10 زبان برنامه نویسی Front End

birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End index
توسط

در حال حاضر، گزینه های زیادی در مورد زبان برنامه نویسی Front End وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. این مقاله فهرستی از زبان‌های برنامه‌نویسی جلویی را ارائه می‌کند. ده تا از بهترین زبان های مورد استفاده در توسعه وب جلو را بررسی می کند.

فرانت اند چیست؟

قسمت جلویی یک وب سایت یا برنامه نرم افزاری رابطی است که کاربران از طریق آن اقدامات کلیدی را انجام می دهند. کاربری که از یک برنامه یا مرورگر بازدید می‌کند می‌تواند به بخش‌ها و قابلیت‌های مختلف دسترسی داشته باشد.

قسمت جلویی هر وب سایت یا برنامه ای حاوی برنامه نویسی است که ویژگی های خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در مقایسه، یک Backend دارای پردازش داده و عملکردهای پس زمینه کلیدی است که برای کارکرد برنامه مورد نیاز است.

۱۰ زبان برنامه نویسی Front End

Html

HTML، مخفف Hypertext Markup Language، یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد اسناد الکترونیکی است که به عنوان صفحات برجسته در سراسر وب شناخته می شوند. هر صفحه دارای چندین اتصال به پیوندها یا پیوندهایی به صفحات دیگر است.

تمام صفحات وب در سراسر اینترنت با استفاده از نوعی HTML ساخته شده اند. یادگیری نحوه نمایش متون یا بارگذاری عناصر مختلف برای مرورگرها یک نیاز ضروری است.

امکانات

  • Html یک زبان برنامه نویسی با منحنی یادگیری آسان است و قابلیت استفاده آسان را ارائه می دهد.
  • این زبان همچنین مستقل از پلتفرم است.
  • Html افزودن آسان ویدیوها، تصاویر و محتوای صوتی به یک صفحه وب را تسهیل می کند.
  • این زبان همچنین می تواند برای افزودن محتوای فرامتن به بخش های متن استفاده شود.
  • Html یک زبان نشانه گذاری است و بسیار پیچیده تر از زبان های دیگر است.

مزایای

  • یادگیری و استفاده از HTML آسان است: اکثر توسعه دهندگان HTML را یکی از آسان ترین زبان های برنامه نویسی می دانند. به بسیاری از توسعه دهندگان HTML قبل از هر زبان دیگری آموزش داده می شود و این بخشی جدایی ناپذیر از هر دوره توسعه است. یادگیری HTML آسان است زیرا از تگ های ساده استفاده می کند و هیچ مشکلی با حساسیت حروف کوچک و بزرگ وجود ندارد.
  • HTML رایگان است: HTML یک زبان رایگان است و توسعه دهندگان برای شروع کار با آن نیازی به خرید نرم افزار ندارند. این زبان برای دسترسی به ویژگی‌های کلیدی نیازی به کار با افزونه‌ها و نرم‌افزارهای خارجی ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها در سراسر جهان برای برآورده کردن الزامات طراحی وب سایت خود به HTML متکی هستند. امکان ساخت کل وب سایت ها در HTML وجود دارد.
  • HTML از چندین مرورگر پشتیبانی می کند: HTML توسط پرکاربردترین مرورگرها پشتیبانی می شود. از این رو، اگر یک وب سایت با HTML نوشته شده باشد، هیچ نگرانی مربوط به پشتیبانی مرورگر وجود ندارد. وب سایت های HTML را می توان برای مرورگرهای مختلفی که می توان از آنها بارگیری کرد، بهینه کرد.

معایب

  • برای صفحات پویا کافی نیست: استفاده از HTML اولیه برای تسهیل بسیاری از ویژگی هایی که وب سایت های مدرن به کاربران خود ارائه می دهند کافی نیست. ممکن است توسعه دهندگان برای افزودن محتوای پویا به صفحات وب با HTML مشکل داشته باشند. آنها ملزم به یادگیری زبان های دیگری مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP هستند.
  • محدود برای نمایش محتوا: HTML نیز انتخاب ایده آلی برای نمایش جذاب محتوای نمایش داده شده نیست. این محدودیتی است که اکثر توسعه دهندگان از آن آگاه هستند. آنها باید به CSS یا Cascading Style Sheets تکیه کنند تا محتوای صفحه HTML را برای چشم جذاب تر کنند. طراحان و توسعه دهندگان وب در برخی موارد ملزم به ایجاد و نگهداری دو مجموعه فایل مختلف هستند.
 
