rarp چیست؟

BirHosting rarp
توسط

RARP یک پروتکل شبکه است که در شبکه های رایانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. RARP در RFC 903 منتشر شده توسط IETF شرح داده شده است. هنگامی که آدرس سخت افزار (لایه پیوند) در دسترس است، یک کامپیوتر میزبان که از این پروتکل برای استفاده از آدرس IP (پروتکل اینترنت ، به طور خاص IPv4) از میزبان دیگر استفاده می کند ، استفاده می کند. نمونه ای از آدرس سخت افزاری مورد استفاده آدرس MAC (کنترل دسترسی رسانه) میزبان بود.

این پروتکل به دلیل معرفی پروتکل های BOOTP (Bootstrap Protocol) و پروتکل های جدید DHCP (پروتکل پیکربندی میزبان پویا) اخیراً منسوخ شد، زیرا هر دوی آنها ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به این پروتکل دارند. RARP با اطمینان از اینکه میزبانهای سرور معدودی از دیتابیس حاوی Link Layer را برای نگاشتهای مربوط به پروتکل مربوطه نگه می دارند ، عمل می کند. این پروتکل فقط آدرس IP را ارائه می داد. آدرس های MAC میزبان ها بصورت جداگانه توسط سرورها پیکربندی شدند.

BirHostingrarp

RARP مخفف Reverse Address Resolution Protocol به زبان ساده یک پروتکل شبکه های کامپیوتری است که توسط کامپیوتر کلاینت برای درخواست آدرس پروتکل اینترنت (IP) خود از یک شبکه کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع برعکس ARP است با کمی تفاوت.

اگر دستگاهی آدرس آی پی خودش را نداند نمیتواند از ARP استفاده کند زیرا بدون داشتن آدرس آی پی، دستگاه قادر به درخواست ARP و دریافت پاسخ آن نخواهد بود. راه حل رفع مشکل این است که به گره اجازه داده می شود با استفاده از آدرس MAC، پیغامی روی شبکه ارسال کند تا در پاسخ، یک آدرس آی پی دریافت کند.

BirHostingrarp

معایب RARP

یکی از مهم‌ترین معایب این پروتکل، هزینه بالای راه‌اندازی آن است. در حقیقت مشتری برای دریافت آدرس آیپی باید برادکست کند و اگر چند شبکه داشته باشد، به چند سرور RARP نیز نیاز خواهد داشت؛ زیرا روتر پیغام‌های برادکست را عبور نمی‌دهد و در نتیجه به RARP نیاز است. طبیعی است که برای هر کدام از این سرورها باید Redundancy ایجاد شود و به همین دلیل هزینه راه‌اندازی افزایش می‌یابد.

BirHostingrarp

تفاوت با ARP

ARP آدرس های IP را به آدرس سخت افزار نقشه می کشد ، در حالی که RARP برعکس آن را انجام می دهد (آدرس های سخت افزاری را به آدرس های IP نقشه می کند) به عبارت دیگر ، ورودی به ARP یک آدرس منطقی است ، در حالی که ورودی برای RARP یک آدرس فیزیکی است. به همین ترتیب ، خروجی های این دو پروتکل نیز برعکس می شود. برخلاف ARP ، RARP اکنون منسوخ شده است و توسط پروتکل های BOOTP و DHCP جایگزین شده است.

  1. ARP مخفف کلمات Address Resolution Protocol می باشد. در حالی که RARP مخفف کلمات Reverse Address Resolution Protocol می باشد.
  2. با استفاده از آرپ, آدرس آی پی ۳۲ بیتی به مک آدرس ۴۸ بیتی Map می شود. درحالی که در این پروتکل مک آدرس ۴۸ بیتی به آدرس آی پی ۳۲ بیتی Map می شود.
  3. در ARP, آدرس برادکست MAC address استفاده می شود. در حالی که در RARP, آدرس برادکست IP address استفاده می شود.
  4. در آرپ، Arp Table توسط خود هاست مدیریت می شود. در حالی که در RARP جدول RARP table توسط RARP Server مدیریت می شود.
  5. در آرپ مک آدرس گیرنده واکشی می شود.در حالی که در RARP آدرس آی پی گیرنده بیرون کشیده می شود.
BirHostingrarp

پست های توصیه شده