9 زبان برنامه نویسی در زمینه هوش مصنوعی

birhosting-articels-9AI
توسط

ما امروزه استفاده های زیادی از هوش مصنوعی میکنیم، به گونه ای که به این حوزه از فناوری عادت کرده ایم و روز به روز بیشتر می شود. به جرات می توان گفت که این یک نوآوری در سال ۲۰۲۲ نیست و به گذشته بر می گردد.

با این حال، مشاغل و افراد این روزها بیشتر به سمت توسعه هوش مصنوعی تمایل دارند و به نظر می رسد توسعه هوش مصنوعی یک انتخاب عالی باشد. و بسته به پروژه های متفاوت زبان های متفاوتی نیز نیاز دارد . ما در اینجا چندین زبان برتر در زمینه هوش مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱- جاوا
Java by Oracle یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی موجود است. در طول سال ها، این زبان با آخرین نوآوری ها و پیشرفت های فناوری سازگار شده است. همین امر در مورد هوش مصنوعی نیز صادق است. استفاده از جاوا برای توسعه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا برخی از برنامه های کاربردی مقیاس پذیر را دریافت کنید.

برای توسعه هوش مصنوعی، جاوا سهولت استفاده و اشکال زدایی را ارائه می دهد و پروژه های در مقیاس بزرگ را ساده می کند. شما می توانید داده ها را به صورت گرافیکی نشان دهید و تعامل بهتری با کاربر ارائه دهید.

فناوری ماشین مجازی جاوا به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک نسخه از یک برنامه بسازند که می توانند روی دیگر پلتفرم های مبتنی بر جاوا اجرا کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند روی گرافیک‌ها و رابط‌ ها کار کنند و با ابزارکیت ابزارک استاندارد کار خود را جذاب‌تر کنند. در مجموع، جاوا به شما کمک می کند تا برنامه های هوش مصنوعی را ایمن نگه دارید.

birhosting-articels-AL9

۲- پایتون
یکی دیگر از این زبانها، پایتون می باشد، زبان برنامه نویسی که کمترین کد را در بین زبان های دیگر ارائه می دهد.
کتابخانه های از پیش ساخته شده برای محاسبات پیشرفته مانند Numpy، Scipy و Pybrain.
زبان منبع باز با پشتیبانی توسعه دهندگان از سراسر جهان برای این زبان وجود دارد. انجمن ها و آموزش های زیادی برای پایتون وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.
پایتون یک زبان مستقل و منعطف است که با پلتفرم های متعدد و با حداقل ترفندها سازگار است.
گزینه هایی مانند Scripting، رویکرد OOPs و IDE وجود دارد که امکان توسعه سریع با الگوریتم های متنوع را فراهم می کند.
با تمام این ویژگی ها و بسیاری دیگر، پایتون به یکی از بهترین زبان ها برای توسعه هوش مصنوعی تبدیل شده است.

۳- جاوا اسکریپت

درست مانند جاوا، جاوا اسکریپت نیز برای توسعه هوش مصنوعی مناسب است. با این حال، برای توسعه وب سایت های امن تر و پویاتر استفاده می شود. در حالی که پایتون برای توسعه دهندگانی که کدنویسی را دوست ندارند، مناسب است.

قابلیت های هوش مصنوعی جاوا اسکریپت به آن کمک می کند تا با کدهای منبع دیگر مانند HTML و CSS تعامل داشته باشد و به راحتی کار کند. جاوا اسکریپت نیز مانند جاوا دارای جامعه بزرگی از توسعه دهندگان است که از فرآیند توسعه پشتیبانی می کنند. با کتابخانه هایی مانند jQuery، React.js و Underscore.js، توسعه هوش مصنوعی موثرتر می شود. از چند رسانه‌ای، دکمه‌ها گرفته تا ذخیره‌سازی داده‌ها، می‌توانید با استفاده از جاوا اسکریپت، عملکردهای frontend و backend را مدیریت کنید.

با جاوا اسکریپت می توانید امنیت، عملکرد بالا و زمان کمتری برای توسعه را تضمین کنید.

۴- جولیا
در حالی که جولیا با انجمن یا پشتیبانی بزرگ عرضه نمی شود، بسیاری از ویژگی های سطح بالا را برای توسعه هوش مصنوعی درجه یک ارائه می دهد. هنگامی که صحبت از تجزیه و تحلیل داده ها و اعداد می شود، جولیا بهترین ابزار توسعه است.

اگر نیاز به ایجاد یک رابط پویا، گرافیک جذاب و تصاویر بصری داده دارید، جولیا ابزارهای مناسبی را برای اجرای کامل در اختیار شما قرار می دهد. این زبان با ویژگی‌هایی مانند اشکال‌ زدایی، مدیریت حافظه و فرا برنامه‌ نویسی، توسعه هوش مصنوعی را سریع می‌کند.