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End

CSS

CSS یک زبان برنامه نویسی است که برای بیان نحوه ارائه اسناد به کاربران از نظر طرح و سبک استفاده می شود. یک سند به طور کلی به ساختار فایل متنی اشاره دارد که از یک زبان نشانه گذاری مانند HTML پرکاربرد و سایر موارد مانند XML یا SVG استفاده می کند.

CSS برای تبدیل یک سند به فرم قابل استفاده برای مخاطبان استفاده می شود. این امر به ویژه برای مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اج که برای ارائه اسناد روی صفحه نمایش، چاپگرها و پروژکتورها به صورت بصری ساخته شده اند بسیار مهم است.

امکانات

  • انتخابگرها: انتخابگرهای CSS ابزارهایی هستند که کاربران می‌توانند عناصر مختلف را در یک صفحه وب انتخاب و مدیریت کنند. آنها را می توان به عنوان اجزای ساختاری برای انجام تطبیق ویژگی ها و مقادیر ویژگی ها نام برد. انتخابگرهای جدید قادر به هدف قرار دادن شبه کلاس‌ها برای استایل دادن به عناصر هدفمند URL هستند. انتخابگرها همچنین شامل یک کلاس شبه علامت‌دار برای استایل دادن به عناصر علامت‌دار هستند، از جمله دکمه‌های رادیویی و چک باکس‌ها.
  • جلوه‌های متن و طرح‌بندی: از CSS3 می‌توان برای انجام تنظیمات مختلف مانند تغییر توجیه متن، تنظیم فضای خالی سند و سبک خط خطی کلمه استفاده کرد.
  • شبه کلاس های حرف اول و خط اول: CSS دارای ویژگی هایی است که به تنظیم فضاهای کاراکتر برای افزایش جلوه بصری و قرار دادن دراپ کلاه ها در ابتدای پاراگراف ها کمک می کند.

مزایای

  • CSS در زمان صرفه جویی می کند: کد CSS باید یک بار نوشته شود و همان برگه را می توان در چندین صفحه HTML استفاده کرد. برای هر عنصر HTML می توان یک سبک تعریف کرد و کاربر می تواند آن را برای چندین صفحه وب بر اساس الزامات اعمال کند.
  • نگهداری آسان: نگهداری کد CSS آسان است و کاربران به راحتی می توانند تغییرات کلی را برای ویرایش سبک ایجاد کنند. پس از ایجاد تغییرات، تمام صفحات وب به طور خودکار به روز می شوند.
  • تغییر استانداردهای وب: ویژگی های HTML دیگر به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند زیرا کاربران بیشتری به سمت استفاده از CSS تمایل دارند. توصیه می شود که توسعه دهندگان از آن در صفحات HTML استفاده کنند تا از سازگاری با نسخه های مرورگر آینده اطمینان حاصل کنند.

معایب

  • مشکلات بین مرورگرها: ایجاد تغییرات CSS در یک وب سایت می تواند کار آسانی برای توسعه دهندگان باشد. اما، پس از اعمال تغییرات، نیاز به اطمینان از سازگاری CSS وجود دارد، زیرا کاربر باید بررسی کند که آیا همه مرورگرها تغییرات را به طور مشابه نمایش می دهند یا خیر. بررسی بین مرورگرها مهم است زیرا عملکرد CSS در مرورگرها متفاوت است.
  • سطوح چندگانه منجر به سردرگمی می شود: زبان برنامه نویسی CSS دارای چندین سطح است که آن را برای برخی از توسعه دهندگان یک چشم انداز گیج کننده می کند. اینها شامل CSS، CSS 2 و CSS 3 هستند که همگی مشخصات کمی متفاوت دارند.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 1

JavaScript

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پرکاربرد است که به کاربران اجازه می دهد ویژگی های پیچیده ای را در صفحات وب پیاده سازی کنند.

می‌توان آن را در هر زمانی که یک صفحه یک عمل پویا انجام می‌دهد، مانند نمایش به‌روزرسانی‌های متنی محتوایی، گرافیک‌های متحرک دو بعدی و سه‌بعدی، نقشه‌های تعاملی، جعبه‌های ویدیویی و موارد دیگر، وارد عمل شود.

