پروتکل RS232 چیست؟

birhosting articels rs2325 index
توسط

RS-232 یک پروتکل ارتباطی استاندارد برای اتصال رایانه ها و دستگاه های جانبی آنها برای فعال کردن تبادل اطلاعات سریال است. به زبان ساده، RS232 نشان دهنده ولتاژ مسیر مورد استفاده برای تبادل داده بین دستگاه ها است.
RS232 نشان دهنده سیگنال های اتصال بین DTE و DCE است. بنابراین، DTE نشان دهنده Data Terminal Equipment و نمونه ای برای DTE یک کامپیوتر است. DCE نشان دهنده تجهیزات ارتباطی داده یا تجهیزات پایان دهنده مدار داده است و نمونه ای برای DCE یک مودم است.
RS232 در دهه ۱۹۶۰ معرفی شد و در ابتدا به عنوان استاندارد ۲۳۲ توصیه شده EIA شناخته شد که DTE ها در RS32 ماشین تحریر الکترومکانیکی هستند و DCE ها مودم هستند.

رابط RS-232 به صورت مخلوط با UART (گیرنده/فرستنده ناهمزمان جهانی) کار می کند. این بخشی از یک مدار مجتمع است که در پردازنده یا کنترلر یکپارچه شده است که بایت ها را ایجاد می کند و به صورت متوالی تک بیت ها را در یک فریم می فرستد. ( فریم یک ساختار تعریف شده است که دارای یک توالی معنی دار از بیت ها یا بایت های داده است). دارای یک بیت شروع و به دنبال آن ۸ بیت داده، یک بیت برابری و یک بیت توقف است. هنگامی که داده ها به بیت ها تغییر می کنند، از درایورهای خط جداگانه برای تغییر سطح منطقی UART به منطق RS-232 استفاده می شود.

در نهایت، سیگنال ها در امتداد کابل رابط در سطح ولتاژ خاص RS-232 به اشتراک گذاشته می شوند. داده ها به صورت سریال در RS232 منتقل می شوند. هر بیت یکی پس از دیگری منتقل می شود


پست های توصیه شده