FreeBSD چیست؟

BirHosting freebsd index
توسط

FreeBSD یک سیستم عامل رایگان و منبع باز شبیه به یونیکس برای پلتفرم های مختلف است که برگرفته از توزیع نرم افزار برکلی (BSD) بوده و بر اساس Research Unix ساخته شده است و بر روی ویژگی ها، سرعت و ثبات تمرکز دارد. اولین نسخه FreeBSD در سال ۱۹۹۳ منتشر شد.

FreeBSD یک سیستم عامل است که برای تامین انرژی سرورهای مدرن، دسکتاپ ها و پلتفرم های تعبیه شده استفاده می شود. یک جامعه بزرگ به طور مداوم آن را برای بیش از سی سال توسعه داده است. شبکه پیشرفته، امنیت و ویژگی های ذخیره سازی آن، FreeBSD را به پلتفرم انتخابی برای بسیاری از شلوغ ترین وب سایت ها و فراگیرترین شبکه های تعبیه شده و دستگاه های ذخیره سازی تبدیل کرده است.

BirHosting freebsd

ویژگی های پیشرفته FreeBSD

FreeBSD امروزه ویژگی های شبکه پیشرفته، عملکرد، امنیت و سازگاری را ارائه می دهد که هنوز در سایر سیستم عامل ها، حتی برخی از بهترین سیستم های تجاری وجود ندارد.

نصب آسان

آن را می توان از رسانه های مختلف از جمله CD-ROM، DVD یا مستقیماً از طریق شبکه با استفاده از FTP یا NFS نصب کرد. تنها چیزی که نیاز دارید این دستورالعمل ها است.

تفاوت با لینوکس

دو تفاوت عمده در حوزه و مجوز: FreeBSD یک سیستم کامل را حفظ می کند، به عنوان مثال پروژه یک هسته، درایورهای دستگاه، برنامه های کاربردی سرزمین کاربر و اسناد را ارائه می دهد، اما لینوکس که فقط هسته و درایورها را تحویل می دهد.

بررسی امنیتی

پروژه FreeBSD شامل یک تیم امنیتی است که بر تمامی نرم افزارهای ارسال شده در توزیع پایه نظارت می کند.

موارد استفاده

FreeBSD شامل مجموعه قابل توجهی از نرم افزارهای مرتبط با سرور در سیستم پایه و مجموعه پورت ها است که به آن اجازه می دهد تا به عنوان سرور پست الکترونیکی، وب سرور، فایروال، سرور FTP، سرور DNS و روتر، پیکربندی و استفاده شود.

FreeBSD ویژگی های پیشرفته سیستم عامل شبکه را به پلتفرم های لوازم خانگی و جاسازی شده، از دستگاه های پیشرفته مبتنی بر اینتل گرفته تا پلتفرم های سخت افزاری ARM، PowerPC و MIPS می آورد

قابل حمل بودن

FreeBSD به انواع معماری مجموعه دستورالعمل ها منتقل شده است. پروژه FreeBSD معماری ها را در لایه هایی سازماندهی می کند که سطح پشتیبانی ارائه شده را مشخص می کند. معماری های سطح ۱ بالغ هستند و به طور کامل پشتیبانی می شوند، به عنوان مثال. این تنها لایه "پشتیبانی شده توسط افسر امنیتی" است. معماری های سطح ۳ آزمایشی هستند یا دیگر در حال توسعه فعال نیستند و معماری های سطح ۴ اصلاً پشتیبانی نمی کنند.

هسته

هسته آن از برخی وظایف ضروری مانند مدیریت فرآیندها، ارتباطات، راه‌اندازی و سیستم‌های فایل پشتیبانی می‌کند.

FreeBSD دارای یک هسته یکپارچه با طراحی ماژولار است. بخش های مختلف هسته مانند درایورها به صورت ماژول طراحی شده اند. کاربر می تواند این ماژول ها را در هر زمان بارگیری و تخلیه کند

مجوز

FreeBSD تحت انواع مجوزهای منبع باز منتشر می شود. کد هسته و اکثر کدهای جدید ایجاد شده تحت مجوز دو بند BSD منتشر می شوند که به همه اجازه می دهد تا از FreeBSD به دلخواه خود استفاده و توزیع کنند. این مجوز توسط Free Software Foundation و Open Source Initiative به ترتیب به عنوان مجوز نرم افزار آزاد و منبع باز تأیید شد.


پست های توصیه شده