OpenStack چیست؟

Birhosting openstack index
توسط

OpenStack یک پلتفرم منبع باز است که از منابع مجازی ترکیبی برای ساخت و مدیریت ابرهای خصوصی و عمومی استفاده می کند. ابزارهایی که این پلتفرم به نام «پروژه‌ها» را تشکیل می‌دهند، خدمات اصلی محاسبات ابری شامل خدمات محاسباتی، شبکه، ذخیره‌سازی، هویت و تصویر را مدیریت می‌کنند. بیش از ده ها پروژه اختیاری را نیز می توان با هم ترکیب کرد تا ابرهای منحصر به فرد و قابل استقرار ایجاد کند.

در مجازی سازی، منابعی مانند ذخیره سازی، CPU و RAM از انواع برنامه های خاص فروشنده انتزاع می شوند و قبل از اینکه در صورت نیاز توزیع شوند، توسط یک هایپروایزر تقسیم می شوند. OpenStack از مجموعه‌ای ثابت از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) استفاده می‌کند تا آن منابع مجازی را یک گام جلوتر در استخرهای مجزایی که برای قدرت ابزارهای رایانش ابری استاندارد استفاده می‌شود که مدیران و کاربران مستقیماً با آن‌ها تعامل دارند، انتزاع کند.

openstack

آیا OpenStack فقط یک پلت فرم مدیریت مجازی سازی است؟

نه کاملا. شباهت های زیادی وجود دارد، اما آنها یکسان نیستند.

بله، این پلتفرم و پلتفرم‌های مدیریت مجازی‌سازی هم در بالای منابع مجازی قرار می‌گیرند و هم می‌توانند فرآیندها را در محیط‌های متفاوت از فروشنده کشف، گزارش و خودکار کنند.

اما در حالی که پلتفرم‌های مدیریت مجازی‌سازی دستکاری ویژگی‌ها و عملکردهای منابع مجازی را آسان‌تر می‌کنند، OpenStack در واقع از منابع مجازی برای اجرای ترکیبی از ابزارها استفاده می‌کند. این ابزارها یک محیط ابری ایجاد می کنند که ۵ معیار رایانش ابری مؤسسه ملی استاندارد و فناوری را برآورده می کند: شبکه، منابع تلفیقی، رابط کاربری، قابلیت های تامین، و کنترل/تخصیص خودکار منابع.

openstack

OpenStack چگونه کار می کند؟

OpenStack در اصل مجموعه ای از دستورات است که به عنوان اسکریپت شناخته می شوند. این اسکریپت‌ها در بسته‌هایی به نام پروژه‌ها قرار می‌گیرند که وظایفی را که محیط‌های ابری ایجاد می‌کنند، انتقال می‌دهند. برای ایجاد آن محیط ها، OpenStack به ۲ نوع نرم افزار دیگر متکی است:

مجازی سازی که لایه ای از منابع مجازی انتزاعی از سخت افزار را ایجاد می کند
یک سیستم عامل پایه (OS) که دستورات داده شده توسط اسکریپت های OpenStack را انجام می دهد
اینگونه فکر کنید: این پلتفرم خود منابع را مجازی نمی کند، بلکه از آنها برای ساختن ابرها استفاده می کند. OpenStack همچنین دستورات را اجرا نمی کند، بلکه آنها را به سیستم عامل پایه منتقل می کند. هر ۳ فناوری - OpenStack، مجازی سازی و سیستم عامل پایه - باید با هم کار کنند. این وابستگی متقابل به همین دلیل است که بسیاری از ابرهای OpenStack با استفاده از Linux® مستقر می شوند، که الهام بخش تصمیم RackSpace و ناسا برای انتشار OpenStack به عنوان نرم افزار منبع باز بود.

با OpenStack چه کاری می توانم انجام دهم؟

ابرهای خصوصی

توزیع‌های ابری خصوصی که در OpenStack اجرا می‌شوند، می‌توانند مزایای قابل‌توجهی نسبت به ابرهای خصوصی که با استفاده از کد سفارشی ساخته شده‌اند، ارائه دهند. IDC ارزش پلتفرم Red Hat OpenStack را برای ابرهای خصوصی ارزیابی کرد و دریافت که سازمان‌ها به مزایای سالانه ۶.۸۱ میلیون دلاری دست یافته‌اند.

مجازی سازی توابع شبکه

۴۵۱ تحقیق نشان داد که استفاده از OpenStack برای مجازی سازی توابع شبکه (NFV) - که شامل جداسازی توابع کلیدی شبکه به طوری که بتوان آنها را بین محیط ها توزیع کرد - می تواند چیز بزرگ بعدی باشد. تقریباً در دستور کار همه ارائه دهندگان خدمات ارتباطی جهانی است که توسط تحلیلگر مورد بررسی قرار گرفته است.

ابرهای عمومی

این پلتفرم گزینه منبع باز پیشرو برای ساخت محیط های ابری عمومی است. چه شرکت شما یک شرکت تجاری چند میلیارد دلاری باشد یا یک استارت آپ، می توانید از OpenStack برای راه اندازی ابرهای عمومی با خدماتی که با ارائه دهندگان بزرگ ابر عمومی رقابت می کنند، استفاده کنید.

ظروف

OpenStack یک پایه پایدار برای ابرهای عمومی و خصوصی است. کانتینرها تحویل برنامه را سرعت می بخشند و در عین حال استقرار و مدیریت برنامه را ساده می کنند. اجرای کانتینرها در این پلتفرم می‌تواند مزایای کانتینرها را از تیم‌های منفرد، تا عملیات بین‌بخشی در سطح سازمانی افزایش دهد.


پست های توصیه شده