Next.js vs. React.js

birhosting next.jsvs.react.js index
توسط

مقایسه Next.js در مقابل React.js

در این مقاله با عنوان Next.js vs. React.js، ما بین دو مورد از پرکاربردترین ابزارها برای توسعه فرانت‌اند در اکوسیستم جاوا اسکریپت مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید از کدام یک از ابزارها استفاده کنید.

birhosting next.jsvs.react.js1

وضعیت یادگیری

اگر قبلاً با React آشنایی دارید، یادگیری Next.js را آسان خواهید یافت. دلیل آن این است که Next.js بر روی React ساخته شده است، بنابراین تمام مزایای React (مانند کامپوننت محور بودن و اعلامی بودن) را به ارث برده است و در عین حال ویژگی ها و عملکرد خود را نیز اضافه می کند.

با این حال، React سطح یادگیری دشواری پایینی دارد. با گذشت زمان، منابع به مقدار بسیار قابل توجهی ساخته شده است. با همه اینها، منحنی یادگیری خیلی شیب دار نیست.

کارایی

Next.js یک مولد سایت ایستا است و صفحات وب استاتیک تمایل دارند سریع‌ترین بارگذاری را انجام دهند زیرا این صفحات از قبل در بیلد رندر شده‌اند، در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند و در یک CDN قطع می‌شوند. همچنین از رندر سمت سرور پشتیبانی می کند که یکی دیگر از روش های رندر سریع است.

React از رندر سمت کلاینت استفاده می کند که نسبتاً کند در نظر گرفته می شود، اما React را می توان طوری پیکربندی کرد که از روش های دیگر رندر نیز استفاده کند. تنها تفاوت در کاری است که باید انجام دهید تا کار کند.

مستندات

مستندات یادگیری با انجام در وب سایت Next.js یک منبع عالی است. مستندات دستورالعمل های مختصر و گام به گامی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند در کمترین زمان راه اندازی و اجرا کنید.

علاوه بر این، رویکرد یادگیری از طریق انجام تضمین می کند که شما نه تنها تئوری را یاد می گیرید، بلکه تجربه عملی کار با ابزار را نیز کسب می کنید. در نتیجه، شما می‌توانید به محض اتمام مستندات، دست به کار شوید و شروع به ساخت برنامه‌های Next.js کنید.

مستندات React جامع و قابل پیگیری است. این شامل آموزش‌ها، مقاله‌ها و ویدیوهایی است که تمام اصول اولیه توسعه React.js را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، انجمن React.js بسیار فعال است و منابع زیادی برای کمک به توسعه‌دهندگان برای حل مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند در دسترس است. در نتیجه، React یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگانی است که می خواهند رابط کاربری مدرن ایجاد کنند.

پیکربندی

React همچنین در مورد نحوه سازماندهی کدها نظر دارد و کار با کتابخانه های دیگر با قراردادهای مختلف را دشوار می کند.

علاوه بر این، React.js ویژگی‌های داخلی زیادی را ارائه نمی‌کند، بنابراین باید همه چیز را از ابتدا بسازید یا از کتابخانه‌های شخص ثالث استفاده کنید. این می تواند زمان بر باشد و به پروژه شما پیچیدگی می بخشد. با این حال، تعادل این است که React.js برای یادگیری و استفاده آسان است و توسعه را کارآمدتر می کند.

بنابراین اگرچه React.js ممکن است چندان قابل تنظیم نباشد، بسته به نیاز شما همچنان می تواند انتخاب خوبی برای پروژه شما باشد.

یکی از مزایای استفاده از Next.js این است که تقریباً همه چیز از طریق استفاده از قالب ها قابل تنظیم است. برای مثال، می‌توانید فایل‌های babelrc، jest.config و eslintrc را برای سفارشی‌سازی فرآیند ساخت و قوانین linting برای پروژه خود ایجاد کنید. این انعطاف پذیری Next.js را به گزینه ای جذاب برای توسعه دهندگانی تبدیل می کند که خواهان کنترل کامل بر پیکربندی پروژه خود هستند.

