Sundar Pichai کیست؟

birhosting SundarPichai index
توسط

Pichai Sundararajan (زاده ۱۰ ژوئن ۱۹۷۲) که بیشتر با نام Sundar Pichai شناخته می شود، یک مدیر بازرگانی آمریکایی است. او مدیر اجرایی (مدیر عامل) شرکت آلفابت و شرکت تابعه آن گوگل است.

پیچای کار خود را به عنوان مهندس مواد آغاز کرد. پس از مدت کوتاهی در شرکت مشاوره مدیریت McKinsey & Co، پیچای در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست، جایی که او مدیریت محصول و تلاش‌های نوآوری را برای مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزار مشتری Google، از جمله Google Chrome و ChromeOS، رهبری کرد و همچنین تا حد زیادی مسئول بود. برای گوگل درایو علاوه بر این، او بر توسعه اپلیکیشن های دیگر مانند جی میل و نقشه گوگل نظارت داشت. در سال ۲۰۱۰، پیچای همچنین منبع باز کدک ویدیویی جدید VP8 توسط گوگل را اعلام کرد و فرمت ویدیویی جدید WebM را معرفی کرد. کروم بوک در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. پیچای در سال ۲۰۱۳ اندروید را به لیست محصولات گوگل که نظارت می کرد اضافه کرد.

پیچای در ۱۰ آگوست ۲۰۱۵ پس از اینکه قبلاً توسط مدیر عامل لری پیج به عنوان مدیر محصول منصوب شده بود، به عنوان مدیرعامل بعدی گوگل انتخاب شد. در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵، با تکمیل تشکیل Alphabet Inc.، هلدینگ جدید خانواده شرکت گوگل، به سمت جدید قدم گذاشت. او در سال ۲۰۱۷ به عضویت هیئت مدیره الفبا منصوب شد.

پیچای در فهرست سالانه تایم از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ قرار گرفت.

 

birhosting SundarPichai1

سنین جوانی و تحصیل

پیچای در مادورای، تامیل نادو، هند، در خانواده ای تامیل زبان به دنیا آمد. مادرش، لاکشمی، یک تن نگار و پدرش، رگوناتا پیچای، مهندس برق در GEC، شرکت بریتانیایی بود. پدرش همچنین یک کارخانه تولیدی داشت که قطعات الکتریکی تولید می کرد.

پیچای تحصیلات خود را در مدرسه راهنمایی جواهر ویدیالایا در آشوک ناگار، چنای به پایان رساند و کلاس دوازدهم را از مدرسه وانا وانی در IIT Madras به پایان رساند. او مدرک خود را از IIT Kharagpur در مهندسی متالورژی دریافت کرد و از فارغ التحصیلان برجسته آن موسسه است. او دارای مدرک M.S. از دانشگاه استنفورد در رشته علوم و مهندسی مواد، و MBA از دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، جایی که او به ترتیب یک محقق سیبل و یک محقق پالمر نام گرفت.

حرفه

پیچای در مهندسی و مدیریت محصول در Applied Materials و در مشاوره مدیریت در McKinsey & Company کار می کرد. پیچای در سال ۲۰۰۴ به Google پیوست، جایی که او مدیریت محصول و تلاش‌های نوآوری را برای مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزار مشتری Google، از جمله Google Chrome و ChromeOS، رهبری کرد، و همچنین تا حد زیادی مسئول Google Drive بود. او در ادامه بر توسعه برنامه های کاربردی دیگر مانند جی میل و نقشه گوگل نظارت داشت. در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۹، Pichai نمایشی از ChromeOS ارائه داد. کروم بوک برای آزمایش و آزمایش در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و در سال ۲۰۱۲ برای عموم منتشر شد. در ۲۰ می ۲۰۱۰، او منبع باز کدک ویدیویی جدید VP8 توسط گوگل را اعلام کرد و قالب ویدیویی جدید WebM را معرفی کرد.

پیچای در ۱۳ مارس ۲۰۱۳ اندروید را به لیست محصولات گوگل که نظارت می کرد اضافه کرد. اندروید قبلا توسط اندی روبین مدیریت می شد. او از آوریل ۲۰۱۱ تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۳ مدیر Jive Software بود. پیچای در ۱۰ آگوست ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل بعدی گوگل انتخاب شد، پس از اینکه قبلاً توسط مدیر عامل، لری پیج به عنوان مدیر محصول منصوب شده بود. در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵، با تکمیل تشکیل Alphabet Inc.، هلدینگ جدید خانواده شرکت گوگل، به سمت جدید قدم گذاشت.

پیچای در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدعی مدیرعاملی مایکروسافت پیشنهاد شده بود، سمتی که در نهایت به ساتیا نادلا داده شد. در آگوست ۲۰۱۷، پیچای به دلیل اخراج یکی از کارمندان گوگل که یک مانیفست ده صفحه ای در انتقاد از سیاست های تنوع این شرکت نوشت، تبلیغاتی را به خود جلب کرد.

در دسامبر ۲۰۱۷، پیچای در کنفرانس جهانی اینترنت در چین سخنران بود و در آنجا اظهار داشت که "کارهای زیادی که گوگل انجام می دهد کمک به شرکت های چینی است. بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط در چین وجود دارند که از مزایای گوگل استفاده می کنند. محصولات خود را به بسیاری از کشورهای دیگر خارج از چین برسانند."

در دسامبر ۲۰۱۹، پیچای مدیر عامل شرکت آلفابت شد. غرامت او از این شرکت در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

birhosting SundarPichai2

شهادت کنگره آمریکا

در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۸، ساندار پیچای توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با گوگل مانند سوگیری احتمالی سیاسی در پلتفرم های گوگل، برنامه های ادعایی این شرکت برای یک "برنامه جستجوی سانسور شده" در چین و آن مورد بازجویی قرار گرفت. شیوه های حفظ حریم خصوصی در پاسخ، پیچای به کمیته اطلاع داد که کارمندان گوگل نمی توانند بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. او همچنین اظهار داشت که کاربران گوگل می توانند از جمع آوری داده های خود انصراف دهند و "هیچ برنامه ای برای یک موتور جستجوی سانسور شده" در چین وجود ندارد.

در اکتبر ۲۰۲۰، کمیته بازرگانی، علم و حمل‌ونقل سنای ایالات متحده به اتفاق آرا به احضار پیچای، همراه با مدیرعامل فیس‌بوک (امروزه متا) و سپس جک دورسی، مدیرعامل توییتر، به احضار پیچای رأی داد. در پاسخ به نگرانی قانونگذاران در مورد معافیت صنعت فناوری از بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات ۱۹۳۴، در مقابل کمیته شهادت دهند.

جوایز و تقدیر

Sundar Pichai در سال ۲۰۲۲ نشان Padma Bhushan را در رده تجارت و صنعت از دولت هند دریافت کرد که سومین جایزه برتر غیرنظامی کشور است.

 

زندگی شخصی

Sundar Pichai با انجلی پیچای ازدواج کرده و دو فرزند دارد. انجلی اصالتا اهل کوتای هند است. هر دو در حین تحصیل با هم در IIT، خاراگپور به هم نزدیک شدند. علایق تفریحی او شامل کریکت و فوتبال است. پیچای یکی از پیروان آیین هندو است.


پست های توصیه شده