استفاده نامحدود از اینترنت استارلینک پایان یافت

BirHosting News starlink_ends_unlimited_internet index
توسط

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تاکنون هیچ محدودیتی برای استفاده کاربران تعیین نکرده بود اما حالا اسپیس ایکس با ارسال ایمیلی به مشترکین خود گفته است که آستانه مجاز مصرف اینترنت استارلینک ۱ ترابایت در ماه است. 

اسپیس ایکس گفته است کسانی که از ماه دسامبر امسال بیش از حد مجاز فوق دیتا مصرف کنند سرعت اینترنت آن‌ها کاهش خواهد یافت و این کاهش سرعت فقط از سال ۷ صبح تا ۱۱ شب اعمال خواهد شد، بنابراین کاربران می‌توانند دانلودهای سنگین خود را به فاصله زمانی بین ۱۱ شب تا ۷ صبح انتقال دهند. 

BirHosting News starlink_ends_unlimited_internet

ظاهرا در سیاست جدید استارلینک که Fair Usage Policy نام دارد، کسانی که بیش از یک ترابایت مصرف کنند می‌توانند با پرداخت ۲۵ سنت برای هر گیگابایت، به سرعت قبلی خود بازگردند وگرنه مجبور هستند که با همان سرعت پایین به کار خود ادامه دهند. 

ماهواره‌های استارلینک هم‌اکنون بسیاری از نقاط دنیا را پوشش داده‌اند اما اخیرا اضافه شدن مشتریان جدید باعث کاهش سرعت آن شده است. به همین خاطر اسپیس ایکس قصد دارد که با محدود کردن کاربران پرمصرف، سایر کاربران نیز بتوانند از اینترنت ماهواره‌ای این شرکت استفاده کنند. هم‌اکنون سرعت این اینتذنت در آمریکا به ۶۰ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است در حالیکه قبلا سرعت آن ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه بود.

اسپیس ایکس گفته است که مشتریانخانگی این شرکت می‌تو‌انند انتظار سرعت بین ۲۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را داشته باشند درحالیکه برای کسب‌وکارها انتظار سرعت ۴۰ تا ۲۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رود. در چنین شرایطی برخی کاربران معتقدند که داشتن دو اشتراک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسیار بهتر از خریدن پرداخت ۲۵ سنت برای هر ۱ گیگابایت بعد از تمام شدن آستانه ۱ ترابایت است‌. در هر حال، اسپیس ایکس گفته است که فقط ۱۰ درصد مشترکین این شرکت مصرف ترافیک بیش از ۱ ترابایت در ماه دارند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش کاربران استارلینک نسبت به تغییرات جدید چه خواهد بود.


پست های توصیه شده