Nginx چیست؟

nginx index
توسط

NGINX یک وب سرور است اما معمولاً به عنوان یک پروکسی معکوس استفاده می شود. می توان آن را به عنوان یک وب سرور و همچنین به عنوان یک پروکسی معکوس مقیاس بندی کرد. به شما اجازه نمی دهد که یک فرآیند را به یک اتصال خاص اختصاص دهید، اما یک مخزن فرآیند ایجاد می کند که می تواند به راحتی بین چندین اتصال در شبکه به اشتراک گذاشته شود. هر زمان که درخواستی ارائه شود، منبعی به فرآیند تخصیص داده می شود که در نتیجه استفاده بهتر از منابع انجام می شود که به راحتی می تواند اتصالات گسترده را مدیریت کند.

NGINX همچنین به برقراری ارتباط ایمن بین مراکز داده شما و شبکه بیرونی کمک می کند. همچنین به عنوان یک متعادل کننده بار HTTP به خوبی کار می کند که به شما امکان می دهد از چندین مکانیسم مختلف اشتراک بار استفاده کنید.

nginx 1

مزایای استفاده از NGINX

  1. پایه کد نوشته شده نسبت به سایر گزینه ها سازگارتر است.
  2. این یک فرمت پیکربندی دوستانه ارائه می دهد و طراحی مدرنی نسبت به سایر گزینه های وب سرور دارد.
  3. این مبتنی بر رویداد است و به شما امکان می‌دهد تا چندین اتصال را بدون نیاز به سربار به دلیل تغییر زمینه انجام دهید.
  4. از حافظه و منابع کمتری استفاده می کند.
  5. NGINX وب سایت را سریعتر می کند و به آنها کمک می کند تا رتبه بهتری در گوگل کسب کنند.
  6. سازگاری با برنامه های کاربردی وب رایج مانند روبی، پایتون، جوملا و غیره را نشان می دهد.
  7. این به تبدیل محتوای پویا به محتوای ثابت کمک می کند.
  8. این به مدیریت همزمان هزاران اتصال همزمان کمک می کند.

معایب استفاده از NGINX

  1. در مقایسه با آپاچی با پشتیبانی جامعه کوچک همراه است اما موارد استفاده بیشتری نسبت به آپاچی دارد.
  2. در مقایسه با آپاچی ماژول ها و افزونه های زیادی را به شما ارائه نمی دهد.
  3. به دلیل حمایت کم جامعه، کمتر ترجیح داده می شود.
nginx 2

چرا از NGINX استفاده کنیم؟

این یک نقطه ورود واحد را فراهم می کند
در محیط کانتینری، می توانید هر زمان که نیاز باشد، کانتینرها را مستقر یا نابود کنید، اما داشتن یک نقطه ورودی واحد برای دسترسی کاربران به خدمات، رویکرد بهتری است. NGINX راه حل بهتری برای ارائه آن است. می‌توانید سرورهای NGINX را در اختیار داشته باشید که به شما کمک می‌کنند تا تعادل را بارگیری کنید و ترافیک را با یک آدرس IP عمومی پایدار هدایت کنید. سرور NGINX درخواست کاربر را دریافت می کند و سپس آن را به ظرف مناسب ارسال می کند.

Caching
سرور NGINX یک کش برای محتوای استاتیک و پویا فراهم می کند که عملکرد را افزایش می دهد. مسیریابی هر درخواست داده به میکروسرویسی که آن را تولید می کند برای شما هزینه دارد. شما می‌توانید ریزکش را برای ذخیره‌سازی داده‌ها برای مدت کوتاهی پیاده‌سازی کنید و بار زیرساخت پشتیبان را کاهش دهید. این به عایق بندی برنامه ها در هنگام ترافیک بالا کمک می کند تا بدون تغییر مقیاس منابع به صورت روان اجرا شوند.

ارائه چندین برنامه پشتیبان
خوشه NGINX به مدیریت کارآمد ترافیک برای برنامه های مختلف کمک می کند، بنابراین توسط بسیاری از ارائه دهندگان ابر ترجیح داده می شود. سرور NGINX برای پراکسی کردن ترافیک ورودی برای نقاط پایانی HTTP جداگانه استفاده می شود که هر درخواست را به سرویس های مناسب هدایت می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که قوانین را بدون هیچ گونه خرابی به روز کنید و نمونه NGINX را حتی برای برنامه های پیچیده در دسترس قرار دهید.

تست A/B
NGINX دارای ویژگی‌های تست A/B است که به ارائه برنامه‌های میکروسرویس کمک می‌کند. با NGINX، می توانید به راحتی ترافیک ورودی را بین بسیاری از مقاصد تقسیم کنید. هر زمان که یک میکروسرویس جدید راه اندازی می کنید، می توانید ترافیک را تقسیم کرده و برخی از کاربران را به این برنامه هدایت کنید. این به شما امکان می‌دهد تا ترافیک را زیر نظر داشته باشید و KPIها را اندازه‌گیری کنید تا تفاوت را در نحوه مدیریت هر دو نسخه با ترافیک بلادرنگ احساس کنید.

ثبت تلفیقی
NGINX با فرمت استاندارد گزارش HTTP ارائه می شود. این به شما امکان می دهد تا ترافیک وب کامل را در قسمت جلویی NGINX ثبت کنید، نه اینکه یک گزارش جداگانه برای هر ترافیک میکروسرویس داشته باشید و بعداً آنها را ادغام کنید. با استفاده از NGINX، می‌توانید پیچیدگی ایجاد و نگهداری گزارش‌های دسترسی را کاهش دهید.

مقیاس‌پذیری و تحمل خطا
ویژگی‌های تعادل بار و بررسی سلامت NGINX به شما امکان می‌دهد زیرساخت‌های بک‌اند خود را مقیاس‌بندی کنید تا افزودن یا حذف هر گونه میکروسرویس بر تجربه کاربر تأثیری نگذارد. اگر می‌خواهید میکروسرویس‌های بیشتری را مستقر کنید، فقط باید به سرور NGINX اطلاع دهید که یک نمونه جدید به استخر با تعادل بار اضافه کرده‌اید. در صورت بروز یک نمونه ناموفق، NGINX ترافیک را به آن نمونه هدایت نمی‌کند تا زمانی که بازیابی شود.

زمان خاموشی صفر
NGINX عملکرد روان وب سرور را تضمین می کند. حتی می‌توانید نرم‌افزار سیستم را بدون وقفه در اتصال به‌روزرسانی یا ارتقا دهید و از هرگونه خرابی برنامه جلوگیری کنید.

کاهش حملات DoS
NGINX برای رسیدگی به درخواست‌های ورودی یا ترافیک HTTP، اطمینان از ایمنی برنامه در هنگام ترافیک بالا، پاسخ حافظه پنهان رایج و ارائه درخواست‌ها به خوبی شناخته شده است. NGINX به عنوان یک ضربه گیر برای کاربرد شما کار می کند. همچنین ترافیکی را کنترل می کند که از API ها و URL های آسیب پذیر در برابر بارگذاری بیش از حد با درخواست ها محافظت می کند. این را می توان با اعمال محدودیت همزمان و صف بندی درخواست ها برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد سرور به دست آورد.


پست های توصیه شده