Angular چیست؟

birhosting Angular index
توسط

انگولار یک فریم ورک فرانت اند منبع باز برای برنامه های کاربردی وب می باشد  که بر اساس TypeScript ساخته شده است.
با Angular، از پلتفرمی استفاده می‌کنید که می‌تواند از پروژه‌های تک توسعه‌دهنده تا برنامه‌های کاربردی در سطح سازمانی مقیاس شود. Angular به گونه‌ای طراحی شده است که به‌روزرسانی را تا حد امکان ساده می‌کند، بنابراین با حداقل تلاش از آخرین پیشرفت‌ها بهره ببرید. بهتر از همه، اکوسیستم Angular از گروهی متنوع از بیش از ۱.۷ میلیون توسعه‌دهنده، نویسندگان کتابخانه‌ها و تولیدکنندگان محتوا تشکیل شده است.
معماری یک برنامه Angular بر مفاهیم اساسی خاصی متکی است. بلوک‌های اصلی چارچوب Angular اجزای Angular هستند که در NgModules سازماندهی شده‌اند. NgModules کدهای مرتبط را در مجموعه های تابعی جمع آوری می کند. یک برنامه Angular توسط مجموعه ای از NgModules تعریف می شود. یک برنامه همیشه حداقل یک ماژول ریشه دارد که بوت استرپینگ را فعال می کند و معمولاً ماژول های ویژگی بسیار بیشتری دارد.

کامپوننت ها بلوک های ساختمانی هستند که یک برنامه کاربردی را تشکیل می دهند. یک کامپوننت شامل یک کلاس TypeScript با دکوراتور component@  یک قالب HTML و استایل ها است. دکوراتور ()component@ اطلاعات  زیر را مشخص می کند:

یک انتخابگر CSS که نحوه استفاده از کامپوننت را در قالب تعریف می کند.

عناصر HTML در قالب شما که با این انتخابگر مطابقت دارند به نمونه هایی از کامپوننت تبدیل می شوند.

یک قالب HTML که به Angular آموزش می دهد که چگونه کامپوننت را ارائه کند و مجموعه ای اختیاری از سبک های CSS که ظاهر عناصر HTML قالب را مشخص می کند.

هر برنامه Angular دارای یک ماژول ریشه است که به طور معمول AppModule نام دارد، که مکانیزم بوت استرپ را برای راه اندازی برنامه ارائه می دهد. یک برنامه به طور معمول شامل بسیاری از ماژول های کاربردی است. مانند ماژول‌های جاوا اسکریپت.
NgModules می‌تواند عملکردها را از سایر NgModules وارد کند و اجازه می‌دهد عملکرد خود را صادر کرده و توسط NgModules دیگر استفاده شود. به عنوان مثال، برای استفاده از سرویس روتر در برنامه خود، Router NgModule را وارد می کنید.

سازماندهی کد شما در ماژول های کاربردی مجزا به مدیریت توسعه برنامه های کاربردی پیچیده و طراحی برای قابلیت استفاده مجدد کمک می کند. علاوه بر این، این تکنیک به شما امکان می‌دهد از بارگذاری تنبل (یعنی بارگیری ماژول‌ها در صورت تقاضا) استفاده کنید تا مقدار کدی را که باید در هنگام راه‌اندازی بارگذاری شود به حداقل برسانید.

قبل از نمایش یک Angular، view دستورالعمل ها را ارزیابی می کند  تا عناصر HTML و DOM را مطابق با داده ها و منطق برنامه شما تغییر دهد. Angular از اتصال دو طرفه داده پشتیبانی می کند، به این معنی که تغییرات در DOM، مانند انتخاب های کاربر، در داده های برنامه شما نیز منعکس می شود. الگوهای شما می‌توانند از pipes (لوله ها) برای بهبود تجربه کاربر با تبدیل مقادیر برای نمایش استفاده کنند. به عنوان مثال، از pipes ها برای نمایش تاریخ‌ها و ارزش‌های ارزی استفاده کنید که برای موقعیت مکانی کاربر مناسب است. Angular لوله های از پیش تعریف شده ای را برای تبدیل های رایج ارائه می دهد و شما همچنین می توانیدpipes های خود را تعریف کنید.

Angular از چارچوب تست Jasmine استفاده می کند. معماری Jasmine ویژگی های مختلفی را برای ایجاد انواع مختلف تست ها فراهم می کند. ، اجرای آزمایشی، از یک فایل پیکربندی برای تعریف شرایط راه اندازی، reporters و چارچوب آزمایشی استفاده می کند.


پست های توصیه شده