Html چیست؟

BirHosting Html
توسط

HTML ( اچ تی ام ال ) مخفف Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری فوق متن، زبان استاندارد طراحی صفحات وب است. کلیه کدهای صفحه(طرف سرور و طرف مشتری) در نهایت به کدهای HTML تبدیل شده و توسط مرورگر نمایش داده می شوند.

به عبارت دیگر مرورگر ها هیچکدام از کدها و کنترل های سمت سرور همچون کدهای asp و php را نمیشناسند و کد قابل فهم برای آنها اچ تی ام ال می باشد. کامپایلر های زبان های برنامه نویسی سروری در نهایت کد های خود را برای نمایش به کد اچ تی ام ال تبدیل میکنند و برای مرورگر میفرستند تا به کاربران نمایش داده شود. 

BirHosting Html

کاربرد

اچ‌تی‌ام‌ال ابزاری است که با استفاده از چیزهایی به نام تگ‌ها، اقدام به ساخت قالب کلی صفحات وب میکند. به این معنا که شما با استفاده از HTML میتوانید پایه و بدنه اصلی وبسایت خود را طراحی کنید. به عبارت دیگر ساختاربندی اصلی صفحات وب با HTML انجام میشود. اما برای زیبا سازی صفحات خود باید از CSS استفاده کنید

مثلا یک انسان را تصور کنید 

BirHosting Html 1

تگ (tag) چیست؟

شاید در حین کار با اچ‌تی‌ام‌ال به چیزهایی به نام «تگ یا tag» برخورد کرده اید و برایتان سوال پیش آمده است که تگ ها چه چیزهایی هستند.
تگ ها در HTML میتوانند لینک ها،‌ لیست ها،‌ پاراگراف ها، جداول، عکس و همه چیز را بسازند و شما با استفاده از تگ هاست که میتوانید صفحات وب خود را اسکلت بندی کنید.

BirHosting Html 2

رابطه‌ی HTML و CSS

شما با استفاده از HTML، ساختار کلی صفحه وب را مشخص می‌کنید و سپس با استفاده از CSS می‌توانید به آن جذابیت های ظاهری اضافه کنید. دقیقا مثل ساختمان سازی که با استفاده از میل گرد، بتن و... ساختار کلی ساختمان را میساختید و سپس با استفاده از رنگ و گچ بری و... آن ساختمان را زیبا میکردید

BirHosting Html 3

چرا HTML یک زبان برنامه نویسی نیست؟

اچ‌تی‌ام‌ال هرگز نمیتواند یک زبان برنامه نویسی باشد. زیرا اصلا ویژگی های یک زبان برنامه نویسی، مثل متغیر ها، توابع، شرط ها، حلقه ها و... را ندارد. پس کاملا اشتباه است اگر اچ‌تی‌ام‌ال را یک زبان برنامه نویسی بدانیم. میتوانیم درباره‌ی HTML بگوییم که ابزاری است که با استفاده از تگ ها، میتواند صفحات وب را برای ما ساختاردهی کند.

BirHosting Html 4

روش اجرای فایل های HTML

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نام‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود.

فایل های اچ‌تی‌ام‌ال برای اجرا شدن به هیچ فناوری خاصی نیاز ندارد. شما برای اجرای فایل های HTML فقط نیاز به یک مرورگر دارید که از HTML پشتیانی کند و تمام مرورگرها این کار را برای شما انجام میدهند!

فرقی نمی‌کند از گوگل کروم استفاده می‌کنید یا فایرفاکس، شاید هم مرورگر شما سافاری یا اینترنت اکسپلورر باشد. در هر صورت شما می‌توانید کدهای اچ‌تی‌ام‌ال خود را بنویسید و آن‌ها را اجرا کنید. در آینده حتما یک آموزش بسیار جامع و رایگان درباره‌ی HTML و HTML5 خواهیم داشت.

BirHosting Html 5

یک مثال از کد نویسی

BirHosting Html 6

پست های توصیه شده