرش، آراتی کریشنا، برای رفاه بیوه های ارتش کار می کرد.

 

تحصیلات

او قبل از دریافت مدرک BTech در مهندسی برق از موسسه فناوری هند در کانپور در سال ۱۹۸۵، تحصیلات خود را در دبیرستان عالی هندی Stanes Anglo، Coonoor، تامیل نادو، و در آکادمی سنت جوزف، دهرادون گذراند. سپس به ایالات متحده نقل مکان کرد. برای کسب مدرک دکتری در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین در سال ۱۹۹۱. او جوایز برجسته فارغ التحصیلان را از IIT Kanpur و دانشگاه ایلینویز Urbana-Champaign دریافت کرد.

حرفه

شغل حرفه‌ای

کریشنا در سال ۱۹۹۰ در مرکز تحقیقات توماس جی واتسون IBM به IBM پیوست و به مدت ۱۸ سال تا سال ۲۰۰۹ در واتسون ریسرچ ادامه داد. سپس در گروه نرم‌افزار مدیریت اطلاعات و سیستم‌ها و فناوری آی‌بی‌ام نقش مدیرکلی داشت. در سال ۲۰۱۵، او به سمت معاون ارشد تحقیقات IBM ارتقا یافت. او بعداً معاون ارشد بخش ابر و نرم‌افزار شناختی IBM شد.

او همچنین ساخت و گسترش بازارهای جدید برای IBM در هوش مصنوعی، ابر، محاسبات کوانتومی و فناوری بلاک چین را رهبری کرد. او نیروی محرکه خرید ۳۴ میلیارد دلاری IBM از Red Hat بود که در جولای ۲۰۱۹ بسته شد.

او در ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان مدیر عامل IBM منصوب شد و از ۶ آوریل ۲۰۲۰ به جای جینی رومتی که از سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیرعامل فعالیت می کرد، منصوب شد. او به ساتیا نادلا، شانتانو ناراین و ساندار پیچای به عنوان مدیر عامل هندی-آمریکایی یک شرکت فناوری بزرگ ایالات متحده پیوست. در سال ۲۰۲۱، او توسط CRN به عنوان "تأثیرگذارترین مدیر اجرایی سال" انتخاب شد.

تحقیقات

او ده ها حق ثبت اختراع را تالیف کرده است، ویراستار مجلات IEEE و ACM بوده است و مقالات زیادی در مجلات فنی منتشر کرده است.


پست های توصیه شده