نسل جدید تلویزیون های هوشمند با بکار گیری هوش مصنوعی

نسل جدید تلویزیون های هوشمند با بکار گیری هوش مصنوعی
توسط

هوش مصنوعی

اول از همه با هوش مصنوعی آشنا شویم.هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر و سعی بر این دارد که با درک ماهیت هوش انسان نوع جدیدی از ماشین ها را بسازد که پاسخ هایی مشابه با انسان بدهد.هوش مصنوعی این توانایی را دارد که فرآیند جمع آوری اطلاعات و همچنین تفکر ذهن انسان را شبیه سازی کند.

تلویزیون های هوش مصنوعی یا هوشمند از محصولات هوش مصنوعی توانایی هایی را دارا هستند که همه و همه به آسان­تر شدن زندگی کمک می­ کند.اصلی ترین تفاوت تلویزیون های هوشمند با دیگر نسل های تلویزیون وجود سیستم عامل است.وب گردی و امکان نصب نرم ­افزار های کاربردی و همچنین اتصال چند دستگاهی از جذابیت های این نسل از تلویزیون ها است.

یکی از این توانایی های جدید و بروزاین نسل امکان تشخیص صدای طبیعی انسان است که به کمک میکروفن موجود در کنترل تلویزیون دستورات را اجرا می­کند.

قابلیت پخش فیلم و سریال و آهنگ مورد علاقه و پخش موارد جدید همچنین میتوان کانال ها را تغییر داد، صدا را افزایش داد، مکث کرد و تلویزیون را خاموش کرد همه فقط با صدای خود شخص قابل انجام است.

اگر دیگر وسایل خانه هوشمند باشند این امکان وجود دارد که به کمک دستیار روی تلویزیون آن ها را نیز کنترل کرد،دمای محیط را تنظیم کرد و چراغ ها را روشن و خاموش کرد.

چک کردن اخبار روزانه یا برنامه پروازها یا وضعیت ترافیک راه ها و بسیاری دیگر از موارد مورد نیاز روزانه ما به کمک تلویزیون های هوشمند امکان پذیرهستند و حتی این امکان وجود دارد که این اطلاعات به تلفن همراه ارسال شوند.

معایب تلویزیون های هوشمند

مانند هر کامپیوتری تلویزیون هوشمند نیز مستعد خرابی است.اگرچه استریم بدون دردسر و آسان است، اما می تواند بر کیفیت تصویر تأثیرمنفی بگذارد.به عنوان مثال، وقتی سیگنال وای فای کند است، تصویر تلویزیون تار می شود یا اگر مشکل پهنای باند اینترنت یا اتصال معیوب دارید، می تواند باعث خرابی صفحه نمایش شود.حتی اگر وای فای سریع داشته باشید بعضی از تنظیمات تلویزیون می تواند بر وضوح تصویر تأثیر بگذارد و باعث شود تصویری تار داشته باشید. 

نکته:اگر تصویر به طور مداوم تار یا با کیفیت پایین دارید، تنظیمات زوم تلویزیون را بررسی کنید یا یک هارد ریست انجام دهید.

اگر اینترنت شما کند باشد باعث کند شدن تلویزیون نیز می­شود.

اگر نرم­ افزار نیازبه بروز رسانی داشته باشد از کار می­افتد.قدرت پردازش کم باعث فریز شدن و از کار افتادن نرم ­افزارها می­شود.پیدا نشدن نسخه بروزرسانی و دسترسی های محدود بعضی نرم­ افزارها.این ها همه از معایب تلویزیون های هوشمند است.

درکنار آسان بودن محیط کاربری و نحوه اتصال راحت به وای فای این مسئله می­تواند نقطه ضعف نیز باشد.اتصال به اینترنت خود به تنهایی به معنای آسیب پذیر بودن در مسائل امنیتی است.به عنوان مثال برای اینکه تبلیغات مرتبط تری برای شما نمایش داده شود تشخیص خودکار محتوا روی تلویزیون شما اعمال می­شود یا احتمال شنود هکرها به دلیل رمزگذاری معیوب سازنده نیز هست.

فقط کافی است اطلاعات حساس خود را وارد تلویزیون نکنید و از رمز عبور قوی تری برای برنامه ها استفاده کنید حتی برنامه های پخش ویدیو، اینکه تمام برنامه های خود را روی تلویزیون نصب کنید شاید بنظر ایده خوبی باشد اما برای بسیاری از موارد کار با تلفن همراه راحت­تر است چون هم محیط کاربری ساده ­تری دارد هم به راحتی قابل ارتقا است.

منبع:

https://www.tcl.com/eastafrica/en/blogs/how-artificial-intelligence-integrated-into-smart-tv


پست های توصیه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *