bootstrap چیست؟

BirHosting bootstrap index
توسط

بوت استرپ یک فریم ورک طراحی وب سایت است که در ابتدا توسط توسعه دهندگان توییتر برای استفاده داخلی ایجاد شد. bootstrap پس از مدتی در دسترس عموم قرار گرفت و به مجموعه‌ای مناسب از ابزارها برای توسعه رابط‌های کاربری با هر میزان پیچیدگی تبدیل شد.

اکنون Bootstrap یک مجموعه ابزار HTML ، CSS و JS منبع باز و رایگان است. هنگامی که توسعه دهنده وب Bootstrap این فایل‌ها را به صفحه متصل می‌کند، تعداد زیادی کلاس و اجزای آماده برای طرح بندی در دسترس قرار می‌گیرد. از بوت استرپ برای ایجاد و طراحی وب سایت‌های ریسپانسیو در زمان کم استفاده می‌شود.

BirHosting bootstrap

مزایای استفاده از بوت استرپ

صرفه جویی در زمان: با المان‌های از پیش طراحی شده می‌توانید زمان کمتری صرف کنید.
طراحی واکنشگرا: نیازی به اضافه کردن مدیا کوئری در CSS ندارید.
هماهنگ با مرورگرهای مختلف: با ورژن‌های مختلف کروم، فایرفاکس، ایج، سافاری، اپرا و… هماهنگ است.
ساده و سبک: یادگیری آن بسیار ساده و سبک است.
رایگان و منبع باز: رایگان است و قابلیت شخصی سازی هم دارد.

طراحی ریسپانسیو با Bootstrap

ریسپانسیو کردن صفحات با بوت‌استرپ بسیار ساده است. ریسپانسیو بودن به معنی نمایش صحیح وب‌سایت در تمام نمایشگرها از جمله موبایل و تبلت است. برای طراحی ریسپانسیو با بوت‌استرپ تنها کافی است کار با سیستم Grid آن را یاد بگیرید.

سیستم Grid صفحه را به ۱۲ ستون تقسیم می‌کند و شما می‌توانید محتوای وبسایت خود را با استفاده از این ستون‌ها کنار هم قرار دهید و نحوه چینش آنها در دستگاه‌های مختلف (دسکتاپ، تبلت، موبایل و…) را تعیین کنید.

دیگر کاربردهای بوت استرپ

Bootstrap تنها در ریسپانسیو کردن صفحات نیست که کاربرد دارد بلکه آپشن‌های دیگری هم در اختیار شما می‌گذارد. این فریم ورک محبوب تقریبا فکر همه چیز را کرده است و برای هرعنصری که شما در وبسایت خود به آن نیاز دارید style زیبایی تدارک دیده است!

BirHosting bootstrap2

معایب Bootstrap

قالب‌های مشابه

سایت‌های توسعه یافته با Bootstrap مشابه یکدیگرند، ساختار یکسان، دکمه‌ها و بخش‌های مختلف شباهت زیادی به یکدیگر دارند. با توجه به آنچه گفته شد باید با همه ابزارهای ارائه شده توسط Bootstrap به طور کامل آشنایی داشته باشید تا از حداکثر آن‌ها در توسعه وب‌سایت استفاده کنید. این که همه سایت‌های طراحی شده با این فریم ورک شبیه یکدیگر هستند، باعث می شود استفاده از آن برای اجرای برخی از پروژه‌ها مناسب نباشد.

عدم سازگاری با مرورگرهای قدیمی‌تر

از آنجا که بوت استرپ سعی می‌کند با زمان هماهنگ باشد و دائماً به روزرسانی می‌شود، در نتیجه، ممکن است سایت‌های موجود در بوت استرپ در مرورگرهای قدیمی به درستی نمایش داده نشوند.


پست های توصیه شده