ISP چیست؟

BirHosting ISP
توسط

ISP (مخفف Internet Service Provider) یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی سازمان یا شرکتی است که به کاربران امکان اتصال به اینترنت و استفاده از آن را می‌دهد؛ درواقع می‌توان به آن واسط میان کاربر و اینترنت گفت. این خدمات معمولاً درمقابل دریافت مبلغ و هزینه‌ای از سوی کاربر به وی ارائه می‌شوند. ISPها معمولاً علاوه بر اتصال کاربران به اینترنت، خدماتی از قبیل میزبانی وب، ثبت دامنه‌های اینترنتی، خدمات ایمیل  و ... را نیز انجام می‌دهند. البته ISP می‌تواند زیر یک ISP دیگر قرار بگیرد. یعنی نه به عنوان یک ISP مستقل بلکه به عنوان یک ISP وابسته برای کاربران خدمات ارائه کند.

ispbirhosting

  این شرکت ها علاوه بر نگهداری و پشتیبانی از یک خط مستقیم به اینترنت ، فعالیت های متعدد دیگری نظیر نگهداری و پشتیانی از سرویس دهندگان وب را نیز انجام می دهند . مراکز فوق با ارائه نرم افزارهای لازم ( در صورت ضرورت ) ، یک رمز عبور حفاظت شده و یک شماره تلفن برای تماس با شبکه ، امکان استفاده از اینترنت و مبادله نامه های الکترونیکی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. یک ISP توسط یک خط تلفن از شرکت مخابرات و یا امکانات ماهواره ای می تواند اینترنت را به User خود سرویس دهد. با توجه به رشد چشمگیر اینترنت در جامعه امروز، ISP ها خود را مسئول می دانند که در مقابل تقاضای بی شمار کاربران، بتوانند بهترین خدمات را داشته باشند. مسلم است که یک ISP اگر بخواهد بهترین باشد باید این ارتباط قوی بین دنیای اینترنت و یک کاربر را با ارائه بهترین خدمات ، قویتر سازد.

ispbirhosting

ISP دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟

یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی معمولاً با دریافت هزینه به افراد دسترسی به اینترنت می‌دهد. بدون وجود شرکت‌های اینچنینی کسی نمی‌تواند خرید آنلاین داشته باشد یا به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام مراجعه کند. اتصال به اینترنت نیاز به تجهیزات خاص ارتباط از راه دور، شبکه سازی و مسیریابی دارد که این‌ها از طریق ISP و شرکت‌های طرف قرارداد او در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت یا همان ISPها به کاربران خود امکان دسترسی به شبکه‌هایی که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارند، را می‌دهند تا کاربران با کمترین تجهیزات و هزینه قادر به برقراری ارتباط با اینترنت باشند. همچنین ISP مسئول اطمینان از دسترسی به اینترنت، مسیریابی ترافیک اینترنت، اتصال به DNS (سرویس نام دامنه) و حفظ زیرساخت‌های شبکه برای دسترسی به اینترنت هستند و این موارد تحت پوشش و مسئولیت شرکت‌های آی‌اس‌پی قرار دارد.

ispbirhosting

مراکز ISP چه سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند ؟

مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP)، خدمات مختلفی از قبیل پست الکترونیکی و تلفن‌های اینترنتی یا VOIP، اجاره IPهای اختصاصی، دستیابی به اینترنت از طریق انواع سرویس‌های اینترنتی را با سرعت‌های مختلف در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهند. این شرکت‌ها گاهی اقدام به ارائه خدمات میزبانی و فروش دامنه و یا فروش تجهیزات مورد نیاز کاربران برای اتصال به اینترنت مانند مودم، اسپلیتر، کابل، سوکت و … می‌کنند.

ispbirhosting

پست های توصیه شده