Unity چیست؟

birhosting unity index
توسط

یونیتی یک موتور بازی دو بعدی و سه بعدی است که از سال ۲۰۰۵ وجود داشته است. این موتور توسط Unity Technologies توسعه یافته است و به منظور دسترسی بیشتر توسعه دهندگان به ابزارهای توسعه بازی ساخته شده است که در آن روزها یک سرمایه گذاری جدید بود. در طول عمر طولانی خود، موتور به طور چشمگیری تغییر کرده و گسترش یافته است و توانسته با آخرین شیوه ها و فن آوری ها همگام شود.

حتی امروزه، تمرکز اصلی موتور بازی بر این است که هم قوی ترین مجموعه ابزارهای ممکن را برای صنعت بازی سازی ارائه دهد و هم استفاده از موتور را برای توسعه دهندگان بازی با هر سطح مهارتی تا حد امکان آسان کند (بله، از جمله مبتدیان). توسعه دهندگان). آنها همچنین دامنه دسترسی خود را به سایر صنایع و همچنین با تمرکز زیاد بر توسعه ۳ بعدی بلادرنگ گسترش داده اند و آن را به یکی از قدرتمندترین موتورهای موجود تبدیل کرده اند.

birhosting unity1

ویژگی های کلیدی

بیایید در مورد ویژگی های کلیدی که موتور ارائه می دهد صحبت کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید Unity را دانلود کنید یا خیر.

پشتیبانی از گرافیک سه بعدی و دو بعدی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، Unity از گرافیک های سه بعدی و دو بعدی پشتیبانی می کند - به شما این امکان را می دهد که سبک هنری مورد نظر خود را برای پروژه های خود انتخاب کنید. هر نوع گرافیکی با مجموعه ای از ابزارهای تخصصی خود (مانند برش ورق sprite برای گرافیک های دو بعدی) ارائه می شود و حتی دارای API های اسکریپت مخصوص به خود است تا گزینه های مختلف فیزیک را که برای هر سبک مناسب است، فراخوانی کند.

گرافیک سه بعدی همچنین مجموعه ای بسیار قوی از ابزارها را با توانایی ایجاد مواد سفارشی، ساخت سایه بان با Graph Shader، سفارشی کردن نور، استفاده از جلوه های پس از پردازش و موارد دیگر ارائه می دهد. حتی می‌توانید زمین سه‌بعدی ایجاد کنید یا نقشه‌های دوبعدی را دقیقاً در موتور ایجاد کنید، بنابراین مجموعه‌ای از ابزارها برای استفاده از هر گرافیکی که استفاده می‌کنید وجود دارد.

معماری آسان برای درک

Unity یک روش بسیار شفاف برای ترکیب معماری بازی شما ارائه می دهد. هر "سطح" در پروژه بازی یونیتی به یک صحنه تقسیم می شود و هر صحنه شامل تمام اشیاء بازی مورد نیاز برای استفاده بازیکن از سطح است - چه پس زمینه، شخصیت بازیکن، دشمن، گلوله یا چیز دیگری.

یونیتی همچنین توانایی برقراری رابطه والد-فرزند بین اشیاء در سلسله مراتب را ارائه می‌دهد، که اضافه کردن چندین شی (مانند لباس، تفنگ یا برخورددهنده برای تشخیص برخورد) را به یک شیء شخصیت والد-بازیکن بسیار آسان می‌کند. فراتر از این، یونیتی همچنین دارای ابزار Inspector است که به شما امکان دسترسی سریع به تمام ویژگی‌های شی را می‌دهد، به این معنی که می‌توانید به سرعت همه چیز را بدون نیاز به شیرجه زدن در کد همیشه تغییر دهید.

birhosting unity4

Unity Scripting API

یونیتی به‌جای کور کردن، دارای یک API برنامه‌نویسی قدرتمند است که به شما امکان دسترسی سریع به متداول‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز را می‌دهد. این شامل ویژگی‌های کلی بازی و همچنین فراخوان‌های API خاص است که به شما امکان می‌دهد به ویژگی‌ها و تفاوت‌های ظریف موتور دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، در حالی که می توانید عناصر UI را از خود موتور تنظیم کنید، مانند رنگ متن، API Scripting نیز آن عناصر را در معرض دید قرار می دهد تا بتوانید آنها را از طریق کد نیز تنظیم کنید. این برای هر چیزی که از Unity Inspector قابل دسترسی است، از جمله موقعیت، چرخش، مواد، پخش صدا و موارد دیگر فراتر از نام، صدق می کند. به علاوه، اسناد زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

پشتیبانی از ساخت کراس پلتفرم

بازی‌های یونیتی از ساخت تعداد زیادی پلتفرم پشتیبانی می‌کنند. تا زمانی که توسعه‌دهنده کیت مناسب را دانلود کند، می‌توانید بازی‌های اندروید، iOS، ویندوز، macOS، Linux، PS4، Xbox One و موارد دیگر را صادر کنید. اگر می‌خواهید بازی خود را روی وب قرار دهید (با فرض عملکرد مطلوب) می‌توانید حتی بازی‌های HTML5 را صادر کنید.