امکانات

  • زبان اسکریپت شی‌محور: جاوا اسکریپت یک زبان شی‌محور مانند ویژوال بیسیک است و دارای مفاهیمی است که حول مفهوم اشیا ساخته شده‌اند. زبان‌های شی‌محور به‌طور گسترده برای ویژگی‌هایی مانند چندشکلی استفاده می‌شوند که از طریق آن یک شی را می‌توان به اشکال مختلف درآورد.
  • فناوری لبه مشتری: یک مرورگر وب را می توان به عنوان یک مشتری که توسط یک کاربر استفاده می شود نام برد. داده های یک سرور توسط یک کلاینت آپلود می شود و پس از ارائه توسط کاربر به آن دسترسی پیدا می کند. کاربر می تواند از یک کلاینت یا مرورگر برای مرور وب سایت ها و تعامل با وب سایت ها استفاده کند.
  • اعتبار سنجی ورودی کاربر: اعتبار سنجی ورودی کاربر که به عنوان اعتبار سنجی فرم نیز شناخته می شود، به کاربران امکان می دهد تا تعاملات مشتری را از طریق پر کردن فرم صفحه وب آغاز کنند. جزئیات فرم باید توسط مشتری تأیید شود تا اطلاعات ارائه شده توسط کاربر تأیید شود.

مزایای

  • بار سرور: جاوا اسکریپت یک زبان سمت کلاینت است که می تواند تقاضای سرور را به صورت پویا کاهش دهد. برخی از برنامه ها همچنین ممکن است برای عملکرد به سرور نیاز نداشته باشند.
  • رابط های غنی: جاوا اسکریپت را می توان برای توسعه ویژگی هایی مانند توابع کشیدن و رها کردن برای لغزنده ها استفاده کرد. این می تواند رابط کاربری و تجربه کاربری در یک وب سایت را به طور اساسی بهبود بخشد.
  • قابلیت توسعه یافته: توسعه دهندگان جاوا اسکریپت می توانند عملکرد صفحه وب را با ایجاد قطعات جاوا اسکریپت برای چندین افزونه شخص ثالث گسترش دهند.

معایب

  • امنیت سمت سرویس گیرنده: کد جاوا اسکریپت بر روی رایانه کاربر اجرا می شود که اغلب به دلیل فعالیت های مخرب منجر به نگرانی های امنیتی می شود. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت را غیرفعال می کنند.
  • پشتیبانی از مرورگر: جاوا اسکریپت را می توان بر اساس تفسیر مرورگر آن به طور متفاوت تفسیر کرد. در نتیجه، ایجاد کد متقابل مرورگر می تواند برای برخی از توسعه دهندگان یک چالش باشد.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 2

React

React یک زبان برنامه نویسی است که توسط فیس بوک برای ایجاد رابط های کاربری وب سریع و پیشرفته توسعه یافته است.

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین کتابخانه های جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب و گزینه ای عالی برای توسعه پشته کامل است.

زبان برنامه نویسی React برای ایجاد رابط کاربری بصری و ارائه داده برای مرورگرها مناسب است. توسعه وب فرانت اند با React آسان است و ویژگی های اصلی و مزایای این فناوری را بررسی کنید.

امکانات

  • JSX :JSX یکی از پسوندهای نحوی جاوا اسکریپت است. با React Native برای توصیف ظاهر یک رابط کاربری استفاده می شود. استفاده از این پسوند به کاربران امکان می دهد ساختارهای HTML ایجاد کنند که در همان فایل کد جاوا اسکریپت وجود دارد.
  • React :Virtual DOM یک نسخه سبکتر از DOM را در حافظه ذخیره می کند که می توان به آن VDOM یا DOM مجازی اشاره کرد. کاربران می توانند VDOM را سریعتر از DOM تغییر دهند، زیرا نیازی به طراحی صفحه نمایش وجود ندارد.

