repeater چیست؟

BirHosting repeater
توسط

تکرارگر یا ریپیتر (Repeater) در یک شبکه رایانه‌ای، دستگاهی است که سیگنال‌های دریافتی از دیگر تجهیزات متصل به شبکه را بازتولید و تقویت می‌کند تا سیگنال‌ها مسافت بیشتری بپیمایند و وقتی به مقصد می‌رسند تضعیف نشوند. سیگنال‌های الکتریکی بسته به ویژگی‌های خاص هر شبکه، قدرت و برد محدودی دارند. سیگنال‌ها هرچه مسافت بیشتری بیپمایند، ضعیف‌تر می‌شوند و حتی ممکن است در مسافت‌های طولانی پیش از رسیدن به مقصد از دست بروند. به همین علت مثلا یک شبکه محلی نمی‌تواند فراتر از محدوده خاصی سیگنال بفرستد. در چنین مواقعی برای افزایش برد شبکه عمدتا از تکرارگر یا ریپیتر استفاده می‌شود.

repeaterbirhosting

تکرار کننده‌ی دو طرفه (دوپلکس) اختراع سخت وپیچیده ای نیست بلکه نوعی رادیوی دو طرفه(۲)  است. این دستگاه سیگنال‌های رادیویی را روی بسامدی دریافت و همزمان روی بسامد دیگری ارسال می‌کند. این  سامانه ها اغلب در نقاط بلند ، مانند بلندی‌های طبیعی و یا ساختمان‌های بلند نصب می‌شوند، در نتیجه کاربران با تکرار کننده فضای پوششی تجهیزات رادیویی متحرک خود را گسترش  بیشتری می دهند و ازآن برای تبدیل ارتباطات یک‌طرفه نیز بهره می‌برند. البته تکرار کننده‌هایی از این دست، اغلب در طبقه‌بندی کاربرد تجاری از رادیو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

REPEATER یا تکرار کننده ها به دو دسته کلی تقسیم میشوند :

تکرار کننده هایی که در شبکه های بی سیم مورد استفاده قرار گرفته و حداقل از یک آنتن برای دریافت امواج رادیویی و از یک آنتن دیگر جهت ارسال مجدد آنها بهره می گیرند.

تکرار کننده هایی که در شبکه های کابلی مورد استفاده قرار گرفته و حداقل یک پورت جهت دریافت و پورتی دیگر برای ارسال اطلاعات دارند.

Repeaterbirhosting

تکرار کننده یک دستگاه الکترونیکی است که یک سیگنال منتقل شده را رله می کند. این سیگنال را با فرکانس خاصی دریافت می کند ، سپس آن را تقویت و دوباره پخش می کند. با تقویت سیگنال ، یک تکرارکننده دامنه انتقال سیگنال اصلی را افزایش می دهد.

 

تکرارکننده ها کاربردهای زیادی دارند ، اما در محاسبات آنها بیشتر در شبکه های بی سیم استفاده می شوند. به عنوان مثال ، شبکه Wi-Fi در یک خانه بزرگ ممکن است از استفاده از یک یا چند تکرارکننده برای انتقال سیگنال به مناطق مختلف خانه بهره مند شود.

 

در حالی که همه تکرارها با همان هدف خدمت می کنند ، در اشکال مختلفی به وجود می آیند. برخی از دستگاه های بی سیم ، که اغلب به آنها "گسترش دهنده دامنه" گفته می شود ، بطور خاص به عنوان تکرارکننده مورد استفاده قرار می گیرند. سایر دستگاه ها ، مانند هاب ها ، سوئیچ ها و روترها ، همه می توانند به عنوان تکرارکننده با استفاده از نرم افزار یا رابط وب که دستگاه بی سیم را کنترل می کند ، پیکربندی شوند.

repeaterbirhosting

تکرار کنندگان در ارتباطات مرسوم به مشکل بینایی کمک می کنند. اگر دو رادیو بخواهند از طریق راه با یک تپه ارتباط برقرار کنند ، هیچ بینایی وجود ندارد. یک راه برای غلبه بر این ، قرار دادن یک تکرار کننده (یا ایستگاه پایه) در بالای تپه است. یک رادیو تا تکرار ارتباط برقرار می کند ، به این حالت uplink گفته می شود ، و سپس تکرارکننده آن انتقال را به رادیو در طرف دیگر تپه تکرار می کند ، به این حالت downlink گفته می شود.

 

 

Repeaterbirhosting

دسته‌بندی تکرارگرها (ریپیترها)

تکرارگرها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • تکرارگرهای محلی (local repeater)
  • تکرارگرهای راه دور (remote repeater)

ریپیترهای محلی برای متصل کردن بخش‌هایی (سگمنت‌هایی) از شبکه‌ محلی به کار می‌روند که از هم فاصله زیادی ندارند .

ریپیترهای راه دور برای متصل کردن بخش‌هایی از شبکه به کار می‌روند که از هم دور هستند. خط انتقال داده بین دو تکرارگر راه دور را «بخش پیوند» یا «لینک سگمنت» می‌گویند.

repeaterbirhosting

پست های توصیه شده