MetaCloud چیست؟

Birhosting MetaCloud index
توسط

Metacloud چیست و چرا Cisco آن را خرید؟

در یکی از بزرگترین خریدها در جامعه OpenStack، سیسکو قصد خود را برای تصاحب Metacloud، یک شرکت سه ساله که به سازمان‌ها در ساخت ابرهای OpenStack کمک می‌کند، اعلام کرده است.

تحلیلگران می گویند که این حرکت مربوط به ارائه انتخاب سیسکو به مشتریان است. سیسکو یک پلتفرم سخت افزاری برای ساخت ابرهای خصوصی دارد که مهمترین آنها خط سرورهای سیستم محاسبات واحد (UCS) است. از طریق همکاری طولانی مدت با VMware، مشتریان می توانند از نرم افزار آن شرکت برای ساخت ابرهای خصوصی استفاده کنند. اکنون، با اضافه شدن Metacloud، مشتریان می‌توانند راحت‌تر از همیشه یک ابر خصوصی OpenStack مبتنی بر منبع باز در بالای تجهیزات UCS بسازند. Al Sadowski که بازار IaaS را برای گروه تحقیقاتی ۴۵۱ دنبال می‌کند، می‌گوید: «این به سیسکو یک چرخ دنده دیگر در چرخ InterCloud خود می‌دهد. Intercloud نام پلتفرم ابری گسترده سیسکو است که ابرهای داخلی مشتریان را با انواع ابرهای عمومی ترکیب می کند.

Metacloud در سال ۲۰۱۱ توسط یک تکنسین سابق Ticketmaster تاسیس شد که یک ابر خصوصی عظیم بر اساس OpenStack برای شرکت فروش بلیط ایجاد کرد. یکی دیگر از بنیانگذاران، ریشه های فنی خود را در یاهو داشت. این شرکت آنچه را که ابرهای خصوصی میزبانی شده می نامد را برای مشتریان ارائه می دهد که همه آنها بر اساس OpenStack هستند. نرم افزار این شرکت را می توان در محل مشتری یا در یکی از پنج مرکز داده Metacloud اجرا کرد. این شرکت اخیراً استعدادهایی را از Rackspace جذب کرده است، از جمله اسکات سانچز که معاون استراتژی Metacloud شد. ارائه آنها با خدمات Red Hat، Mirantis، Piston Cloud Computing Company، Cloudscaling و HP Helion و غیره رقابت می کند.

اگرچه این حرکت پیامدهای گسترده‌تری فراتر از عرضه سیسکو دارد، اما نشان‌دهنده انقباض مداوم در بازار ابر عمومی IaaS است. HP اخیراً ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید اکالیپتوس هزینه کرده است. IBM SoftLayer را خرید. CenturyLink Savvis را خرید. و Verizon Terremark را خرید. و این یک حرکت قابل توجه در جامعه OpenStack است و احتمالاً بزرگترین خرید یک شرکت OpenStack از زمانی که VMware Nicira را خرید - که یک شرکت شبکه بود، نه یک شرکت محاسباتی. شرایط معامله متاکلود اعلام نشد.

به طور کلی، سیسکو هنوز جزئیات زیادی در مورد Intercloud دارد که شرکای آن درگیر خواهند شد و چگونه کار خواهد کرد. اما، این شرکت بدیهی است که با توجه به سرمایه گذاری های خود در پروژه منبع باز، به بازار OpenStack متعهد است. اکنون، با Metacloud، اگر مشتریان یک ابر خصوصی OpenStack می خواهند، سیسکو یک ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برای فروش آنها دارد.

داخل metacloud

تعیین اینکه چه چیزی باید در این لایه ابر ابری باشد آسان است. به عنوان یک قاعده، هر چیزی که در لایه metacloud قرار می گیرد، احتمالا بیشتر بر روی عملیات متقابل ابر متمرکز است.

خدمات عملیات رایج (مانند AIops و کارگزاران ابری) که عملیات را برای هر ارائه دهنده ابر انجام می دهند اما این کار را با داشبورد و رابط برنامه نویسی مشترک انجام می دهند.

عملیات عمومی، مانند ذخیره سازی و مدیریت محاسبات

انواع خاصی از عملیات مانند امنیت (secops)، هوش مصنوعی، پایگاه داده، finops و غیره.

لایه‌های یکپارچه‌سازی داده‌ها که داده‌ها را به داخل و بین سیستم‌های ذخیره‌سازی داده و برنامه‌ها در یک ابر خاص منتقل می‌کنند

سیستم های ارکستراسیون کراس ابری، از جمله ارکستراسیون و مدیریت کانتینر و غیره.

سرویس های پایگاه داده رایج یا پایگاه داده ای که در فضای ابری قرار دارد

خدمات Devops

خدمات متداول هوش مصنوعی که اشتراک‌گذاری مبتنی بر دانش را بین ابرها ارائه می‌کند

این ابزارهای عملیات متقابل ابری می توانند چهار تا شش ابزار مختلف باشند که قادر به کار و بازی خوب با هم هستند. اگر کسی بخواهد یک ابزار عملیاتی را به شما بفروشد که همه این کارها را انجام می دهد، احتمالاً در مورد قابلیت های فناوری خود اغراق می کند.

البته این سرویس‌ها از سرویس‌هایی که در یک استقرار ابری وجود دارند و اجرا می‌شوند متمایز می‌شوند. اینها می توانند در تمام ابرهای عمومی و حتی سیستم های قدیمی دسترسی داشته باشند و خدمات مشترکی را ارائه دهند که دیگر نباید تنها در یک ابر مستقر شوند. موضوع را اینجا می‌بینید؟

امیدوارم این خیلی گیج کننده نباشد. استفاده از ابر ابر برای من به عنوان یک معمار ابر که به دنبال بهینه‌ترین راه‌حل‌ها و عادی‌سازی فن‌آوری است، بسیار منطقی به نظر می‌رسد، به گونه‌ای که مشکلات یکسانی را برای هر ابر عمومی که بخشی از چند ابری ما است حل نکنیم - یا هر گونه استقرار پیچیده ابری برای آن موضوع. . فکر و برنامه‌ریزی بسیار بیشتری می‌طلبد، و بنابراین امیدوارم که ما آماده باشیم تا ابر ابر را چیزی بسازیم که به نفع IT سازمانی باشد.


پست های توصیه شده