مزایای

  • React یک زبان آسان برای یادگیری است و همچنین به دلیل اسناد فراوان، منابع آموزشی آنلاین و آموزش، استفاده از آن بسیار آسان است. توسعه دهندگانی که با جاوا اسکریپت آشنایی دارند می توانند درک کاملی از React در مدت زمان کوتاهی به دست آورند.
  • Virtual DOM یکی از امتیازات کلیدی زبان برنامه نویسی React است. هنگامی که یک برنامه حول تعاملات کاربر متمرکز است و به‌روزرسانی‌های منظم داده‌ها را دارد، توسعه‌دهندگان می‌توانند ساختار را برای دستیابی به عملکرد مناسب بهینه کنند.

معایب

  • فناوری پویا: ReactJS یک انتخاب محبوب برای توسعه است اما همیشه در حال تغییر است. این نوار را برای توسعه دهندگانی که باید زمان و تلاش خود را برای یادگیری تغییرات جدید صرف کنند، بالا می برد.
  • مستندات ضعیف: برخی از توسعه دهندگان تلاش می کنند تا با به روز رسانی های مکرر اسناد و ابزارهای React با هر به روز رسانی همراه شوند. اگر آخرین مستندات برای ابزارهای خاص در دسترس نباشد، به روز رسانی خود می تواند دشوار باشد، که منجر به مشکلاتی در توسعه می شود.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 3

Vue

Vue چارچوبی برای ایجاد رابط های کاربری است و با اکثر چارچوب های یکپارچه متفاوت است زیرا برای ارائه سازگاری بهینه ایجاد شده است.

کتابخانه اصلی Vue بر روی یک لایه نمایش متمرکز شده است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد، جدا از اینکه به راحتی با سایر کتابخانه های پروژه موجود ادغام می شود.

امکانات

  • Vue.js :Virtual DOM از DOM مجازی استفاده می‌کند، که اساساً یک کپی از مؤلفه اصلی DOM است، به هر تغییر DOM واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند به عنوان ساختار داده جاوا اسکریپت استفاده شود. پیشرفت ها و تغییرات ساختار داده جاوا اسکریپت را می توان با ساختارهای داده اصلی مقایسه کرد. DOM واقعی تغییرات نهایی را دریافت می کند که کاربران می توانند مشاهده کنند.
  • اتصال داده دو طرفه: VueJS به دلیل معماری MVVM دارای اتصال دو طرفه است. تکیه بر QRR به ویرایش یا اختصاص ویژگی‌های ارزش HTML برای تسریع بلوک‌های HTML کمک می‌کند. VueJS دارای ارتباط دو طرفه است تا اطمینان حاصل شود که تغییرات ایجاد شده در UI به UI منتقل می شود.

مزایای

  • انعطاف پذیری: Vue.js به دلیل سطح انعطاف پذیری که به کاربران ارائه می دهد شناخته شده است. توسعه دهندگان می توانند قالب های خود را با گره های مجازی در جاوا اسکریپت، جاوا اسکریپت خالص و فایل های HTML ایجاد کنند. این امر Vue.js را برای آن دسته از توسعه دهندگانی که از چارچوب های جاوا اسکریپت مانند Angular.js و React.js استفاده می کنند، گزینه ای آسان برای درک می کند.
  • ارتباط دو طرفه: Vue js به دلیل معماری MVVM، ارتباطات دو طرفه را فعال می کند و مدیریت بلوک های HTML را آسان می کند. از این نظر شباهت بالایی با Angular.js دارد. همچنین به عنوان اتصال داده دو طرفه نیز نامیده می شود، مستلزم این است که هر تغییر رابط کاربری ایجاد شده توسط کاربر در داده ها منعکس می شود و هر تغییر داده در UI منعکس می شود.
  • ابزار عالی: Vue.js به عنوان یک گزینه برتر برای ابزارسازی در نظر گرفته می شود و آخرین Vue 3.x CLI در میان بهترین ابزارهای چارچوب جاوا اسکریپت برای چارچوب جاوا اسکریپت در نظر گرفته می شود. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ویژگی های داخلی مانند Linting، Routing، CSS Pre-processors، State Store، Routing، PWA، TypeScript و Unit Testing وارد پروژه های جدید شوند.

