OpenVPN چیست؟

BirHosting openvpn index
توسط

OpenVPN یک پروتکل اتصال منبع باز است که برای تسهیل یک تونل امن بین دو نقطه در یک شبکه استفاده می شود. به زبان ساده، این بدان معنی است که این یک فناوری قابل اعتماد است که توسط بسیاری از شبکه های خصوصی مجازی یا VPN ها استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که هر داده ای که از طریق اینترنت ارسال می شود رمزگذاری شده و خصوصی است.

همانطور که ما جزئیات بیشتری را در پاسخ به سوال "OpenVPN چیست" ارائه می دهیم، ما به نحوه عملکرد آن و زمان استفاده از آن عمیق تر خواهیم پرداخت.

BirHosting openvpn

به طور خلاصه، مسلماً این پروتکل امن‌ترین پروتکل VPN است که امروزه استفاده می‌شود (اگرچه پروتکل جدید Wireguard شروع به به چالش کشیدن این بیانیه کرده است).

هنگامی که به اینترنت وصل می شوید، به ویژه در یک شبکه عمومی، خطر انتقال داده های حساس در سراسر شبکه وجود دارد. به همین دلیل است که بهترین روش در نظر گرفته می‌شود که هرگز هنگام استفاده از WiFi عمومی وارد بانک خود نشوید.

از طرف دیگر، هنگامی که با استفاده از پروتکل OpenVPN به یک شبکه خصوصی مجازی یا "VPN" متصل می شوید، داده های شما در پشت یک رمزگذاری قوی ایمن می شوند.

اگر هکری بر شبکه شما نظارت داشته باشد، نمی تواند از تونل امنیتی عبور کند. ISP (ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی) شما نمی‌تواند داده‌های شما را بخواند و دولت نمی‌تواند از شما جاسوسی کند.


OpenVPN از کتابخانه OpenSSL برای ارائه رمزگذاری داده ها و کانال های کنترل استفاده می کند. این به OpenSSL اجازه می دهد تا تمام کارهای رمزگذاری و احراز هویت را انجام دهد و به OpenVPN اجازه می دهد از تمام رمزهای موجود در بسته OpenSSL استفاده کند.

احزاز هویت

OpenVPN چندین راه برای احراز هویت همتایان با یکدیگر دارد. OpenVPN کلیدهای از پیش به اشتراک گذاشته شده، احراز هویت مبتنی بر گواهی و نام کاربری/رمز عبور را ارائه می دهد. کلید مخفی پیش اشتراک‌گذاری شده ساده‌ترین و مبتنی بر گواهی قوی‌ترین و غنی‌ترین کلید است. 

رمز نگاری OpenVPN

OpenVPN از کتابخانه OpenSSL برای ارائه رمزگذاری داده ها و کانال های کنترل استفاده می کند. این به OpenSSL اجازه می دهد تا تمام کارهای رمزگذاری و احراز هویت را انجام دهد و به OpenVPN اجازه می دهد از تمام رمزهای موجود در بسته OpenSSL استفاده کند. 

توسعه پذیری

این پروتکل را می توان با پلاگین ها یا اسکریپت های شخص ثالث گسترش داد، که می توان آنها را در نقاط ورودی تعریف شده فراخوانی کرد. هدف از این اغلب گسترش OpenVPN با ورود به سیستم پیشرفته تر، احراز هویت پیشرفته با نام کاربری و رمز عبور، به روز رسانی فایروال پویا، یکپارچه سازی RADIUS است. و غیره افزونه‌ها ماژول‌های قابل بارگیری پویا هستند که معمولاً به زبان C نوشته می‌شوند

BirHosting openvpn2

دانلود OpenVPN

شما می‌توانید با ورود به صفحه دانلودهای سایت بیرهاستیگ و سپس ورود به صفحه دانلود OpenVpn آخرین نسخه آن را برای تمام سیستم عامل‌ها دانلود کرد.


پست های توصیه شده