Scatternet

scatter index
توسط

Scatternet، نوعی شبکه بلوتوث است که از اتصال بین دو یا چند شبکه بلوتوث مجزا به نام پیکونت تشکیل می شود. دستگاه‌های پراکنده باید دارای بلوتوث باشند تا بتوانند با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس فوق‌العاده بالا (UHF) در یک برد کوتاه در شعاع ۱۰ متری ارتباط بی‌سیم داشته باشند.

در یک پراکندگی، حداقل باید دو پیکونت وجود داشته باشد. گره ها در یک پراکندگی ممکن است سه نوع باشند.

  1. گره اصلی:
    ایستگاه اصلی در هر پیکنت است که ارتباطات درون آن پیکنت را کنترل می کند.

  2. Slave Node:
    Slave یک ایستگاه ثانویه در یک piconet است که برای انتقال داده با master ارتباط برقرار می کند. حداکثر می تواند ۷ برده در یک پیکونت وجود داشته باشد.

  3. Bridge Node:
    گره ای در یک پیکونت است، خواه master یا slave، که به عنوان Slave در پیکونت دیگر عمل می کند. یک پل تک تک پیکنت ها را به هم متصل می کند تا پراکندگی را تشکیل دهد.

نمودار زیر یک پراکندگی را نشان می دهد که توسط دو پیکونت تشکیل شده است. در اینجا، پل یک گره برده در هر دو پیکنت است که با گره های اصلی شبکه متصل ارتباط برقرار می کند.

scatter 1

Scatternet در آینده

این شبکه ها این پتانسیل را دارند که اتصال اینترنت را از طریق دستگاه های بی سیم به دنیای فیزیکی بیاورند. تعدادی از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا خدمات شبکه‌های اجتماعی و دوستیابی را راه‌اندازی کنند که از پیاده‌سازی‌های اولیه پراکندگی استفاده می‌کنند. Scatternets همچنین می تواند برای فعال کردن ارتباط و تعامل موقت بین روبات های مستقل و سایر دستگاه ها استفاده شود.


پست های توصیه شده