معایب

  • موانع زبان: Vue.js دارای محدودیت‌های خاص مرتبط با زبان است که می‌تواند روند توسعه را مختل کند. ریشه چینی-آمریکایی این برنامه به این معنی است که ترجیح زبان چینی را نسبت به سایر زبان ها نشان می دهد. مشکل به این دلیل است که زبان چینی در سراسر جهان استفاده نمی شود. بنابراین، چینی بودن این فریم ورک مانعی قطعی برای توسعه دهندگان است.
  • انعطاف‌پذیری بیش از حد: انعطاف‌پذیری Vue.js برای بسیاری از توسعه‌دهندگان نیز آزاردهنده است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلی شود که برای مرتب‌سازی به کمک جامعه نیاز دارد. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که انعطاف پذیری گسترده Vue.js منجر به خطاهای بیشتر و عوارض غیر ضروری برای کاربران شود.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 4

TypeScript

TypeScript یکی دیگر از ۱۰ زبان برنامه نویسی جلویی برتر و یک ابر مجموعه نحوی جاوا اسکریپت است. هر کد کد جاوا اسکریپت به عنوان کد TypeScript معتبر در نظر گرفته می شود که در مرورگرها به صورت JS اجرا می شود.

TypeScript یک زبان افزودنی با لایه ترجمه ساده است و می توان از آن در پروژه های جاوا اسکریپت استفاده کرد.

امکانات

  • تایپ اسکریپت همان جاوا اسکریپت است: تایپ اسکریپت کاملاً شبیه جاوا اسکریپت است و اغلب آن را مشابه جاوا اسکریپت می دانند. از برخی از اجزای برنامه هایی که از جاوا اسکریپت قرض گرفته شده اند استفاده می کند. برنامه نویسان برای استفاده مناسب از TypeScript باید عملکرد جاوا اسکریپت را بدانند. این به این دلیل است که کد TypeScript قبل از اجرا به کد جاوا اسکریپت ترجمه می شود.
  • پشتیبانی از کتابخانه TypeScript :JS از کتابخانه های جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند و کد کامپایل شده را می توان از هر قطعه کد JS استفاده کرد. کد جاوا اسکریپت تولید شده از TypeScript از تمام ابزارها، چارچوب ها و کتابخانه های JS فعلی استفاده می کند.
  • تغییر نام فایل ها: کاربران تغییر نام فایل های جاوا اسکریپت به فایل های TypeScript را بسیار راحت می دانند. هر فایل .js را می توان به راحتی به فایل .ts تغییر نام داد و با فایل های TypeScript مختلف کامپایل کرد.

مزایای

  • تایپ دقیق: در تایپ اسکریپت، عناصری که به نحوی تعریف شده‌اند، همانگونه که تنظیم شده‌اند باقی می‌مانند. این یکی از مهمترین مزایای TypeScript است.
  • تایپ سازه ای: در دسترس بودن تایپ سازه ای برای کاربرانی که قصد دارند ساختارهای استفاده شده را به طور کامل تعریف کنند ضروری است. TypeScript تکیه بر ساختارهای تعیین شده را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند.
  • یادداشت‌های تایپ: استفاده از حاشیه‌نویسی‌های نوع TypeScript به کاربران اجازه می‌دهد به صراحت نوع مورد نظر خود را مشخص کنند.

معایب

  • TypeScript برای پیاده سازی کد نیاز به تلاش بالایی دارد.
  • پشتیبانی از کلاس های نظری به راحتی توسط TypeScript ارائه نمی شود.
  • TypeScript برای استفاده از یک کتابخانه خارجی به یک سند تعریف نیاز دارد و این سند ممکن است همیشه قابل دسترسی نباشد.
  • توسعه دهندگان باید به ماهیت تعریف نوع در TypeScript توجه داشته باشند.
  • قبل از اجرای برنامه نیاز به تبدیل TypeScript به JavaScript وجود دارد.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 5

Elm

Elm یک زبان و چارچوب کاربردی است که برای توسعه front-end طراحی شده است. این زبان منبع زبان برنامه نویسی Haskell است و قابلیت نگهداری جاوا اسکریپت را افزایش می دهد.

این یکی از نزدیک ترین گزینه ها به جاوا اسکریپت و یک گزینه توسعه ساده است. Elm دارای یک معماری چارچوب است که شبیه به Redux است.

