نحوه‌ی استفاده از کلمه کلیدی و تاثیر آن بر SEO

BirHosting tutorials seo 17
توسط

کلمات کلیدی در مبحث سئو برای هرکسی که در این حوزه فعالیت دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. قبل از انتخاب کلمه کلیدی تحقیق درباره آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا تحقیق درباره ی کلمات کلیدی (keyword Research) ابتدایی ترین قدم در راستای بهینه سازی سئو می باشد. ابتدا باید بفهمید که مخاطبان شما از چه عباراتی و کلماتی در جستجو استفاده می کند. سپس به تولید محتوای وب سایت خود بپردازید برای اینکار نیاز به یک لیست کلمات کلیدی دارید.

birhosting kewordresearch

:برای تهیه این لیست به چند نکته مهم توجه کنید.
۱- ماموریت و هدف خود را تعیین کنید

هدف اصلی کسب و کار و یا سازمان شما چیست؟با توجه به رقابتی بودن بازار به دنبال چیزی باشید که باعث تمایز محصول شما از رقبا شود. پس برای تعیین ماموریت خود باید به دنبال چنین هدفی باشید و این همان چیزی است که شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید.


۲- لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

در زمان جستجوی خدمات و یا محصول شما، کاربران چه نوع عباراتی را می توانند استفاده کنند. و یا محصول شما کدام یک از "مشکلات" آنها را حل می کند؟ باید پاسخ این گونه سوالات را به طور واضح در ماموریت و هدف خود مشخص کنید. اگر مأموریت شما روشن باشد، شما تصویری کاملاً واضح از بازار و جنبه های متمایز کننده خود از دیگر رقبا خواهید داشت این ها همان عباراتی هستند که باعث بهبود عملکرد شما می شود.


۳- درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بهترین گزینه برای پیدا کردن کلمات کلیدی خود گوگل است. کلماتی که که قبلاً با آنها روبرو شده اید را جستجو کنید و عباراتی را که گوگل هنگام تایپ کردن پیشنهاد می دهد را بررسی کنید. همچنین با رعایت نکات زیر به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت:
لیست کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید
یک عبارت کلیدی و مترادف های آن، فقط به یک صفحه نیاز دارند
نتایج را برای کلمات کلیدی مفرد و جمع بررسی کنید
فقط یکبار از عبارت کلیدی استفاده کنید
نتایج کار خود را به کمک گوگل کنسول بررسی کنید

۴- کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید


معمولا کلمات کلیدی کوتاه (head) توسط کسب و کار های بزرگ گرفته شده اند پس شما به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشد زیرا که رتبه بندی در اینگونه کلمات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این، کلمات کلیدی طولانی حتی از ارزش تبدیل (Conversion) بالاتری نیز برخوردار اند، به این دلیل که بیشتر بر روی یک محصول و یا موضوع خاص تمرکز دارند.

۵-رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید


کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید با عبارات "head" شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایت هایی هستند که وقتی سئو محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی ای انحام میدهید، با آنها رقابت خواهید کرد.
اگر اکانت Google Adwords دارید می توانید تبلیغات کلیکی (Pay-per-click or PPC) را چک کنید. رتبه گرفتن در نتایج ارگانیک برای عبارات جستجویی که PPC بالایی دارند، معمولاً .سخت تر است.


۶- بررسی هدف کاربر از جستجو


سعی کنید هدف مخاطبتان را از نوشتن یک عبارت کلیدی خاص در گوگل شناسایی کنید: آیا آنها قصد کسب اطلاعات (Informational intent) دارند و یا هدف پیمایشی (Navigational intent) (می خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید)، هدف تجاری (Commercial intent) (می خواهید قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنید) و یا هدف معاملاتی (Transactional intent) (در حال حاضر قصد خرید چیزی را دارید) را پیش گرفته اند؟
با ییرسی این نکات و با توجه به استراتژی های امروزه سئوکه در بیشتر موارد حول پاسخ دادن به سوالات افراداست. ویا پیدا کردن بهترین راه حل را برای "مشکل" ان هاست. زیرا هر وقت کسی کوئری را جستجو می کند، در حقیقت به دنبال چه چیزی است. هر نوع سوالی نیاز به پاسخ خاصی دارد.


۷- یک استراتژی کلمات کلیدی تعیین کنید


با رعایت نکات بالا حال بهتر است بر روی عبارات head تمرکز کنید. در غیر این صورت، ابتدا کلمات کلیدی طولانی تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی می تواند به خوبی بازدیدکننده زیادی را به خود جلب کند. هنگامی که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی طولانی شدید، هدف قرار دادن عبارات head کمی آسان تر خواهد شد.بعد از تصمیم گیری و بررسی بهتر است به نوع محتوا فکر کنید.

۸- شروع به ساخت صفحات فرود (Landing pages) کنید

برای کسب تراقیک بر روی سایت خود باید به ایجاد صفحات فرود جذاب بپردازید. پس باید برای عبارات جستجوی خود، صفحات فرود ایجاد کنید. همچنین استراتژی کلمات کلیدی به شما در اولویت بندی کمک می کند. یک صفحه فرود خوب بسازید و از پلاگین Yoast Duplicate Post برای کپی کردن استفاده کنید تا سریعا یکی دیگر را بتوانید ایجاد کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *