LaaS و درباره آن

birhosting laas index
توسط

Logging به عنوان یک سرویس (LaaS) ترکیبی از SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) و PaaS (پلتفرم به عنوان یک سرویس) است. مانند نرم افزار اجرا می شود، اما می توان از آن به عنوان یک پلتفرم برای پشتیبانی از کل زیرساخت ورود به سیستم استفاده کرد. اگر از قبل استانداردی برای ورود به سیستم ندارید، در اینجا راهنمایی هایی برای درک اینکه چرا به آن نیاز دارید و LaaS چه کاری می تواند برای شما انجام دهد، آورده شده است.

birhosting laas2

چگونه ابر با پلت فرم های ورود به سیستم کار می کند

ابر به شما امکان می دهد هر برنامه ای را از سرورهای راه دور از طریق اینترنت اجرا کنید، اما ورود به فضای ابری یک حیوان متفاوت است. ثبت نام به امنیت شدیدی نیاز دارد زیرا نمی‌خواهید روزی رقیب شما با فهرست کاربرانی که در یک فایل متنی ساده نوشته شده‌اند مواجه شود. تفاوت دیگر این است که لاگ باید بر روی سرور اجرا شود، بنابراین باید با محیط ها و سیستم عامل های مختلف تعامل داشته باشد.

بخش SaaS از یک سیستم ثبت نام LaaS روی زیرساخت ارائه دهنده شما اجرا می شود. ارائه‌دهنده گزارش‌های شما را در خود جای می‌دهد و اکثر آنها یک رابط گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید گزارش‌ها را اجرا کنید. مدیر سرور طولانی مدت روزهایی را به یاد می آورد که شما مجبور بودید خط به خط و صفحه به صفحه را بخوانید تا خطای مطابق با چارچوب زمانی یک باگ را پیدا کنید. با LaaS، دیگر نیازی به کار با این محدودیت ها ندارید و می توانید گزارش های خود را از نرم افزار مبتنی بر مرورگر جستجو کنید.

گزارش‌ها روی سرورهای ارائه‌دهنده قرار می‌گیرند، بنابراین نیازی نیست نگران امنیت، فایروال‌ها یا حتی زیرساخت باشید. ارائه دهنده LaaS همه این کارها را برای شما انجام می دهد. سرورهای فروشنده نیز هرگونه داده را ذخیره می کنند. درست مانند سایر برنامه های کاربردی ابری، LaaS سربار و هزینه های مرتبط با تجهیزات را برای اجرای سیستم گزارش شما کاهش می دهد.

حتی اگر سرور گزارش‌ها و داده‌ها را ذخیره می‌کند، ارائه‌دهنده شما همچنان به اجرای نرم‌افزار روی سرورهای محلی‌تان نیاز دارد. سرورهای شما باید بدانند که باید گزارش ها را به ارائه دهنده LaaS شما منتقل کنند. نرم افزاری که روی سرور اجرا می شود به ارائه دهنده شما بستگی دارد، اما معمولاً یک برنامه حداقلی است که منابع زیادی را مصرف نمی کند. به عنوان مثال، اگر یک سرور ویندوز دارید، یک سرویس کوچک در پس‌زمینه اجرا می‌شود و هر رویدادی را در Event Viewer به سرور LaaS ارسال می‌کند.

birhosting laas3

به چه چیزی می توانید با LAAS وارد شوید؟

LaaS برای مدیریت عملیات و سرور عالی است، اما برای توسعه دهندگان نرم افزار نیز مفید است. مدیران عملیات می‌توانند از گزارش‌ها، به‌ویژه برای هرگونه اعلان خرابی نرم‌افزار، فرسودگی منابع، یا اعلان‌های امنیتی، قدردانی کنند.
به جای اینکه در مورد حمله هفته‌ها پس از وقوع آن اطلاعاتی پیدا کنید، LaaS مناسب می‌تواند در صورت بروز ناهنجاری‌های ترافیکی هشدار ارسال کند. مدیران سرور می‌توانند گزارش‌ها را بررسی کنند یا اعلان‌هایی را برای ترافیک غیرعادی تنظیم کنند. از آن در ارتباط با یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید و به محض شروع حمله متوجه خواهید شد.
توسعه دهندگان نرم افزار به تازگی راه حل های LaaS را پذیرفته اند. هر اپلیکیشنی حتی اگر برای کاربران شما ناشناخته باشد، مشکلات خود را دارد. می‌توانید باگ‌ها، اعلان‌ها و اخطارها و هشدارهایی را در صورت یافتن یک مشکل امنیتی، مدیریت و کنترل نشده داشته باشید. توسعه دهندگان باید بتوانند راه حل ورود به سیستم خود را کدنویسی کنند یا از شخص ثالث استفاده کنند.
با ابزارهای شخص ثالث، برنامه ابری می تواند مستقیماً با سیستم عامل یا برنامه کار کند. برخی راه‌حل‌های ورود به سیستم به شما امکان می‌دهند آنها را در برنامه خود ادغام کنید و کلاس‌هایی را که سپس رویدادها و روش‌های ثبت‌نام را مدیریت می‌کنند، نمونه‌سازی کنید. بسیاری از مشکلات مربوط به ثبت خطاها را از توسعه دهندگان می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا روی ماژول های مرتبط تری تمرکز کنند.

آیا گنجاندن LAAS ارزش این هزینه را دارد؟

برای اینکه یک راه حل LaaS ارزش هزینه را داشته باشد، باید زیرساخت و پلت فرم توسعه خود را در نظر بگیرید. اگر سرورهای مهمی دارید که هنگام خرابی هزینه دارند، ارزش یافتن راه حلی را دارد. به یاد داشته باشید که LaaS می‌تواند هشدارهایی را هنگام وقوع اتفاقی ارسال کند زیرا در فضای ابری اجرا می‌شود. این یک راه خوب برای اطمینان از این است که می دانید چه زمانی سرور به درستی کار نمی کند.
توسعه دهندگان می توانند چند ساعت یا چند ماه طول بکشند تا یک راه حل ورود به سیستم ایجاد کنند. اگر برنامه شما بزرگ است و نیاز به ماژول های گزارش گیری متعددی دارد، LaaS می تواند در زمان و هزینه توسعه صرفه جویی کند.
برای یافتن راه حل مناسب، ابتدا راه حلی را پیدا کنید که از سیستم عامل شما پشتیبانی می کند. اگر برای ویندوز توسعه می دهید، به یک راه حل سازگار با ویندوز نیاز دارید. سرورهای لینوکس به یک راه حل سازگار با لینوکس نیاز دارند. پس از یافتن چند گزینه، آنها را نصب کرده و هر کدام را تست کنید. اکثر ارائه دهندگان یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه را به شما ارائه می دهند. پس از خرید اشتراک، نرم افزار را نصب کنید، گزارش ایجاد کنید و برای هر گونه مشکلی از نزدیک آنها را مشاهده کنید.

birhosting-laas2

پست های توصیه شده