آموزش بخش SSL/TLS Status در cPanel

BirHosting tutorials cpanel 58
توسط

در این قسمت با آموزش بخش SSL/TLS Status در cPanel در خدمت شما هستیم.

Let’s Encrypt  یک گوهینامه SSL رایگان است، که توسط  یک گروه پژوهشی مربوط به امنیت اینترنت (ISRG)  پیاده سازی و راه اندازی شده است. پروژه Let’s Encrypt در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار مطرح شده و پس از حدود ۱۰ ماه موفق به انتشار اولین گواهینامه رایگان خود شد.

جهت فعال یا غیر فعالسازی SSL رایگان cPanel به صورت خودکار (Let’s Encrypt)  باید به این بخش مراجعه کنید.

قبل از تهیه هاست می توانید از ارائه دهنده ی خدمات هاستینگ خود بپرسید که آیا این خدمت رایگان را به شما ارائه می دهد یا خیر.

BirHosting SSL TLS Status

در قسمت بالای صفحه ای که باز می‌شود با سه دکمه آبی رنگ رو به رو هستید که در زمان فعال‌سازی SSL  باید از آن ها استفاده نمایید.

include Domain during AutoSSL  : بعد از فعال کردن تیک کنار دامنه‌های مورد نظر، با کلیک روی این گزینه در واقع تعیین می کنید که فعال سازی SSL تنها برای دامنه های انتخاب شده صورت گیرد.

Exclude Domain from AutoSSL  : اگر هم بعد از فعال کردن تیک دامنه‌ای روی این دکمه کلیک کنید، در اصل این دستور را ارسال می کنید که نصب SSL برای دامنه های انتخاب شده صورت نگیرد.

نکته : گواهینامه SSL هر ۹۰ روز یکبار به صورت خودکار تمدید می‌شود. اگر دامنه در حالت exclude قرار گرفته باشد، بعد از۹۰ روز تمدید خودکار صورت نمی‌گیرد.

Run AutoSSL  : بعد از مشخص کردن دامنه‌های مورد نظر خود باید از این دکمه برای تکمیل فرآیند فعال‌سازی SSL وب سایت خود استفاده نمایید.

در این صفحه لیستی از دامنه‌های موجود به همراه وضعیت نصب SSL شامل نمایش فعال یا غیرفعال بودن SSL، نوع آن و همچنین تاریخ انقضای SSL های فعال نمایش داده شده است.

در آخرین مرحله از فعال سازی SSL رایگان باید روی دکمه Run AutoSSL کلیک کنید تا فرآیند فعال سازی خودکار SSL برای دامنه هایی که انتخاب کردید با موفقیت تمام شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی عملیات فعال‌سازی خودکار SSL با موفقیت به اتمام می رسد که در کنار دامنه علامت سبز رنگ قرار گرفته و در بخش Certifcate Status نیز عبارت AutoSSL Domain Validated  نمایش داده شود.


پست های توصیه شده