توسعه دهندگان با تجربه

می توان گفت که React.js به دلیل محبوبیتش در اینجا برنده است. پیدا کردن توسعه دهندگان React.js برای توسعه وب یا پروژه نرم افزاری خود ممکن است چندان دردسرساز نباشد.

در حالی که Next.js یک چارچوب محبوب برای ساخت برنامه های وب است، پیدا کردن توسعه دهندگان با تجربه کار با این پلت فرم می تواند دشوار باشد. این به این دلیل است که Next.js نسبتاً جدید است و اخیراً مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

رندر سمت سرور

Next.js از SSR پشتیبانی می کند. برای انجام این کار نیازی به پیکربندی ندارید. از سوی دیگر، React.js به طور پیش‌فرض از رندر سمت سرور پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌توان آن را با تلاش بیشتری انجام داد.

birhosting next.jsvs.react.js2

آیا Next.js بهتر از React است؟

هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از React.js یا Next.js برای یک پروژه، مهم است که نیازهای خاص پروژه یا مشکلی را که می خواهید حل کنید در نظر بگیرید.

در حالی که React.js یک راه حل همه منظوره عالی است، Next.js مزایایی را برای انواع خاصی از پروژه ها ارائه می دهد. برای مثال، اگر در حال ساخت یک سایت ثابت یا برنامه‌ای هستید که به مسیریابی پیچیده نیاز ندارد، Next.js می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا بسیاری از فرآیندهای ساخت را خودکار می‌کند و پشتیبانی داخلی برای رندر سمت سرور ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، اگر روی پروژه ای در مقیاس بزرگ کار می کنید که به مسیریابی پویا و اجزای بسیار مبتنی بر داده نیاز دارد، React.js ممکن است گزینه بهتری باشد.

در نهایت، هیچ "برنده" مشخصی بین Next.js در مقابل React.js وجود ندارد - همه اینها به نیازهای خاص پروژه شما بستگی دارد.

 

سخن پایانی : آیا Next.js جایگزین React.js خواهد شد؟

JAMstack یک معماری توسعه وب مدرن است که از جاوا اسکریپت، APIها و نشانه گذاری از پیش رندر شده استفاده می کند. Next.js یک ابزار عالی برای JAMstack است زیرا از رندر سمت سرور برای تولید خودکار صفحات HTML از اجزای React شما استفاده می کند.

از سوی دیگر، React یک کتابخانه جاوا اسکریپت جلویی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا رابط های کاربری و اجزای رابط کاربری قابل استفاده مجدد را ایجاد کنند. هنگامی که React در ترکیب با سایر فناوری‌ها مانند Redux، React Router و Webpack استفاده می‌شود، می‌توان از React برای ساخت برنامه‌های وب در مقیاس بزرگ استفاده کرد. یکی از مزایای استفاده از React این است که با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای ایجاد مؤلفه های ایزوله که می توانند در سراسر برنامه مجدداً مورد استفاده قرار گیرند، نگهداری کد را آسان می کند.

علاوه بر این، انتخاب ابزاری که نیاز دارید به مشکلی که می‌خواهید حل کنید و موقعیت بستگی دارد. Next.js به هیچ وجه جایگزین React نخواهد شد، نه به این زودی.

فقط برای توسعه دهندگان جدید منطقی است که قبل از جستجو در Next.js، اصول اولیه CRA (app Create-React-app) را بیاموزند.

امیدواریم این مقایسه‌ها به شما در انتخاب ابزاری که برای پروژه بعدی خود نیاز دارید کمک کند یا به شما کمک کند تا در سفر برنامه‌نویسی خود به عنوان یک توسعه‌دهنده جدید اقدام درستی انجام دهید.

مقاله‌های بیشتر در :

http://https//birhosting.net/articles/


پست های توصیه شده