Plesk چیست؟

Birhosting plesk index
توسط

پلسک یک کنترل پنل مبتنی بر وب است که به طور فزاینده ای به انتخاب ترجیحی برای شرکت های میزبانی وب تبدیل می شود. پیکربندی ساده در Plesk به ارائه دهنده میزبانی وب اجازه می دهد تا به راحتی هزاران میزبان مجازی را روی یک سرور واحد مدیریت کند.

استفاده آسان از برنامه های مدیریت وب سایت
پلسک مجموعه کاملی از ویژگی‌های ضروری را برای مدیران وب‌سایت برای مدیریت وب‌سایت‌های شما ارائه می‌دهد. با Plesk، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند به راحتی انواع وظایف مدیریت وب‌سایت معمولی از جمله راه‌اندازی صندوق پستی، ایجاد حساب‌های FTP، مدیریت پاسخ‌دهی خودکار DNS، افزودن دامنه، مدیریت فایل‌های روی دامنه، و ایجاد MySQL را انجام دهند. کنترل پنل پلسک معمولا به صورت رایگان در انواع برنامه های میزبانی وب اعم از اشتراکی، VPS و هاست اختصاصی گنجانده می شود.

رابط مستقیم Plesk

پلسک دارای یک رابط کاربری آسان است که به مدیران وب اجازه می دهد تا وظایف اداری را تنها با چند کلیک انجام دهند. ابزار نصب با یک کلیک برای مبتدیانی مناسب است که به دنبال راهی آسان برای نصب CMS مانند وردپرس در سایت خود هستند. جعبه ابزار وردپرس داخلی مدیریت تمام تم ها و افزونه ها را برای شما آسان می کند. کنترل پنل را می توان به گونه ای سفارشی کرد که فقط شامل افزودنی هایی باشد که کاربر اغلب استفاده می کند. یک کادر جستجوی یکپارچه در کنترل پنل وجود دارد که به مشتریان امکان می دهد نوع افزونه های مورد نیاز خود را جستجو کنند. Plesk به شما اجازه می دهد تا برای سایر کاربرانی که به کنترل پنل دسترسی خواهند داشت، حساب هایی با سطح دسترسی پایین تر ایجاد کنید. این باعث می شود که آنها نتوانند تغییراتی را در همه چیز در کنترل پنل ایجاد کنند.

سطح بالایی از امنیت

Plesk بسیار امن است زیرا با یک سیستم حفاظتی قدرتمند محافظت می شود که سرور شما را در برابر هرزنامه ها محافظت می کند. به طور مداوم اسکن نرم افزار Fail2ban را برای حذف کاربران مخرب و جلوگیری از حملات سرور انجام می دهد. می‌توانید آدرس‌های IP متعلق به هکرها را از کنترل پنل Plesk مسدود کنید. فایروال ModSecurity به شما امکان می دهد قوانین خود را برای فایروال تنظیم کنید. پلسک از SSL خود برای رمزگذاری صفحه کنترل پنل استفاده می کند. متوجه خواهید شد که URL کنترل پنل دارای پیشوند HTTPs است. در اولین باری که از کنترل پنل بازدید می کنید، پیام هشدار گواهی در مرورگر شما نمایش داده می شود، اما باید به سایت امن ادامه دهید. اگر نمی‌خواهید مشتریان شما این هشدار گواهی را ببینند، باید از URL غیر رمزگذاری‌شده استفاده کنید

پشتیبانی از ۱۲ زبان

رابط پلسک از ۱۲ زبان مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی، چینی سنتی و ساده شده، ژاپنی و آلمانی پشتیبانی می کند.

سایت ساز رایگان Plesk

پلسک شامل یک سایت ساز رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت هایی با قابلیت کشیدن و رها کردن آسان ایجاد کنید. بیش از ۱۰۰ قالب از پیش ساخته شده برای انتخاب شما وجود دارد.

Plesk، کاملا خودکار

چندین ویژگی خودکار در پلسک وجود دارد از جمله به‌روزرسانی خودکار مؤلفه و مکانیسم به‌روزرسانی خودکار کلید. Plesk بسیاری از پوسته های رایگان را برای شخصی سازی ظاهر کنترل پنل ارائه می دهد. اگر نمی خواهید از پوسته آزاد استفاده کنید، می توانید از پوستی که خودتان طراحی کرده اید استفاده کنید.

پشتیبانی از ویندوز و لینوکس

پلسک برای هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز مناسب است. برخی از سیستم‌عامل‌های لینوکس که پشتیبانی می‌کند عبارتند از Red Hat Enterprise Linux، Debian، Fedora، به علاوه CentOS، openSUSE، Ubuntu و CloudLinux. این برنامه از نسخه های مختلف سرورهای ویندوز از جمله ویندوز سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۸ R2 پشتیبانی می کند. کنترل پنل پلسک برای وب مسترهایی که دارای چندین وب سایت هستند ایده آل است.

مانیتورینگ موبایل Plesk

پلسک از مانیتورینگ موبایل پشتیبانی می کند، به این معنی که می توانید وضعیت سرور خود را در زمانی که در مرکز سرور نیستید نظارت کنید. مانیتورینگ موبایل به شما اطلاع می‌دهد که مشکل در سرور شروع شده است. این به شما امکان می دهد در صورت بروز مشکل به مرکز سرور بروید تا سرور را تعمیر کنید.

نتیجه

در پایان، کنترل پنل Plesk برای افراد مبتدی که تجربه مدیریت وب سایت را ندارند، طراحی شده است. بسیاری از آموزش های ویدیویی رایگان برای کمک به مشتریان تازه کار برای آشنایی با رابط کاربری وجود دارد. اسناد پشتیبانی از زبان های آسان استفاده می کنند و اصطلاحات فنی زیادی ندارند.


پست های توصیه شده