WebMaster کیست؟

birhosting webmaster index
توسط

عنوان WebMaster (وب مستر یا مدیر وب سایت) بیشتر شبیه نامی است که در یک رمان علمی تخیلی جذاب می بینید تا روی یک تابلوی شغلی. اما هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این عنوان شغلی تا حدی قدیمی و مشاغلی که به آن تبدیل شده است، نشان دهنده حوزه وسیعی از مشاغل فناوری امروزی است.

WebMaster ابتدا وارد عمل شده تا بسیاری از جنبه های مختلف یک وب سایت را به طور همزمان مدیریت کند. اگرچه برخی از کارفرمایان امروزی هنوز به دنبال «وب‌مستر» هستند، این شغل به عناوین مختلفی تبدیل شده است که نقش اصلی یکسانی را در بر می‌گیرد: یک حرفه‌ای که وظایف مختلفی را برای نگهداری و بهینه‌سازی وب‌سایت انجام می‌دهد.

birhosting webmaster1

وب مستر دقیقا چیست؟

ما امروزه به وب‌سایت‌های شیک و پیچیده‌ای که در اینترنت یافت می‌شوند عادت کرده‌ایم، اما چندی پیش بود که وب‌سایت‌ها به تازگی از نوآوری‌ها به موتورهای جدی برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌رفتند. شرح شغل مدیر وب سایت از قدیم اغلب تمام جنبه های توسعه، طراحی و نگهداری یک وب سایت را در بر می گرفت.

امروزه شرکت ها می خواهند حضور آنلاین آنها کاربردی، جذاب و به راحتی توسط جستجوگران در اینترنت پیدا شود. آنها باید سریع بارگذاری شوند و با دستگاه های تلفن همراه سازگار باشند. وب سایت ها همچنین یک پلت فرم غول پیکر برای بازاریابی هستند، به این معنی که شرکت ها و متخصصان جدی نیاز به نگهداری، به روز رسانی و بهبود وب سایت های خود دارند. با توجه به افزایش پیچیدگی وب‌سایت‌های مدرن، این رویکرد jack-of-all-trades و عنوان شغلی کمتر رایج شده است زیرا این وظایف در بین نقش‌های مشخص پخش می‌شوند. با این حال، وب مسترهای همه کاره هنوز به عنوان گزینه ای برای سازمان هایی وجود دارند که به دنبال استفاده حداکثری از حضور آنلاین خود هستند.

Ovi Demetrian، بنیانگذار Blocks Edit می‌گوید: «شرکت‌ها می‌خواهند یک وب‌مستر استخدام کنند تا وب‌سایت فعلی خود را بهبود بخشند یا یک وب‌سایت جدید بسازند و نگهداری کنند». "اگر شما تنها مسئول ساختن و مراقبت از وب سایت هستید، می توانید سایر نقش های مرتبط با بازاریابی دیجیتال مانند ساختن خبرنامه های ایمیل یا صفحات فرود را نیز به عهده بگیرید."

یک مدیر وب سایت می تواند همه چیز مربوط به یک وب سایت را بررسی کند. آنها عملکرد آن را با موتورهای جستجو، عملکرد، سرعت و طراحی نظارت می کنند. وب مسترها حتی محتوا، کمپین ها و تلاش های بازاریابی را پیگیری می کنند. علاوه بر این، مدیران وب ممکن است در کارهای فناوری اطلاعات مانند راه اندازی و مدیریت سرور فعالیت کنند.
سایمون پوندر، مدیر توسعه سئو در Image Freedom، می‌گوید که چندین نقش را برعهده داشته است که همگی می‌توانند زیر چتر وب‌مستر قرار گیرند. «فکر می‌کنم از تولیدکننده آنلاین گرفته تا متخصص سئو، از ویرایشگر دیجیتال تا طراح تبلیغات تعاملی، عنوان شغلی به من گفته می‌شود. به نظر می رسید که همه آنها وظایف یکسانی داشتند.»
عناوین شغلی دیگری که ممکن است با یک وب مستر همپوشانی داشته باشند عبارتند از توسعه دهندگان فرانت اند، توسعه دهندگان بک اند، متخصصان سئو، طراحان وب و مدیران سرور.

