VPN چیست؟

BirHosting vpn
توسط

VPN مخفف عبارت Virtual Private Network است که به عنوان یک شبکه خصوصی مجازی، امنیت و حریم خصوصی شما را ‌در هنگام فعالیت در اینترنت افزایش می‌دهد. تمامی اطلاعات شما از طریق یک تونل مجازی رمزگذاری شده ارسال می‌شود. این رمزگذاری باعث می‌گردد تا هکرها و افراد سودجو نتوانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

VPN یک ارتباط نقطه به نقطه را بین دستگاه شما و شبکه جهانی اینترنت برقرار می کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا از رایانه شخصی خود، با استفاده از پروتکل‌های تونلینگ، به رایانه دیگری دسترسی پیدا کند. به منظور محافظت از داده‌های خود و جلوگیری از ردیابی اطلاعات در هنگام انتقال‌،با پروتکل های رمزنگاری شبکه مانند SSH یا IPsec رمزگذاری می‌شود.

vpnbirhosting

تا مدتی قبل شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اطلاعات زیادی برای انتقال داشتند از خطوط Leased و شبکه‌های WAN‌ استفاده می کردند. این شبکه‌ها مزیت‌های زیادی نسبت به اینترنت دارند ولی گسترش و نصب آن‌ها بسیار گران‌قیمت و وقت‌گیر است.

با افزایش محبوبیت و فراگیری اینترنت بعضی از سازمان‌ها تمایل به استفاده ار ایترانت پیدا کردند که در این بین استفاده از شبکه‌های مجازی اختصاصی (VPN) مطرح شد.

vpnbirhosting

بهره بردن VPN از شبکه‌های عمومی مسافت را بی‌معنی می‌سازد، امنیت را بالا می‌برد و دردسر‌های استفاده از پروتکل‌های مختلف را کاهش می‌دهد.

 VPN شما را به جای وارد کردن مستقیم به فضای شلوغ و ناامن اینترنت به یک شبکه خصوصی از اینترنت که فقط محدود به خودتان است،وصل می‌کند. VPN‌ها مکان‌یابی شما را بر اساس آی‌پی، به جایی که اصلا معلق به شما نیست، انتخاب می‌کنند. از همین طریق است که شما خودتان می‌توانید امنیت‌تان را در فضای اینترنت تامین کنید.

vpnbirhosting

هنگام استفاده از یک شبکه وی پی ان باید مراقب برخی چیزها باشیم که در واقع مهمترین آنها این است که اعتبار ارائه دهنده سرویس وی پی ان برای ما مشخص باشد. استفاده از یک شبکه وی پی ان نامعتبر دقیقا می‌تواند به از دست رفتن امنیت ما منجر شود.

vpnbirhosting

پست های توصیه شده