این موتور همچنین باعث می‌شود که شما مجبور باشید تا حد امکان تغییرات کمتری برای ساخت‌های مختلف ایجاد کنید، و نیاز به داشتن نسخه‌های متعدد از پروژه خود را برای هر پلتفرم محدود می‌کند.

birhosting unity5

واقعیت مجازی و قابلیت های واقعیت افزوده

وقتی صحبت از VR و AR می شود که فناوری های جدیدتری هستند، Unity یکی از حامیان اصلی توسعه با آنها است. برای VR، بسته‌های متعددی در دسترس هستند که تقریباً از تمام هدست‌های واقعیت مجازی موجود پشتیبانی می‌کنند و با این فناوری در حال تغییر، دائماً به‌روزرسانی می‌شوند و انعطاف‌پذیر هستند. حتی می توانید بازی های VR خود را در موتور تست کنید.

با وجود بسته‌های متعدد برای ARCore و ARKit، نمی‌توان AR را پشت سر گذاشت. یونیتی همچنین بنیاد AR را ارائه می دهد که یونیتی آن را ساخته است تا به توسعه دهندگان یونیتی اجازه دهد همزمان برنامه های واقعیت افزوده را برای اندروید و iOS ایجاد کنند و نیازی به پروژه های جداگانه را از بین ببرد.

برای راه‌اندازی، یونیتی اکنون دارای جعبه ابزار تعامل XR است تا توسعه بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را آسان‌تر کند. پس همین بس که بگوییم یونیتی یکی از بزرگترین حامیان فناوری های XR است.

فروشگاه دارایی بزرگ

خواه به دارایی‌های گرافیکی، قالب‌های سبک بازی خاص، صدا، جلوه‌های ذرات یا چیز دیگری نیاز داشته باشید، Unity شما را تحت پوشش قرار داده است. فروشگاه دارایی بسیار بزرگ آن دارای انواع دارایی های پولی و رایگان است که می توانید برای هر پروژه بازی از آنها استفاده کنید.

در حالی که یونیتی برخی از این موارد را توسعه می‌دهد، بسیاری از آن‌ها نیز توسط جامعه ساخته شده‌اند، به این معنی که تنوع زیادی برای انتخاب دارید. به علاوه، Unity اضافه کردن دارایی ها به مجموعه خود و نصب آنها را در پروژه خود با مدیر بسته بسیار آسان می کند، به این معنی که به صورت دستی با فایل ها سر و صدا ندارید.

birhosting unity2

بسته های توسعه یافته یونیتی

در همان روشی که در بالا ذکر شد، خود یونیتی تعداد زیادی بسته و دارایی توسعه یافته داخلی را به صورت رایگان ارائه می دهد که عملکرد موتور را به روش های مفیدی گسترش می دهد. به عنوان مثال، دارایی Bolt راهی برای پیاده سازی اسکریپت بصری در موتور Unity ارائه می دهد.

در همین حال، Unity Playground یک چارچوب بازی دو بعدی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توسعه بازی را بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا یاد بگیرید. همه چیز از مدل‌های رایگان گرفته تا کیت‌های بازی مختلف توسط Unity به صورت رایگان ارائه می‌شود و به شما امکان دسترسی سریع به دارایی‌های تایید شده توسط Unity را می‌دهد تا تمرین کنید.

رندر کردن گزینه های خط لوله

رندر کردن گرافیک روی صفحه نمایش برای کامپیوتر کار ساده ای نیست و نحوه انجام این کار می تواند تاثیرات قابل توجهی بر عملکرد بازی های شما داشته باشد. به همین دلیل است که Unity چندین گزینه داخلی برای خطوط لوله رندر ارائه کرده است که می توانید از آنها برای انتقال بازی خود از صحنه به صفحه نمایش استفاده کنید. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا خط لوله رندر را انتخاب کنند که به بهترین وجه با پروژه های آنها و نیازهای گرافیکی آن پروژه ها مطابقت دارد.

علاوه بر این، یونیتی همچنین Scriptable Render Pipeline API را ارائه می دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد در صورت تمایل، خط لوله خود را ایجاد کنند. بنابراین، آزادی زیادی از نظر نحوه رندر شدن بازی برای بازیکنان شما وجود دارد!

birhosting unity3

ابزارهای انیمیشن

Unity مجموعه ای قوی از ابزارهای انیمیشن را ارائه می دهد که برای گرافیک های سه بعدی و دو بعدی کار می کنند. در حالی که شما کاملاً می توانید انیمیشن ها را از برنامه دیگری مانند Blender وارد کنید، Unity به شما این امکان را می دهد که پروژه های خود را دقیقاً در خود موتور متحرک کنید. این شامل تنظیم موقعیت و چرخش کل یک جسم، برای دستکاری فیزیکی استخوان ها در یک مدل سه بعدی است. یونیتی حتی به شما امکان اضافه کردن استخوان بندی به تصاویر دو بعدی را ارائه می دهد.

