آموزش Domains(Tweak Setting) در WHM

BirHosting tutorials whm 19
توسط

در این قسمت با آموزش Domains(Tweak Setting) در WHM در خدمت شما هستیم.

Allow users to park subdomains of the server’s hostname:

این تنظیم به کاربران اجازه می دهد تا زیر دامنه ها را در دامنه اصلی سرور شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، برای کاربری که نام مستعار subdomain.server.example.com را در server.example.com ایجاد می کند، On باعث موفقیت این عمل می شود.

Allow cPanel users to create subdomains across accounts:

این تنظیم به کاربر cPanel اجازه می دهد تا دامنه اضافی یا زیر دامنه ای را در دامنه ای که کاربر دیگر مالک آن است ایجاد کند. برای مثال، اگر کاربری دارای دامنه example.com است، کاربر دیگری می تواند زیر دامنه store.example.com را ایجاد کند. فعال کردن این تنظیم توصیه نمی شود.

Allow WHM users to create subdomains across accounts:

این تنظیم به کاربران WHM اجازه می دهد تا دامنه اضافی یا زیر دامنه ای را برای دامنه ای که کاربر دیگر مالک آن است ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر cPanel دارای دامنه example.com است، یک کاربر WHM می تواند یک منطقه DNS برای زیر دامنه store.example.com اضافه کند.

Allow Remote Domains:

اجازه ایجاد دامنه های پارک شده  یا انتقال دامنه را به کاربر میدهد این می تواند یک مشکل امنیتی بزرگ باشد. اگر باید آن را فعال کنید، مطمئن شوید که به کاربران اجازه نمی دهید دامنه های رایج اینترنت را پارک کنند.

Allow resellers to create accounts with subdomains of the server’s hostname:

این تنظیم به نمایندگی های فروش اجازه می دهد تا در دامنه اصلی سرور شما حساب هایی با زیر دامنه ایجاد کنند. برای مثال ، اگر نام میزبان شما server.example.com است ، این تنظیم را فعال کنید تا بازدیدکنندگان user.server.example.com را به وب سایت نمایندگی فروشنده هدایت کند.

Allow unregistered domains:

اجازه ایجاد دامنه های parked/addon که ثبت نشده اند را میدهد.

Automatically add A entries for registered nameservers when creating a new zone:

این تنظیم تعیین می کند که آیا هنگام ایجاد دامنه توسط کاربر یک ورودی A ایجاد می شود یا خیر.

Replace service SSL certificates that do not match the local hostname:

وقتی این گزینه را فعال می کنید ، اسکریپت checkallsslcerts هرگونه گواهی SSL سرویس را که با نام میزبان سرور مطابقت ندارد جایگزین گواهی امضا شده با cPanel می کند. این شامل گواهی نامه های wildcard است.

Prevent cPanel users from creating specific domains:

این تنظیم از ایجاد دامنه هایی که نام آنها در فایل/var/cpanel/commondomains نشان داده می شود جلوگیری می کند. اگر این را فعال کنید ، کاربران cPanel نمی توانند هیچ دامنه ای (اضافی یا پارک شده) ایجاد کنند که در فایل های/var/cpanel/commondomains و/usr/local/cpanel/etc/commondomains وجود دارد.

Check zone syntax:

هنگام ذخیره و همگام سازی zone ها ، فایلهای zone synta را بررسی میکند.

Check zone owner:

هنگام ذخیره و همگام سازی مناطق ، مالک zone را بررسی میکند.

Enable DKIM on domains for newly created accounts:

DKIM (DomainKeys Identified Mail) فرستنده و صداقت پیام را تأیید می کند. این به یک سیستم ایمیل اجازه می دهد تا ثابت کند که یک پیام معتبر است، جعلی نیست و از دامنه مشخص شده است. این تنظیم به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا DKIM را برای حساب های جدید به طور پیش فرض فعال می کند یا خیر.
اسکریپت /scripts /enable_spf_dkim_globally به شما امکان می دهد SPF و DKIM را برای حسابهای موجود در سرور فعال کنید و سوابق DNS مناسب برای دامنه آنها ایجاد کنید.

Enable SPF on domains for newly created accounts:

SPF (چارچوب سیاست فرستنده) از ارسال ایمیل های ناخواسته که دامنه شما را به عنوان فرستنده (جعل) نشان می دهد ، جلوگیری می کند. این تنظیم به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا SPF را برای حساب های جدید به طور پیش فرض فعال می کند یا خیر.

