DFS چیست؟

Birhosting DFS index
توسط

یک سیستم فایل توزیع شده (ِDFS) همانطور که از نام آن پیداست، یک سیستم فایل است که در چندین سرور فایل یا چندین مکان توزیع می شود. به برنامه‌ها و برنامه نویسان اجازه می‌دهد مانند فایل‌های محلی به فایل‌های ایزوله دسترسی داشته باشند .

هدف اصلی سیستم فایل توزیع شده (DFS) این است که به کاربران سیستم های توزیع شده فیزیکی اجازه می دهد تا داده ها و منابع خود را با استفاده از یک سیستم فایل مشترک به اشتراک بگذارند. داده ها به گونه ای مورد دسترسی و پردازش قرار می گیرند که گویی در دستگاه کلاینت محلی ذخیره شده اند.

همانطور که رشد استثنایی در محاسبات مبتنی بر شبکه وجود داشته است، برنامه های کاربردی مبتنی بر کلاینت/سرور انقلابی را در فرآیند ساخت سیستم های فایل توزیع شده به ارمغان آورده اند.

Transparency (شفافیت) نیز یکی از فرآیندهای اصلی در DFS است. سیستم‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که فایل‌ها در کلاینت های محلی دسترسی، ذخیره و مدیریت شوند، در حالی که خود فرآیند در واقع در سرورها نگهداری می‌شود. شفافیت راحتی را برای  کلاینت ها به ارمغان می آورد، در حالی که سیستم فایل شبکه به طور موثر تمام فرآیندها را مدیریت می کند. به طور کلی، یک DFS در یک شبکه محلی استفاده می شود، اما می توان آن را در یک شبکه WAN یا از طریق اینترنت، یا در تنظیمات جدید SD-WAN و دیگر سبک ها و روش های جدید شبکه استفاده کرد.

سیستم فایل توزیع شده مزایای مشترکی را به همراه دارد. یک DFS بسته به لیست های دسترسی یا قابلیت های سرورها و کلاینت ها، بسته به نحوه طراحی پروتکل، دسترسی به سیستم فایل را محدود می کند. همچنین، از آنجایی که سرور همچنین یک نقطه مرکزی واحد برای دسترسی به درخواست‌های داده را فراهم می‌کند، تصور می‌شود که خطاپذیر باشد (همانطور که در بالا ذکر شد) زیرا اگر برخی از گره‌ها آفلاین شوند، همچنان به خوبی عمل می‌کند. این همراه با برخی از دلایلی است که DFS در وهله اول توسعه داده شد ، اگر چند ایستگاه کاری به اطراف منتقل شوند، سیستم همچنان می تواند آن یکپارچگی را داشته باشد.

سیستم های DFS مانند سایر سیستم ها به نوآوری خود ادامه می دهند. با انواع جدید کنترل های شبکه و سیستم های مجازی سازی، DFS مدرن اغلب از پارتیشن بندی منطقی یا پیشرفت های دیگر در سخت افزار و نرم افزار بهره می برد.


پست های توصیه شده