DNN چیست؟

BirHosting dnn index
توسط

DNN نوعی یادگیری ماشینی است که روش یادگیری مغز را تقلید می کند. برای کارهای مختلف استفاده شده است. برخی که ممکن است با آنها آشنا باشید، مانند ترجمه زبان و ابزارهای جستجوی تصویر، و برخی که ممکن است درباره آنها ندانید، مانند تشخیص پزشکی - UCLA یک DNN را برای تشخیص سلول های سرطانی آموزش داده است!

DNN به زبان سی شارپ نوشته شده است، اگرچه سال ها به عنوان پروژه VB.NET وجود داشته است. تحت مجوز MIT توزیع می شود.

BirHosting dnn

معماری

DotNetNuke از یک مدل معماری سه لایه با چارچوب اصلی استفاده می کند که از ساختار ماژولار توسعه پذیر پشتیبانی می کند.

DNN را می توان با استفاده از ماژول ها و ارائه دهندگان شخص ثالث که عملکردی را در سمت سرور یا مشتری اضافه می کنند، گسترش داد. ظاهر صفحات و سایت‌ها را می‌توان با استفاده از پوسته‌ها سفارشی کرد.

در حالی که DNN به طور سنتی بر ارائه عملکرد سمت سرور متمرکز بود، پروژه های اخیر در تلاش هستند تا تجربیات سمت مشتری - همراه با بقیه صنعت - را افزایش دهند. در سال‌های اخیر DNN از استفاده انحصاری از فرم‌های وب به اجازه دادن به مدل View Controller و معماری‌های برنامه تک صفحه‌ای مهاجرت کرده است. در آینده، DNN با چالش حرکت از ASP.NET 4.6 به .NET رایگان و متن باز کراس پلتفرم مواجه خواهد شد.

ماژول ها

عملکرد پیش‌فرض DNN را می‌توان با افزودن ماژول‌های شخص ثالث، یا از یک فروشگاه ماژول موجود، از نویسندگان شخص ثالث، یا از طریق توسعه داخلی عملکرد سفارشی، گسترش داد. چارچوب DNN عملکردهای اساسی مانند امنیت، مدیریت کاربر، و مدیریت محتوا را فراهم می کند، در حالی که ماژول ها برای تنظیم وب سایت برای نیازهای استقرار خاص استفاده می شوند.
ماژول ها را می توان به روش های مختلفی ایجاد کرد: ماژول های کامپایل شده از مدل پروژه برنامه کاربردی وب استفاده می کنند و به زبان C# یا VB.NET نوشته می شوند، ماژول های پویا از مدل پروژه وب سایت استفاده می کنند و ماژول های Razor که از زبان برنامه نویسی C# یا VB.NET استفاده می کنند.

BirHosting dnn2

پوسته ها

معماری پوسته‌سازی جدایی از ارائه و محتوا را فراهم می‌کند و به یک طراح وب امکان می‌دهد بدون نیاز به دانش تخصصی توسعه در ASP.NET، پوسته‌ها را توسعه دهد: فقط دانش HTML و درک چگونگی آماده‌سازی و بسته‌بندی پوسته‌ها مورد نیاز است. پوسته‌ها شامل فایل‌های HTML اولیه با مکان‌نماها (توکن‌ها) برای محتوا، منوها و سایر عملکردها، همراه با فایل‌های پشتیبانی مانند تصاویر، شیوه نامه‌ها و جاوا اسکریپت هستند که در یک فایل ZIP بسته‌بندی شده‌اند.


پست های توصیه شده