تفاوت Page و Post در WordPress

BirHosting tutorials wordpress 15
توسط

در این قسمت با شما هستیم تا تفاوت نوشته (post) و برگه (page) در ودرپرس را بیاموزیم

BirHosting Learn WordPress

بیشتر افراد مبتدی تفاوت میان پست ها و برگه ها را نمی دانند . به صورت پیش فرض وردپرس دارای دو نوع محتوایی، است یعنی: نوشته ها(posts) و برگه ها(pages).

شاید به عنوان یک مبتدی، برای شما جالب باشد که بدانید چه تفاوتی میان نوشته ها و برگه هاست، با وجود آنکه در پیشخوان وردپرس هیچ تفاوتی در فیلد های این دو نوع محتوا وجود ندارد و تصور کنید که در وب سایت نیز این دو نوشتار با هم تفاوتی ندارند و در نتیجه نیاز شما با یکی از این دو محتوا رفع می شود.

اما باید بگوییم که این دو محتوا با هم تفاوت دارند و اینکه چه زمانی باید از نوشته ها و چه زمانی از برگه ها باید استفاده کنید، در این مقاله برای شما روشن می شود.

به عنوان یک وردپرس کار اهمیت دارد که تفاوت این دو نوع محتوا را بدانید. در واقع این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که شما نمی دانید چه زمانی از نوشته ها و چه زمانی از برگه ها استفاده کنید.

تفاوت اصلی نوشته های وردپرس و برگه ها این است که پست ها ذاتا پویا ولی برگه ها ایستا هستند.

نوشته چیست؟

نوشته های وردپرسی در واقع محتوا های پویایی هستند که دارای تاریخ انتشار و بروزرسانی هستند و این تاریخ، قابلیت نمایش در برگه ی نوشته ها را دارد. اگر قصد دارید نوشته ای را در زمینه های مختلف به عنوان مدیر و یا نویسنده وب سایت منتشر کنید، باید از نوع محتوای پست یا نوشته استفاده کنید.

برگه چیست؟

یک برگه در وردپرس تاریخ انتشار و بروزرسانی ندارد(منظور از تاریخ در سمت کاربران است). اگرچه وجود این تاریخ برای یک برگه نیز می تواند مفید باشد.

BirHosting Learn WordPress PageVsPost 1

محتوا های ایستا نیازی به، بروزرسانی ندارند و با ایجاد آن و اعمال بهینه سازی به برگه ی مورد نظر دیگر نیازی به بروزرسانی آن محتوا برای بهبود وضعیت سئوی آن نخواهید داشت. اما همانطور که می دانید برای اینکه یک پست محتوای خوبی بماند باید مرتب بروزرسانی شود.

مثال های بیشتر برای برگه ها می توان دسته بندی ها و برچسب ها را مثال زد. شما می توانید دسته بندی های سایت خود را ادیت کنید اما اگر به آدرس ویرایش دسته بندی بروید، مشاهده می کنید که گزینه های زیادی برای ادیت وجود ندارد.

دسته بندی ها به صورت پیش فرض به عنوان برگه در وردپرس شناخته می شوند. برای سفارشی کردن دسته بندی ها می توانید به ازای هر دسته بندی، یک صفحه در وب سایت ایجاد کنید. هیچ محدودیتی در تعداد دسته بندی ها و برگه ها وجود ندارد.

از نظر سئو کدامیک بهتر است؟ نوشته یا برگه؟

موتور های جستجو، محتوای تازه را دوست دارند، اگر چه محتوا های قدیمی به دلیل دریافت بک لینک، دارای اعتبار بیشتری هستند. اما پست ها به دلایلی با اهمیت تر هستند و بیشتر مورد توجه موتور های جستجو قرار دارند. پست ها دارای زمانبندی هستند و مرتبا در حال بروزرسانی هستند، از این جهت بسیار مورد توجه موتور های جستجو هستند

نوشته ها دارای اطلاعاتی هستند که کاربران به دنبال آن هستند. اگر چه ممکن است برگه ها نیز دارای اطلاعات جستجو شده توسط کاربران باشند اما درصد چنین برگه هایی بسیار بسیار کم است.

پست ها دارای بخش نظرات هستند که کاربران در آن در تعامل با عوامل وب سایت هستند. این بخش از دیدگاه موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت است و پیام آور این است که مطالب این پست، برای کاربران مفید بوده است.

پست ها می توانند توسط کاربران وب سایت در شبکه های اجتماعی مانند فیسپوک، توییتر و … به اشتراک گذاشته شوند و این ویژگی نیز می تواند تاثیر به سزایی در سئو وب سایت داشته باشد.