Node.js چیست؟

node-js index
توسط

Node.js یک محیط اجرای جاوا اسکریپت منبع باز و کراس پلتفرم است. این یک ابزار محبوب تقریبا برای هر نوع پروژه ای است! Node.js موتور جاوا اسکریپت V8، هسته Google Chrome را خارج از مرورگر اجرا می کند. این به Node.js اجازه می دهد تا عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

یک برنامه Node.js در یک فرآیند واحد اجرا می شود، بدون ایجاد یک رشته جدید برای هر درخواست. Node.js مجموعه ای از ورودی/خروجی های ابتدایی ناهمزمان را در کتابخانه استاندارد خود ارائه می دهد که از مسدود شدن کد جاوا اسکریپت جلوگیری می کند و به طور کلی، کتابخانه ها در Node.js با استفاده از پارادایم های غیر مسدود کننده نوشته می شوند و رفتار مسدود کردن را به جای عادی بودن، استثنا می کند.

وقتی Node.js یک عملیات I/O را انجام می‌دهد، مانند خواندن از شبکه، دسترسی به پایگاه داده یا سیستم فایل، به جای مسدود کردن رشته و هدر دادن چرخه‌های CPU در انتظار، Node.js با بازگشت پاسخ، عملیات را از سر می‌گیرد.

این به Node.js اجازه می‌دهد تا هزاران اتصال همزمان را با یک سرور بدون وارد کردن بار مدیریت همزمانی رشته‌ها که می‌تواند منبع مهمی از اشکال باشد، مدیریت کند.

Node.js یک مزیت منحصر به فرد دارد زیرا میلیون ها توسعه دهنده frontend که جاوا اسکریپت را برای مرورگر می نویسند، اکنون می توانند کد سمت سرور را علاوه بر کد سمت کلاینت بدون نیاز به یادگیری زبان کاملاً متفاوت بنویسند.

در Node.js استانداردهای جدید ECMAScript را می توان بدون مشکل استفاده کرد، زیرا لازم نیست منتظر بمانید تا همه کاربران مرورگرهای خود را به روز کنند - شما مسئول تصمیم گیری در مورد نسخه ECMAScript با تغییر نسخه Node.js هستید. و همچنین می‌توانید ویژگی‌های آزمایشی خاص را با اجرای Node.js با پرچم‌ها فعال کنید.

node-js

Node.js Frameworks and Tools

Node.js یک پلتفرم سطح پایین است. برای اینکه کارها برای توسعه دهندگان آسان و هیجان انگیز باشد، هزاران کتابخانه بر روی Node.js توسط جامعه ساخته شد.

بسیاری از آنها در طول زمان به عنوان گزینه های محبوب شناخته شدند. در اینجا یک لیست غیر جامع از مواردی است که ارزش یادگیری دارند:

AdonisJS: یک چارچوب کاملاً ویژه مبتنی بر TypeScript که به شدت بر ارگونومی، ثبات و اطمینان توسعه‌دهنده متمرکز است. آدونیس یکی از سریع ترین فریم ورک های وب Node.js است.

Egg.js: چارچوبی برای ساخت چارچوب‌ها و برنامه‌های سازمانی بهتر با Node.js و Koa.
Express: یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین راه ها را برای ایجاد وب سرور ارائه می دهد. رویکرد مینیمالیستی آن، بدون نظر، متمرکز بر ویژگی های اصلی یک سرور، کلید موفقیت آن است.

Fastify: یک چارچوب وب بسیار متمرکز بر ارائه بهترین تجربه توسعه دهنده با کمترین هزینه و معماری قدرتمند افزونه. Fastify یکی از سریع ترین فریم ورک های وب Node.js است.

FeatherJS: Feathers یک چارچوب وب سبک برای ایجاد برنامه‌های بلادرنگ و REST API با استفاده از جاوا اسکریپت یا TypeScript است. ساخت نمونه های اولیه در چند دقیقه و برنامه های آماده تولید در چند روز.