birhosting webmaster2

WebMaster چه کاری انجام می دهد؟

پاندر می‌گوید: «من بخش زیادی از وقتم را در سمت مدیر پروژه با تیم‌های توسعه و طراحان برای انجام پروژه‌ها صرف می‌کنم. من همچنین در صورت نیاز به عیب‌یابی، راه‌حل‌ها تحقیق و تولید محتوا می‌کنم.»
پوندر می گوید که وظایف روزانه یک مدیر وب سایت می تواند بسیار انعطاف پذیر باشد. "من وارد این نیستم که "اینها پنج کاری هستند که من هر روز انجام می دهم." در عوض، "بیایید داخل بپریم و دستانتان را کثیف کنیم." برای مثال، امروز، من گزارش هایی را بر اساس تجزیه و تحلیل نوشته ام و مشکلات را حل کرده ام. برای مشتریان، یک تیم برنامه نویسی برای به روز رسانی وضعیت ایمیل ارسال کرد و یک وب سایت طراحی کرد.
تغییرات وب سایت و استراتژی های بازاریابی معمولا همان چیزی است که استفانی روزنفیلد، مالک کلیولند بازاریابی کینگ، بیشترین زمان را برای آن صرف می کند. روزنفیلد می‌گوید: «اگر تغییری در یک وب‌سایت وجود داشته باشد، اغلب اوقات به یک ابتکار بازاریابی مربوط می‌شود. "ارتباط با مشتری - تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و جلسات - زمان خوبی را نیز می‌گیرد."
Moises Cardenas می‌گوید: «وظایف من از روز به روز متفاوت است، اما من معمولاً همه پلاگین‌هایم را به‌روزرسانی می‌کنم و اطمینان می‌دهم که امنیت من به‌روز است، و همچنین سئوی خود را بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم که هر کاری که انجام می‌دهم کار می‌کند». مدیر وب سایت در مشاوران فناوری کوهنورد. من همچنین کنسول گوگل آنالیتیکس و نقشه سایت خود را بررسی می کنم تا مطمئن شوم لینک های خرابی وجود ندارد. Cardenas همچنین ممیزی های منظم سایت را با استفاده از ابزارهایی مانند SEMrush اجرا می کند و صفحات فرود جدیدی را برای کمپین های مورد نیاز وب سایت ها ایجاد می کند.

birhosting webmaster3

مدیران سایت به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

از آنجایی که WebMaster انواع مختلفی از نگهداری و بهینه‌سازی وب را انجام می‌دهد، مهارت‌های زیادی در این کار مفید هستند. ما از کارشناسان خود خواستیم که در مورد اینکه کدام یک از این موارد ضروری است، بسنجید.

وردپرس و HTML

وب مسترها سهم خود را از توسعه وب انجام می دهند. کاردناس می گوید: «من می گویم HTML اولیه را یاد بگیرید و افزونه هایی را یاد بگیرید که دوست دارید در صورت استفاده از وردپرس از آنها استفاده کنید. کاردناس همچنین اضافه می‌کند که یافتن ابزارها، پلتفرم‌ها یا میانبرهای دیگری که می‌توانند زندگی شما را آسان‌تر کنند، به شما کمک می‌کند به جای کارهای تکراری و بی‌اهمیت، وقت خود را صرف کارهای عمیق‌تر و جالب‌تر کنید.

طراحی گرافیک

وب مسترها نیز به خوبی طراحی وب سایت را انجام می دهند. به گفته کاردناس، در حالی که ممکن است بتوانید اصول اولیه را فقط با غواصی درک کنید، یادگیری طراحی گرافیک کیفیت و سرعت کار شما را افزایش می دهد.

بهینه سازی فنی موتورهای جستجو (SEO)

کاردناس می‌گوید: «سئوی فنی برای وب‌مسترها نیز مهم است، و درک اینکه گوگل چگونه وب‌سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند و محتوایی که جریمه می‌شود، مهم است.