DNS request management application:

این تنظیم تعیین می کند که درخواست های مدیریت DNS را مدیریت می کند.

Service subdomains:

این تنظیم به کاربران امکان می دهد از طریق پورت های استاندارد HTTP (80 و ۴۴۳) به cPanel & WHM دسترسی داشته باشند.

اگر این را فعال کنید ، سیستم این زیر دامنه های سرویس را ایجاد می کند ، جایی که دامنه مثال.com است:

cpanel.example.com کاربران را به رابط cPanel Home راهنمایی می کند.
whm.example.com کاربران را به رابط کاربری WHM هدایت می کند.
webmail.example.com کاربران را به سمت Webmail هدایت می کند.
webdisk.example.com کاربران را به رابط وب دیسک cPanel (cPanel >> صفحه اصلی >> فایلها >> دیسک وب) هدایت می کند.

Thunderbird and Outlook autodiscover and autoconfig support (enables service subdomain and SRV record creation):

این تنظیم هنگام ایجاد دامنه، زیر دامنه های سرویس کشف خودکار و پیکربندی خودکار را ایجاد می کند. همچنین ضبط خودکار و پیکربندی خودکار پرونده های SRV ایجاد می کند.

دامنه های محلی به Microsoft Outlook® و Thunderbird نیاز دارند.
اگر گزینه Service Subdomains را روی Off قرار دهید ، سیستم این تنظیم را غیرفعال می کند.

Preferred mail service to configure to use for Thunderbird and Outlook autodiscover and autoconfig support:

این تنظیم به شما امکان می دهد روش انتقال ایمیل را برای استفاده با Thunderbird و Outlook for Autodiscover و AutoConfig انتخاب کنید. برای پیکربندی این تنظیمات، باید پشتیبانی خودکار کشف و پیکربندی خودکار Thunderbird و Outlook را فعال کنید (زیر دامنه سرویس و ایجاد رکورد SRV را فعال می کند).

Host to publish in the SRV records for Outlook autodiscover support:

سرویس کشف خودکار Microsoft® Outlook® سوابق DNS را جستجو می کند. این پرونده به دنبال ثبت SRV برای دامنه ای است که به یک سرور Autodiscover خاص اشاره می کند.

اگر میزبان SSL فعال با گواهی SSL امضا شده CA در این سرور دارید و می خواهید از آن به جای سرور ارائه شده cPanel استفاده کنید ، FQDN را که دارای گواهی SSL با امضای CA است در اینجا وارد کنید.

Overwrite custom A records used for service subdomains:

اگر این تنظیم را فعال کنید، پس از اضافه یا حذف دامنه های فرعی سرویس، سوابق A سفارشی که با زیر دامنه های سرویس مطابقت دارند حذف می شوند.

Overwrite custom SRV records used by Outlook AutoDiscover support:

این تنظیم هنگام اضافه یا حذف پشتیبانی Outlook Autodiscover ، سوابق SRV را حذف می کند. شما باید تنظیمات خودکار کشف و پیکربندی خودکار Thunderbird و Outlook را روی روشن قرار دهید تا این تنظیم را تغییر دهید.

Service subdomain override:

این تنظیم زیر دامنه های cPanel ، Webmail ، Web Disk و WHM را ایجاد می کند که زیر دامنه های سرویس پیش فرض را نادیده می گیرند. به عنوان مثال ، یک کاربر می تواند بازدید کنندگان cpanel.example.com را به mycontrolpanel.example.com هدایت کند.

Restrict document roots to public_html:

این تنظیم کاربران را از ایجاد دامنه های اضافی و زیر دامنه ها در خارج از فهرست public_html باز می دارد. به عنوان مثال ، می توانید دامنه addon example.com را ایجاد کنید. سپس سیستم فهرست /home/username/public_html/example.com را ایجاد می کند و نه فهرست /home/username/example.com.

Always use authoritative (registered) nameservers when creating a new DNS zone:

این تنظیم به دامنه جدید اجازه می دهد از سرورهای نام معتبر استفاده کند. وقتی این را فعال می کنید ، سرور از سرورهای نامی که هنگام ایجاد دامنه تنظیم کرده اید استفاده نمی کند.

BirHosting WHM Tweak Settings Domains
BirHosting WHM Tweak Settings Domains

پست های توصیه شده