10 زبان برنامه نویسی آینده دار

BirHosting articles Future programming language index
توسط

امروزه استفاده از رایانه و فناوری دیجیتال در هر صنعتی جای خود را پیدا کرده است و تقریبا به عنوان یکی از ارکان اصلی هر صنعتی به شمار می‌آیند. یکی از مهمترین مهارت‌هایی که امروزه دانستن و یادگیری آن بسیار عالی و ضروری است، برنامه نویسی و اشراف به انواع زبان برنامه نویسی آینده دار است. زبان‌های برنامه نویسی زیادی در بازار وجود دارد که از آنها در طراحی و ساخت وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ زبان آینده دار برنامه نویسی بپردازیم و آنها را معرفی کنیم. هر یک از این زبان‌های برنامه نویسی هم جوانب مثبت و هم جوانب منفی دارند، اما به هر حال از هر کدام برای مصارف خاص استفاده می‌شود. هر زبان برنامه نویسی جایگاه خود را دارد و هر کدام در هر کاری بیشترین تاثیر و اهمیت را دارند. قبل از شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی آینده دار، باید تصمیم بگیرید که در کدام زمینه بیشترین علاقه را دارید.

۱۰ زبان برنامه نویسی آینده دار: چشم انداز ۲۰۵۰

    1. Python/ پایتون
    2. JavaScript/ جاوا اسکریپت
    3. زبان برنامه‌نویسی Go
    4. Java/ جاوا
    5. C#/ سی‌شارپ
    6. R
    7. C++
    8. Swift/ سویفت
    9. Kotlin/ کاتلین
    10. Ruby/ روبی
BirHosting articles Future programming language

python/ پایتون


پایتون یک زبان سمت سرور است که دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی برای مباهات است. خواه اسکریپت نویسی ساده یا برنامه های کاربردی وب پیشرفته باشد، پایتون شما را تحت پوشش قرار داده است. پایتون استفاده از سبک های برنامه نویسی مختلف از جمله بازتابی، کاربردی و غیره را برای توسعه دهندگان آسان کرده است. این زبان یکی از آسان ترین و قابل فروش ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است.

BirHosting articles Future programming language python

JavaScript/ جاوا اسکریپت


جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی ایده آل در نظر گرفته می شود اگر هدف ایجاد عناصر وب پویا مانند گرافیک های متحرک، نقشه های تعاملی و غیره باشد. از آنجایی که این زبان به طور گسترده در توسعه وب، ساخت سرورهای وب، توسعه بازی و غیره استفاده می شود. چه قدر دامنه دارد.
BirHosting articles Future programming language javascript

زبان برنامه‌نویسی Go


 Go، همانطور که برای بسیاری شناخته شده است، یک زبان برنامه نویسی است که توسط گوگل توسعه یافته است.  در مدت کوتاهی، Go به دلیل توانایی آن در مدیریت سیستم‌های چند هسته‌ای و شبکه‌ای و پایگاه‌های کد عظیم، توجه را از همه جای دنیا به خود جلب کرده است.  جای تعجب نیست که چرا Golang یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای درآمد و فرصت ها است.
BirHosting articles Future programming language go

Java/ جاوا


با این حال یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی عالی برای یادگیری برای توسعه وب، توسعه برنامه ها و داده های بزرگ جاوا است. این یک زبان برنامه نویسی همه منظوره با ساختار شی گرا است که متعلق به شرکت Oracle است.
BirHosting articles Future programming language java

C#/ سی‌شارپ


توانایی سی شارپ برای پشتیبانی از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون آن است. C# که برای برنامه های کاربردی در ویندوز، اندروید و iOS ایده آل است، جای تعجبی ندارد که در لیست ۱۰ بهترین زبان برنامه نویسی برای درآمد و فرصت قرار بگیرد.
BirHosting articles Future programming language c_sharp

R


R یکی از زبان های برنامه نویسی است که به طور گسترده برای پردازش آمار، از جمله مدل سازی خطی و غیر خطی، محاسبه، آزمایش، تجسم و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. بدیهی است که از زمانی که به وجود آمده است، درهای فرصت ها را باز کرده است.
BirHosting articles Future programming language R

C++


با ویژگی هایی مانند انتزاع داده ها، چندشکلی، وراثت، و غیره، شما به درستی می دانید که C++ همه چیز مورد نیاز برای درآمد خوب و همچنین فرصت های شغلی برنامه نویسی شما را دارد. این زبان به طور گسترده در توسعه برنامه های کاربردی دسکتاپ، توسعه برنامه های رابط کاربری گرافیکی، توسعه بازی های سه بعدی و ساخت راه حل های ریاضی بلادرنگ استفاده می شود.
BirHosting articles Future programming language c++

Swift/ سویفت


با وجود این واقعیت که سوئیفت یک زبان نسبتا جدید است، اما به دلیل سرعت، عملکرد و امنیت، جایگاه خود را در بین ۱۰ زبان برنامه نویسی برتر آینده پیدا می کند. علاوه بر این، سوئیفت یک زبان آسان برای یادگیری است.
BirHosting articles Future programming language swift

Kotlin/ کاتلین

با وجود این واقعیت که سوئیفت یک زبان نسبتا جدید است، اما به دلیل سرعت، عملکرد و امنیت، جایگاه خود را در بین ۱۰ زبان برنامه نویسی برتر آینده پیدا می کند: چشم انداز ۲۰۵۰. علاوه بر این، سوئیفت یک زبان آسان برای یادگیری است.

BirHosting articles Future programming language kotlin

Ruby/ روبی


Ruby بسیار مورد علاقه توسعه دهندگان وب است زیرا دارای نحوی است که خواندن و نوشتن آن آسان است. نکته دیگری که شایان ذکر است این است که معماری شی گرا آن از نشانه گذاری برنامه نویسی رویه‌ای و عملکردی پشتیبانی می‌کند.
BirHosting articles Future programming language ruby

پست های توصیه شده