nofollow link چیست؟

BirHosting nofollow link index
توسط

لینک نوفالو لینکی است که به سایت دیگری اشاره نمی کند. در واقع هنوز هم شما می توانید با کلیک بر روی این لینک به سایت دیگری بروید اما از نظر موتور جستجو این لینک به هیچ چیز اشاره نمی کند یا به عبارت دیگر ربات های موتورهای جستجو این لینک ها را دنبال نمی کنند. لینک های نوفالو به افزایش رتبه سایت کمک نمی کنند. برای اضافه کردن لینک نوفالو به سایت خود، به سادگی این کد HTML را در جایی که میخواهید لینک نمایش داده شود اضافه کنید:

<a href=”https://www.example.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

BirHosting nofollow link

این تگ که به تگ نوفالو معروف است برای کاهش و جلوگیری از اسپم ها تولید شد. موتور جستجو با این کار جلوی تاکتیک های اسپم زا را گرفت. در حال حاضر اکثر سایت ها به کامنت های خود تگ نوفالو را اضافه می کنند. با اینکه هنوز بعضی از افراد از این تاکتیک ها برای ایجاد لینک استفاده می کنند ولی تعداد آن ها نسبت به قبل کاهش چشم گیری داشته است. ضمن این که گوگل با آنالیز لینک های نوفالو سایت هایی که هم چنان قصد دریافت لینک های این چنینی را دارند مجازات می کند.

آیا گوگل لینک های nofollow را جزو بک لینک حساب می کند؟

در ۱۵ آگوست ۲۰۱۵، این سوال از جان مولر پرسیده شد که : " آیا لینک های نوفالو جزو بک لینک حساب می شوند؟ چرا که در گزارش سرچ کنسول از آنها به عنوان بک لینک یاد می شود."

جان مولر اینطور پاسخ داد که : " هیچ پیج رنکی از طریق این لینک ها به سایت شما منتقل نمی شود. دلیل نمایش آنها در سرچ کنسول هم فقط به دلیل ورود کاربران از طریق آنها به سایت است. "

شاید با گفته جان مولر اینطور تصور کنید که ساخت بک لینک های نوفالو ارزش ندارد؛ درست است که رتبه ای را به سایت شما منتقل نمی کند اما می تواند راهی برای ورود کاربر به سایت باشد. همچنین در برندسازی تاثیر گذار است.

دلایل استفاده کردن از لینک نوفالو

همانطور که گفتیم لینک های نوفالو ارزشی را به سایت شما منتقل نمی کند، اما در بسیاری از مواقع استفاده از آن ضرورت دارد.دلایل استفاده از لینک نوفالو:

جلوگیری از کاهش رتبه سایت
جلوگیری از لینک دادن به سایت های اسپم و انتقال اعتبار از سایت خود به آنها
لینک دهی به سایت هایی با موضوع نا مرتبط با سایت خودمان
محتواهای تولید شده توسط کاربران مانند کامنت ها

BirHosting nofollow link2

محل استفاده لینک نو فالو :

مطالب نامرتبط

لینک های وابسته به سایت

لینک های اسپانسر

لینک های تبلیغاتی

کامنت ها

لینک های فوتر سایت

چه زمانی باید از لینک های نوفالو nofollow استفاده کرد؟

رپورتاژ های خبری
به طور کلی رپورتاژ های خبری به منظور بهبود رتبه سایت در گوگل انجام می شوند. وب سایت هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، برای حفظ رتبه سایت خودشان لینک های رپورتاژ های خبری را به صورت نوفالو تعریف می کنند.

شما نیز اگر در سایت خود به صورت رایگان، مطلبی را برای سایت دیگر منتشر می کنید، بهتر است لینک آن را نوفالو کنید. چرا که اگر آن وب سایت از نظر سئو و بهینه سازی موقعیت درستی نداشته باشد، می تواند در سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

بک لینک های پولی
اگر به ازای لینک دادن به یک سایت دیگر در بدنه محتواهای خود هزینه ای را گرفته اید، بهتر است آنها را نوفالو تعریف کنید. شاید فکر کنید فروش بک لینک می تواند برای شما درآمد زیادی داشته باشد، اما اینطور نیست. بک لینک هایی که از سایت خود به ازای دریافت پول به سایت های دیگر می دهید، می تواند به مرور زمان سبب جریمه شدن سایت شما شود.

تبلیغات بنری
تمامی لینک هایی که جنبه تبلیغاتی برای سایت های دیگر را دارند باید نوفالو کنید. فرقی نمی کند که لینک این وب سایت ها در کجا قرار گرفته اند؛ به صورت کلی بهتر است تمامی لینک های تبلیغاتی در بخش منابع تصاویر تبلیغاتی، تبلیغات چرخشی و ... نوفالو باشند.


پست های توصیه شده