امکانات

  • عملکردی: Elm توابع، ورودی ها و خروجی های تمیزی را برای نیازهای توسعه دهندگان ارائه می دهد. کاربران یک خروجی قابل پیش بینی برای هر ورودی تابع مشخص می کنند. استدلال کد ساده تر می شود.
  • Reactive: کاربران Elm می توانند رابط های کاربری را با یک تابع به دلیل پشتیبانی از برنامه نویسی واکنشی تعریف کنند. آنها می توانند یک چرخه واکنشی را از طریق به روز رسانی عملکرد کاربر ایجاد کنند.
  • کامپایل به جاوا اسکریپت: Elm کد را برای ایجاد HTML و CSS به جاوا اسکریپت کامپایل می کند و مرورگرها را قادر می سازد کد را اجرا کنند.

مزایای

  • یادگیری آسان: Elm یک زبان آسان برای یادگیری است و توسعه دهندگان می توانند به راحتی به بسیاری از نکات، راهنماها، پرسش های متداول و سایر منابع، همراه با جامعه توسعه دهندگان حامی دسترسی داشته باشند. تعداد و تنوع منابع موجود برای کمک به توسعه دهندگان به سرعت در حال رشد است.
  • پشتیبانی آسان‌تر از پروژه: Elm به دلیل پشتیبانی آسان از پروژه که به دلیل هشدارهای کامپایلر به کاربران ارائه می‌کند، شناخته شده است. اخطارها هرگونه تغییری را که یک برنامه نمی تواند کامپایل کند متوقف می کند. منجر به کاهش هزینه های پروژه می شود.

معایب

  • Elm ممکن است برای برخی از توسعه‌دهندگانی که به زبان‌های پویا مانند جاوا اسکریپت یا روبی عادت دارند احساس محدودیت کند.
  • علاوه بر این، Elm هیچ پشتیبانی از حلقه‌ها یا حلقه‌ها ندارد و کاربران باید با برخی از توابع کار کنند. تغییر یک مقدار موجود در یک ساختار تودرتو می‌تواند دردسرساز باشد، زیرا نمی‌توان مقدار را تغییر داد.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 6

Angular

Angular یک چارچوب متن باز است که عمدتاً برای توسعه برنامه های کاربردی وب تک صفحه ای استفاده می شود. توسعه دهندگان می توانند برای تولید منوهای متحرک مناسب برای صفحات وب HTML به آن تکیه کنند.

این چارچوبی است که توسط مهندسان گوگل آدام آبرونز و میسکو هبرت توسعه یافته است. AngularJS برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

امکانات

  • برنامه های وب پیشرو: توسعه دهندگان می توانند از ویژگی های پلت فرم پیشرفته برای ایجاد تجربیات مشابه با برنامه ها استفاده کنند. Angular عملکرد بالا و نصب آسان را ارائه می دهد.
  • Angular :Angular CLI ابزارهای خط فرمان را ارائه می دهد تا توسعه دهندگان را قادر می سازد برنامه ها را سریعتر ایجاد کنند، آزمایش ها را اضافه کنند و به استقرار سریع دست یابند.

مزایای

  • عملکرد خارج از جعبه: تنظیمات پیش فرض Angular تعداد زیادی ابزار را برای شروع کار توسعه دهندگان ارائه می دهد. برخی از این موارد شامل ابزارهایی هستند که می‌توانند برای رسیدگی به نیازهای مسیریابی استفاده شوند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای واکشی داده‌های مورد نیاز خود در یک برنامه استفاده کنند. طبیعت از پیش پیکربندی شده محیط Angular به سرعت بخشیدن به توسعه و آزمایش کمک می کند.
  • سازگاری: Angular یک چارچوب طراحی وب جامع و پاسخگو در مقایسه با React است. توسعه دهندگان می توانند به راحتی خدمات، اجزا و ماژول ها را توسعه دهند.

معایب

  • گزینه‌های محدود SEO: کاربران Angular به دلیل گزینه‌های کمتر سئو با مشکلاتی روبرو هستند و سطح بالایی از دسترسی به خزنده موتورهای جستجو را ارائه نمی‌دهند.
  • Angular می تواند پیچیده باشد: Angular ممکن است توسط بسیاری از توسعه دهندگان یک گزینه پیچیده در نظر گرفته شود و می تواند بر نتایج توسعه تأثیر بگذارد. حتی نسخه های اخیر Angular برای برخی از کاربران پیچیده است.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 7

jQuery

jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت هدف و در عین حال پر از ویژگی است. این یک گزینه مناسب برای عملکردهایی مانند مدیریت رویداد، پیمایش HTML، Ajax، دستکاری اسناد و انیمیشن ها است.

