رونمایی از بینگ جدید

birhosting news بینگ
توسط

مایکروسافت به تازگی آخرین موتور جستجوی خود، "بینگ جدید" را معرفی کرد. نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی موتور جست‌و‌جوی مایکروسافت که «بینگ جدید» نام دارد،که با همکاری OpenAI ساخته شده است و قول می‌دهد «قدرت‌تر از ChatGPT» باشد.

کاربران می توانند با درخواست از موتور جستجو برای توصیه ارزان ترین تلویزیون هنگام خرید یا ایجاد برنامه سفر برای یک سفر پنج روزه با خانواده، با موتور جستجو «صحبت کنند».

بینگ جدید بر روی مدل زبانی نسل بعدی که مایکروسافت آن را "Prometheus model" می نامد اجرا می شود که مخصوص جستجو طراحی شده است و از مهم‌ترین مزایای ChatGPT و GPT-3.5 استفاده می‌کند.

به‌همراه نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی مرورگر edge در دسترس قرار می‌گیرد .edge جدید از قابلیت چت بینگ پشتیبانی می‌کند و قابلیت دیگری برای نوشتن متن دارد.

بینگ جدید برای کاربران ایمیل نیز می‌نویسد  و متن را به بیش از ۱۰۰ زبان ترجمه می کند و به آن‌ها کمک می‌کند که برای مصاحبه‌های شغلی آماده شوند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مراسمی که به تازگی برگزار شد، از آغاز دوران جدیدی برای موتورهای جست‌و‌جو خبر داد. مایکروسافت می‌گوید الگوی جست‌و‌جو در وب در ۲۰ سال اخیر تغییر چندانی تجربه نکرده است و تقریبا نیمی از تمامی جست‌و‌جوها به سؤالات کاربران پاسخ نمی‌دهند. به روایت مایکروسافت، ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه ‌محور می‌توانند تغییری بزرگ در موتورهای جست‌و‌جو اعمال کنند.

مایکروسافت می‌گوید نسخه‌ی جدید بینگ از امروز به‌صورت محدود در دسترس کاربران دسکتاپ قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند تعداد محدودی از سؤالات را بپرسند. در آینده دسترسی کامل به قابلیت چت‌بات بینگ امکان‌پذیر خواهد شد.