react چیست؟

react چیست؟
توسط

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت فرانت‌اند رایگان و منبع باز برای ساخت رابط‌های کاربری بر اساس مؤلفه‌های UI است. این کتابخانه توسط متا (فیسبوک سابق) و جامعه ای از توسعه دهندگان و شرکت ها نگهداری می شود.

React می تواند به عنوان پایه ای در توسعه اپلیکیشن های تک صفحه ای، موبایلی یا رندر شده توسط سرور با چارچوب هایی مانند Next.js استفاده شود. با این حال، React فقط به مدیریت حالت و ارائه آن حالت به DOM می پردازد، بنابراین ایجاد برنامه های React معمولاً به استفاده از کتابخانه های اضافی برای مسیریابی و همچنین عملکردهای سمت مشتری خاص نیاز دارد.

react 1

چرا React؟

محبوبیت این کتابخانه امروزه از همه فریمورک های توسعه front-end دیگر فراتر رفته است. در اینجا دلیل آن است:

ایجاد آسان برنامه‌های پویا:
React ایجاد برنامه‌های کاربردی وب پویا را آسان‌تر می‌کند، زیرا به کدنویسی کمتری نیاز دارد و عملکرد بیشتری را ارائه می‌کند، برخلاف جاوا اسکریپت، جایی که کدنویسی اغلب خیلی سریع پیچیده می‌شود.

عملکرد بهبود یافته:
این کتابخانه از DOM مجازی استفاده می‌کند و در نتیجه برنامه‌های وب را سریع‌تر ایجاد می‌کند. Virtual DOM حالت‌های قبلی مؤلفه‌ها را مقایسه می‌کند و فقط مواردی را در Real DOM که تغییر کرده‌اند به‌روزرسانی می‌کند، به‌جای اینکه همه مؤلفه‌ها را دوباره به‌روزرسانی کند، همانطور که برنامه‌های کاربردی وب معمولی انجام می‌دهند.

اجزای قابل استفاده مجدد:
کامپوننت ها بلوک های سازنده هر برنامه React هستند و یک برنامه واحد معمولاً از چندین مؤلفه تشکیل شده است. این مولفه ها منطق و کنترل های خود را دارند و می توان از آنها در سراسر برنامه استفاده مجدد کرد که به نوبه خود زمان توسعه برنامه را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

جریان داده های یک طرفه:
این کتابخانه از یک جریان داده یک طرفه پیروی می کند. این بدان معنی است که هنگام طراحی یک برنامه React، توسعه دهندگان اغلب اجزای فرزند را در اجزای والد قرار می دهند. از آنجایی که داده ها در یک جهت جریان می یابند، اشکال زدایی خطاها و دانستن اینکه در لحظه مورد نظر مشکل در کجا در یک برنامه اتفاق می افتد آسان تر می شود.

منحنی یادگیری کوچک:
یادگیری React آسان است، زیرا عمدتاً مفاهیم پایه HTML و جاوا اسکریپت را با برخی از اضافات مفید ترکیب می کند. با این حال، همانطور که در مورد سایر ابزارها و فریم ورک ها وجود دارد، باید مدتی را صرف کنید تا درک درستی از کتابخانه React داشته باشید.

می توان از آن برای توسعه برنامه های وب و موبایل استفاده کرد:
ما قبلاً می دانیم که این کتابخانه برای توسعه برنامه های کاربردی وب استفاده می شود، اما این تمام کاری نیست که می تواند انجام دهد. چارچوبی به نام React Native وجود دارد که برگرفته از خود React است که بسیار محبوب است و برای ایجاد برنامه های موبایل زیبا استفاده می شود. بنابراین، در واقعیت، این کتابخانه می تواند برای ساخت اپلیکیشن های تحت وب و موبایل استفاده شود.

ابزارهای اختصاصی برای اشکال زدایی آسان:
فیس بوک افزونه کروم را منتشر کرده است که می تواند برای اشکال زدایی برنامه های React استفاده شود. این باعث می شود که فرآیند اشکال زدایی برنامه های وب React سریعتر و آسان تر شود.

دلایل بالا بیش از این که محبوبیت کتابخانه React و اینکه چرا توسط تعداد زیادی از سازمان ها و کسب و کارها پذیرفته شده است را توجیه می کند. حالا بیایید با ویژگی های React آشنا شویم.


پست های توصیه شده