برای پروژه های هوش مصنوعی یادگیری ماشینی، جولیا بهترین گزینه است.این زبان با بسته های بسیاری مانند Metahead، MLJ.JL، Turing.JL، و Flux.JL ارائه می شود.

۵- لیسپ

Lisp یکی از قدیمی ترین زبان هایی است که برای توسعه هوش مصنوعی استفاده می شود. این زبان در دهه ۱۹۶۰ توسعه یافت و همیشه یک زبان سازگار و هوشمند بوده است. اگر پروژه شما نیاز به اصلاح کد، حل مسئله، نمونه سازی سریع یا توسعه پویا دارد، Lisp برای شما مناسب است.

برخی از پروژه های موفق ساخته شده با Lisp عبارتند از: روتینیک، گرامرلی و DART. لیسپ با وجود معایبی که دارد، هنوز یک زبان برنامه نویسی امیدوارکننده برای توسعه هوش مصنوعی است.

۶- آر (R)
آر یک زبان برنامه نویسی آماری است. R یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای پروژه هایی است که در آنها به محاسبات آماری نیاز دارید. این زبان از کتابخانه های یادگیری مانند MXNet، TensorFlow، Keras و غیره پشتیبانی می کند. این زبان توسط بسیاری از صنایع مانند آموزش، امور مالی، مخابرات، داروسازی، علوم زیستی و غیره پذیرفته شده است. این زبانی است که توسط غول های فناوری مانند مایکروسافت، گوگل، فیس بوک و مشاغلی مانند Uber، Airbnb و غیره استفاده می شود.

R شامل بسته‌های ساخته‌شده توسط کاربر مانند دستگاه‌های گرافیکی، ابزارها، قابلیت‌های واردات/صادرات، تکنیک‌های آماری و غیره است. با پشتیبانی از گرافیک داخلی و مدل‌سازی داده، این زبان به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون دردسر زیاد روی یادگیری عمیق مدرن کار کنند.

۷- پرولوگ
Prolog مخفف عبارت Programming in Logic است. این زبان در سال ۱۹۷۲ به شکل قاعده مانند توسعه یافت. بیشتر برای پروژه هایی که شامل زبان شناسی محاسباتی و هوش مصنوعی هستند استفاده می شود. برای پروژه هایی که نیاز به پایگاه داده، پردازش زبان طبیعی و استدلال نمادین دارند، Prolog بهترین گزینه است! هنگامی که صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، این زبان پشتیبانی عالی برای تحقیقات است.

Prolog که برای برنامه ریزی خودکار، اثبات قضیه، سیستم های خبره استفاده می شود، هنوز کاربرد محدودی دارد. با این حال، برای ساخت برخی از برنامه های NLP پیشرفته، توسط غول هایی مانند IBM Watson استفاده می شود.

۸- اسکالا
اسکالا فرآیند کدنویسی را سریع، آسان و کارآمدتر می کند. فهرست Scaladex که دارای کتابخانه ها و منابع Scala است به توسعه دهندگان کمک می کند تا برخی از برنامه های کاربردی با کیفیت را ایجاد کنند.

این برنامه بر روی محیط ماشین مجازی جاوا (JVM) اجرا می شود و به توسعه دهندگان کمک می کند تا نرم افزارهای هوشمند را برنامه ریزی کنند. Scala با جاوا و JS سازگار است و ویژگی‌های زیادی مانند تطبیق الگو، فعالیت های با عملکرد بالا، ابزارهای مرورگر و رابط‌های انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهد. برای توسعه هوش مصنوعی، اسکالا یکی از بهترین گزینه ها است و توسعه دهندگان را در آن حوزه تحت تاثیر قرار داده است.

۹- RUST
همه به دنبال توسعه نرم افزار با کارایی بالا، سریع و ایمن هستند و Rust به شما کمک می کند تا به آن دست یابید! این یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که توسعه دهندگان دوست دارند از آن برای توسعه هوش مصنوعی استفاده کنند. سینتکس Rust شبیه به C++ است اما اولی ایمنی حافظه را نیز ارائه می دهد و از جمع آوری زباله جلوگیری می کند.

Rust در پشت بسیاری از سیستم‌های معروف مانند Dropbox، Yelp، Firefox، Azure، Polkadot، Cloudflare، npm، Discord و غیره کار می‌کند. ایمنی حافظه، سرعت و سهولت بیان، Rust را به انتخابی عالی برای توسعه هوش مصنوعی و علمی تبدیل کرده است.


پست های توصیه شده