کاربران همچنین استفاده از API jQuery را بسیار آسان می دانند و در مرورگرهای مختلف به طور موثر عمل می کند. این زبان توسعه front-end به دلیل انعطاف پذیری و طیف وسیعی از ویژگی هایش شناخته شده است. به توسعه دهندگان بی شماری این امکان را داده است که از برنامه نویسی جاوا اسکریپت نهایت استفاده را ببرند.

امکانات

  • دستکاری jQuery :CSS دارای متدهای ()css از پیش تعریف شده برای تغییر سبک عنصر HTML است.
  • دستکاری jQuery :Html انتخاب آسان، پیمایش و اصلاح محتوای عناصر DOM را تسهیل می کند.
  • پشتیبانی از بین مرورگرها: jQuery از محبوب ترین مرورگرهای وب مدرن پشتیبانی می کند.

مزایای

  • jQuery بهبود جاوا اسکریپت را بدون نیاز به یادگیری سینتکس جدید توسط توسعه دهندگان فعال می کند.
  • کد می تواند ساده، خوانا و قابل استفاده مجدد با jQuery باشد.
  • نیاز به نوشتن حلقه های پیچیده و تکراری و فراخوانی های کتابخانه DOM با زبان کاهش می یابد.

معایب

  • عملکرد ممکن است محدود باشد: عملکرد jQuery می تواند کاملاً محدود باشد حتی اگر کتابخانه وسیعی داشته باشد. مشکل زمانی به وجود می آید که نیاز به سفارشی سازی افزایش می یابد و توسعه دهندگان باید به جاوا اسکریپت تکیه کنند.
  • جاوا اسکریپت JQuery مورد نیاز است: فایل جاوا اسکریپت jQuery برای اجرای دستورات JQuery مورد نیاز است. علیرغم اندازه کوچک این فایل، زمانی که نیاز به میزبانی اسکریپت های جی کوئری بر روی سرور باشد، برای یک کامپیوتر مشتری و وب سرور نگران کننده است.
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 8

Swift

سوئیفت که توسط اپل در سال ۲۰۱۴ توسعه یافت، یک فناوری توسعه frontend مناسب برای ایجاد برنامه های iOS، tvOS، macOS و watchOS است. این یک گزینه عالی برای برنامه های موبایل iOS است.

این جایگزین Objective-C مشکلات زیادی دارد و منسوخ شده است. سوئیفت با برخی از مفاهیم Objective-C مانند برنامه نویسی قابل گسترش کار می کند. تضاد در تایپ استاتیک و طراحی پروتکل نهفته است.

امکانات

  • سویفت به الگوهای آسان و ایمن پایبند است
  • کاربران به آخرین ویژگی های برنامه نویسی دسترسی دارند
  • Objective C و Swift دارای نحو یکسانی هستند
  • این یک گزینه ترجیحی برای نوشتن برنامه های iOS و OS X است.

مزایا

  • منبع باز: Swift یک زبان توسعه دهنده واقعاً منبع باز است که به دلیل ارائه open برای همه عملکردها شناخته شده است. در حال حاضر دارای یک جامعه بزرگ است که به کاربران جدید پشتیبانی می کند، همراه با بسیاری از ابزارهای شخص ثالث راحت.
  • ایمن: نحو سوئیفت به کاربران امکان می دهد کدهای ثابت و بدون خطا ایجاد کنند و بنابراین به طور گسترده توسط توسعه دهندگان ترجیح داده می شود. سوئیفت اقدامات پیشگیرانه بسیاری را برای جلوگیری از خطا و خوانایی بهتر ارائه می دهد.

معایب

  • عدم پشتیبانی از نسخه‌های قبلی iOS: سوئیفت از نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌های iOS پشتیبانی نمی‌کند، که می‌تواند برای برخی از پروژه‌ها مشکل ساز باشد.
  • هنوز خیلی محبوب نیست: سوئیفت به سرعت در حال رشد پایگاه کاربر خود است، اما هنوز محبوب نیست زیرا فاقد پایگاه بزرگی از کدنویس ها است. با این حال، با شروع استفاده از زبان توسعه دهندگان بیشتر، این می تواند تغییر کند.
 
birhosting Articles 10 زبان برنامه نویسی Front End 9

پست های توصیه شده