البته می‌توان به همه این ویژگی‌ها از Scripting API نیز دسترسی داشت و به شما کنترل بی‌نظیری بر نحوه عملکرد انیمیشن‌هایتان می‌دهد.

علاوه بر این، سیستم Animator آن به شما اجازه می دهد تا به راحتی یک ماشین حالت انیمیشن ایجاد کنید. این بدان معناست که شما نه تنها می توانید انیمیشن ها را بر اساس کاری که بازیکن انجام می دهد (مانند پریدن) پخش کنید، بلکه می توانید انتقال بین هر انیمیشن را به طور مناسب و روان انجام دهید. به علاوه، از آنجایی که Animator به سبک نمودار بصری‌تری ارائه می‌شود، درک نحوه اتصال همه چیز آسان است.

سازگاری با سایر صنایع

در حالی که یونیتی قبل از هر چیز یک موتور بازی است و بخشی که ما روی آن تمرکز می کنیم، شایان ذکر است که یونیتی نیز از راه خود برای افزودن ویژگی ها و مکمل هایی برای مفید کردن موتور برای سایر صنایع تلاش کرده است.

به عنوان مثال، Unity به دلیل گزینه های خط لوله و ابزارهای انیمیشن، در واقع می تواند برای فیلم های CG با کیفیت بالا استفاده شود، که بسیاری از فیلمسازان مستقل از آن بهره برده اند. یونیتی همچنین مواردی مانند Unity Reflect را ایجاد کرده است تا به توسعه دهندگان ساختمان راهی برای تجسم پروژه های خود و اتصال آنها با سایر نرم افزارهای CAD ارائه دهد.

نمونه‌های بسیار بیشتری وجود دارد، اما یونیتی به راحتی می‌تواند فراتر از آنچه که برای آن ساخته شده گسترش یابد و پشتیبانی سه بعدی عمومی و بی‌درنگ را ارائه دهد.

ابزار تجزیه و تحلیل

با کسب مهارت های بیشتر به عنوان یک توسعه دهنده بازی، داشتن انواع ابزارهای تحلیلی در اختیار شما ضروری می شود. Unity چندین کمک را ارائه می دهد، از جمله ابزارهایی برای پیگیری مشکلات عملکرد و ابزارهایی برای مشاهده نحوه تعامل بازیکنان با پروژه بازی شما.

علاوه بر این، یونیتی راه‌های زیادی برای بهبود اشکال زدایی با این ابزارها ارائه می‌کند که راهی قوی برای درک هر جنبه‌ای از بازی شما ارائه می‌دهد.

چه با Unity میتوان ساخت

اساسا، تنها چیزی که می توانید در یونیتی بسازید، عملکرد و تخیل شما را محدود می کند. آیا می خواهید بازی های RPG، بازی های بقا و پلتفرمر بسازید؟ اتحاد می تواند این کار را انجام دهد. آیا می خواهید یک فیلم کوتاه انیمیشن بسازید؟ اتحاد می تواند این کار را انجام دهد. آیا می‌خواهید با ارائه راه‌های جدید یادگیری برای کودکان، موفقیت بعدی VR را برای کمک به مدارس ایجاد کنید؟ اتحاد می تواند این کار را انجام دهد.

این یکی از آن مواقعی است که آسمان واقعاً حد نهایی است، زیرا فرصت‌ها و ابزارهای بی‌پایانی وجود دارد که یونیتی را به یک موتور محبوب برای هر صنعت تبدیل کرده است. در واقع، تعداد زیادی بازی محبوب وجود دارد که احتمالاً نمی‌دانید با این موتور ساخته شده‌اند. این شامل:

  • Subnautica
  • Cuphead
  • Hollow Knight
  • Fall Guys
  • Pokémon Go
  • Valheim
  • Genshin Impact
  • Untitled Goose Game

… و خیلی بیشتر! در واقع، ما شما را تشویق می کنیم تا در مورد مطالعات موردی خود Unity مطالعه کنید! همچنین می توانید برخی از ویترین های زیر را مشاهده کنید تا قدرت واقعی یونیتی را احساس کنید.

امیدواریم، ما Unity را به اندازه کافی جامع پوشش داده ایم تا شما متوجه شوید که چیست. آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، یونیتی هنوز هم یکی از محبوب ترین موتورها است و دلیل خوبی هم دارد. چه در حال ساخت بازی باشید و چه نیاز به گرافیک سه بعدی بلادرنگ برای صنعت دیگری داشته باشید. بنابراین، مطمئن باشید یادگیری استفاده از Unity یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان مشتاق بازی است.

صرف نظر از این، شما باید اکنون برای تصمیم گیری خود در مورد یونیتی مجهزتر باشید. همانطور که گفته شد، اگر موتور برای شما باشد، امیدواریم به زودی Unity را دانلود کنید و منتظر پروژه های آینده خود باشید!


پست های توصیه شده