رونمایی سونی از کنترلر برای گیمرهای معلول

BirHosting News controller for disabled gamers index
توسط

سونی با کارشناسان دسترس‌پذیری (accessibility) همکاری کرده است تا یک کنترلر پلی استیشن ۵ را برای گیمرهای معلول معرفی کند.

Project Leonardo یک «کیت بسیار قابل تنظیم» از دکمه‌ها، ماشه‌ها و چوب‌های مختلف است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای متناسب با نیاز خود ایجاد کنند.

کنترلر تطبیقی ​​مایکروسافت که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، در فروشگاه بریتانیایی خود به قیمت ۷۴.۹۹ پوند به فروش می رسد - اگرچه دکمه ها و جوی استیک های اضافی می توانند هزینه بسیار بیشتری داشته باشند.

اما در حال حاضر تاریخ عرضه یا قیمتی برای Project Leonardo وجود ندارد.

یکی از مقامات سرگرمی‌های تعاملی سونی به می‌گفت که این ابزار به گیمرها کمک می‌کند تا راحت‌تر از قبل و برای مدت طولانی‌تری بازی کنند.

این مقام گفت: «ما احساس می کنیم گستردگی گزینه های سفارشی سازی سخت افزار و نرم افزار در Project Leonardo منحصر به فرد است و از سایر کنترل کننده های دسترسی موجود در بازار امروز متمایز است.

پروژه لئوناردو یک پروژه پرشور واقعی برای تیم ما است. ما از ۲۸ سال تخصص طراحی در پلی استیشن استفاده کرده ایم تا کیت کنترلی ایجاد کنیم که امیدواریم برای بسیاری از بازیکنان معلول مفید واقع شود.»

BirHosting News controller for disabled gamers

چندین موسسه خیریه از جمله AbleGamers مستقر در ایالات متحده و SpecialEffect مستقر در بریتانیا کمک کردند.

موسس و مدیر اجرایی SpecialEffect، Mick Donegan، گفت که او "واقعاً از دیدن تاثیر کنترلر در کمک به دسترسی به بازی برای افراد بیشتری هیجان زده است".

این موسسه خیریه قبلاً از کنترلر تطبیقی ​​مایکروسافت حمایت کرده است که به طور رسمی فقط با رایانه شخصی یا ایکس باکس کار می کند اما می تواند روی کنسول های رقیب با آداپتور شخص ثالث استفاده شود.

سازندگان دیگر مانند Hori نیز کنترل کننده های قابل دسترسی را توسعه داده اند.

سال گذشته، ۸BitDo پس از تماس یکی از والدین، یکی برای گیمرهای مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی ساخت.

سزار فلورس، که در مورد پروژه لئوناردو مشورت کرده است، گفت که کنترلر برای گیمرهای معلول سونی "بخش بزرگی از معنای ایجاد دسترسی" است.

او گفت: «خیلی ممنونم که بخشی از آن هستم. این زندگی را تغییر می دهد، نه فقط برای من، بلکه برای بسیاری از مردم جهان.»

همچنین در CES 2023، یکی از بزرگترین نمایشگاه های فناوری جهان، سونی:

  • فاش کرد که بیش از ۳۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ فروخته است
  • اولین تریلر فیلم بلند بر اساس بازی مسابقه ای Gran Turismo رونمایی شد

پست های توصیه شده