گتسبی: یک مولد سایت ایستا، مبتنی بر React، مبتنی بر GraphQL با اکوسیستم بسیار غنی از پلاگین ها و شروع کننده ها.

hapi: یک چارچوب غنی برای ساخت برنامه‌ها و خدمات که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد به جای صرف زمان برای ساختن زیرساخت، روی نوشتن منطق برنامه‌های قابل استفاده مجدد تمرکز کنند.

koa: توسط همان تیم پشت اکسپرس ساخته شده است، هدف آن این است که حتی ساده تر و کوچکتر باشد و بر اساس سالها دانش ساخته شود. پروژه جدید ناشی از نیاز به ایجاد تغییرات ناسازگار بدون ایجاد اختلال در جامعه موجود است.

Loopback.io: ساخت برنامه های مدرن را که نیاز به ادغام پیچیده دارند آسان می کند.

Meteor: یک چارچوب فول پشته فوق‌العاده قدرتمند، با رویکردی هم‌شکل برای ساخت برنامه‌ها با جاوا اسکریپت، اشتراک‌گذاری کد روی کلاینت و سرور به شما قدرت می‌دهد. زمانی ابزاری خارج از قفسه بود که همه چیز را فراهم می کرد، اکنون با لبه های ظاهری React، Vue و Angular ادغام می شود. می توان از آن برای ایجاد برنامه های تلفن همراه نیز استفاده کرد.

Micro: سرور بسیار سبکی را برای ایجاد میکروسرویس های HTTP ناهمزمان فراهم می کند.

NestJS: یک چارچوب Node.js مترقی مبتنی بر TypeScript برای ساخت برنامه‌های کاربردی کارآمد، قابل اعتماد و مقیاس‌پذیر در سطح سازمانی سمت سرور.

Next.js: چارچوب React که بهترین تجربه توسعه‌دهنده را با تمام ویژگی‌هایی که برای تولید نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد: رندر ترکیبی استاتیک و سرور، پشتیبانی TypeScript، بسته‌بندی هوشمند، واکشی از پیش مسیر، و موارد دیگر

Nx: یک جعبه ابزار برای توسعه تمام پشته monorepo با استفاده از NestJS، Express، React، Angular و موارد دیگر! Nx کمک می کند توسعه خود را از یک تیم سازنده یک برنامه به تیم های متعددی که در چندین برنامه با هم همکاری می کنند، توسعه دهید

Remix: Remix یک چارچوب وب تمام پشته برای ایجاد تجربیات کاربری عالی برای وب است. همه چیزهایی را که برای ساختن برنامه های کاربردی وب مدرن (هم فرانت اند و هم باطن) و استقرار آنها در هر محیط زمان اجرا مبتنی بر جاوا اسکریپت (از جمله Node.js) نیاز دارید، از جعبه بیرون می آید.

Sapper: Sapper چارچوبی برای ساخت برنامه های کاربردی وب در همه اندازه ها، با تجربه توسعه زیبا و مسیریابی مبتنی بر سیستم فایل انعطاف پذیر است. SSR و موارد دیگر را ارائه می دهد!

Socket.io: یک موتور ارتباطی بلادرنگ برای ساخت برنامه های کاربردی شبکه.

Strapi: Strapi یک CMS منعطف و منبع باز Headless است که به توسعه دهندگان این آزادی را می دهد تا ابزارها و چارچوب های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و همچنین به ویرایشگران اجازه می دهد به راحتی محتوای خود را مدیریت و توزیع کنند. Strapi با توسعه پنل مدیریت و API از طریق یک سیستم افزونه، به بزرگترین شرکت‌های جهان این امکان را می‌دهد تا ضمن ایجاد تجربیات دیجیتالی زیبا، تحویل محتوا را تسریع بخشند.

node-js

پست های توصیه شده