این بخش از کار معمولاً انتظار زیادی از مشتریان نیز دارد. کاردناس می‌گوید: «صددرصد می‌گویم که ناامیدکننده‌ترین چیز در مورد شغل من برخورد با مشتریانی است که انتظارات غیرواقعی دارند، مانند اینکه می‌خواهند بلافاصله در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی وب‌سایت خود قرار بگیرند.»

اگر جنبه فنی سئو را درک کنید، می توانید چند جنبه را برای مشتریان خود توضیح دهید و همچنین نتایج معنی داری را با وب سایت آنها ایجاد کنید.

نوشتن

از آنجایی که بسیاری از وب مسترها برای سازمان هایی کار می کنند که ممکن است کارکنان یا منابع لازم برای استخدام متخصصان خاص را نداشته باشند، مهارت های نوشتن نیز می تواند کمک بزرگی باشد. دمتریان می‌گوید استفاده از پشتیبانی سبک کپی‌نویسی برای کمپین‌ها - از جمله کپی وب‌سایت و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، بسیار رایج است.

استراتژی محتوا

به گفته پوندر، داشتن یک ایده اولیه از استراتژی محتوا برای مدیران وب سایت نیز مهم است. هر زمانی که مشتریان شما برای جنبه های بازاریابی، توضیحات، یا حتی توانایی مشاوره دادن به آنها در مورد استراتژی محتوا به شما اعتماد کنند، کلیدی خواهد بود.

پاندر می‌گوید: «مشتریان از شما درخواست می‌کنند، و این به شما بستگی دارد که آن را بفهمید یا تحقیق کنید که برای یافتن فروشنده‌ای به آن‌ها توصیه می‌کنید تا در آنچه باید بدانند به آنها کمک کند.»

birhosting webmaster4

WebMaster به چه تحصیلات و تجربه ای نیاز دارد؟

برخی از WebMaster به صورت آزاد کار می کنند یا کسب و کار خود را برای پذیرش مشتریان راه اندازی می کنند. اما شرکت هایی که به اندازه کافی بزرگ هستند از وب مسترهای داخلی برای مدیریت سایت های خود استفاده می کنند. ما از نرم افزار تجزیه و تحلیل شغل بلادرنگ برای جستجوی پست های شغلی مدیران وب سایت و عناوین مرتبط استفاده کردیم. از میان مشاغلی که شرایط تحصیلی را ذکر کرده بودند، حدود ۸۵ درصد به دنبال نامزدی با مدرک لیسانس بودند.

برنامه هایی که بر برنامه نویسی یا توسعه وب تمرکز دارند، برای هر کسی که علاقه مند به تبدیل شدن به یک وب مستر است، انتخاب عالی خواهد بود. کارفرمایان و مشتریان اغلب به دنبال مقدار مشخصی از تجربه برای این موقعیت ها هستند. پوندر می‌گوید اردوهای کدنویسی و برنامه‌های کوتاه مانند راه‌اندازی ۳ روزه راه‌های عالی برای ایجاد تجربه هستند.

پوندر می‌گوید: «علاوه بر این، به لطف اقتصاد گیگ، سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید فرصت‌های شغلی کوچکی را برای شغل آزاد انتخاب کنید و در دوران تحصیل درآمد جانبی داشته باشید. اکنون فرصت های زیادی برای تکمیل رزومه و کسب مهارت های جدید در حین کاریابی وجود دارد.

WebMaster، حرفه ای که می تواند نیازهای متنوعی را در یک وب سایت برآورده کند. این حرفه شامل ذکاوت فنی و همچنین تفکر خلاقانه است. اگر ترکیبی از کار راست و چپ برای شما جذاب است، ممکن است بخواهید به عنوان یک وب مستر (یا هر یک از عناوین شغلی متعددی که در زیر چتر آن قرار دارند) کار کنید.

یکی از ارکان اساسی کار یک WebMaster، درک نحوه کدنویسی و طراحی وب سایت ها است - وظیفه ای که اغلب به توسعه دهندگان وب نسبت داده می شود.


پست های توصیه شده