Integrated Lights-Out چیست؟

BirHosting Lights-Out index
توسط

مجتمع Lights-Out (iLO) یک پردازنده مدیریت سرور از راه دور است که بر روی بردهای سیستم سرورهای HP ProLiant و Blade تعبیه شده است که امکان کنترل و نظارت بر سرورهای HP را از یک مکان راه دور فراهم می کند. مدیریت HP iLO ابزار قدرتمندی است که راه های متعددی را برای پیکربندی، به روز رسانی، نظارت و اجرای سرورها از راه دور ارائه می دهد.

کارت مدیریت iLO تعبیه شده دارای اتصال شبکه و آدرس IP خاص خود است که مدیران سرور می توانند از طریق سیستم نام دامنه (DNS)/پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) یا از طریق یک شبکه مدیریت اختصاصی جداگانه به آن متصل شوند. iLO یک کنسول مبتنی بر وب از راه دور ارائه می دهد که می تواند برای مدیریت سرور از راه دور استفاده شود. پورت iLO یک پورت اترنت است که می تواند از طریق ROM-Based Setup Utility (RBSU) فعال شود.

Techopedia Lights-Out یکپارچه (iLO) را توضیح می دهد

iLO با سرورهای proLiant سری ۳۰۰ و بالاتر از پیش پیکربندی شده است. یک حساب کاربری و رمز عبور پیش فرض iLO گنجانده شده است. iLO را می توان از راه های مختلفی پیکربندی کرد، از جمله:

پیکربندی مبتنی بر مرورگر
iLO RBSU با استفاده از کلید F8 در هنگام خودآزمایی روشن (POST) قابل دسترسی است.
پیکربندی اسکریپت از راه دور.
راه اندازی آنلاین محلی و اسکریپت محلی.
ابزار مدیریت iLO به کاربر اجازه می دهد تا اقدامات زیر را از راه دور روی سرور انجام دهد:

سرور را روشن و خاموش کنید.
سرور را راه اندازی مجدد کنید.
سرور را بدون توجه به وضعیت سیستم عامل سرور نظارت کنید.
مصرف برق را اندازه گیری کنید
وصله‌ها، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و به‌روزرسانی‌های مهم ویروس را از طریق رسانه‌های مجازی و پوشه‌های مجازی اعمال کنید.
به گزارش رویدادهای سیستم و گزارش مدیریت یکپارچه HP دسترسی پیدا کنید.
سرورهای سری HP 100 شامل گزینه Lights-Out 100 Remote Management با ویژگی های محدود است. HP iLO اکنون با Integrated Lights-Out Advanced (معروف به iLO2 و iLO3) جایگزین شده است. آخرین نسخه‌های HP Integrated Lights-Out 2 (iLO2) و Lights-Out 3 (iLO3) فرآیند راه‌اندازی سرور را ساده کرده و بهینه‌سازی حرارتی و برق از راه دور را فعال کرده‌اند. از آگوست ۲۰۱۱، نسخه های سیستم عامل فعلی iLO 2 و iLO 3 به ترتیب ۲.۰۷ و ۱.۲۶ هستند.


پست های توصیه شده