DevSecOps چیست؟

birhosting devsecops index
توسط

DevSecOps (مخفف توسعه، امنیت و عملیات) یک روش توسعه است که ابتکارات امنیتی را در هر مرحله از چرخه عمر توسعه نرم افزار برای ارائه برنامه های کاربردی قوی و ایمن یکپارچه می کند.

DevSecOps امنیت را به خط لوله یکپارچه سازی و تحویل مداوم (CI/CD) القا می کند و به تیم های توسعه اجازه می دهد تا برخی از مهم ترین چالش های امنیتی امروزی را با سرعت DevOps برطرف کنند.

از لحاظ تاریخی، ملاحظات و شیوه های امنیتی اغلب در اواخر چرخه عمر توسعه معرفی شدند. با این حال، با افزایش حملات پیشرفته‌تر امنیت سایبری، و تغییر تیم‌های توسعه به سمت تکرارهای کوتاه‌تر و مکرر بر روی برنامه‌ها، DevSecOps اکنون تبدیل به یک تمرین برای اطمینان از ایمن بودن برنامه‌ها در این اکوسیستم توسعه مدرن شده است.

مزایای DevSecOps چیست؟

امروزه امنیت برای هر سازمانی مهم است. خوشبختانه، تاکید DevSecOp بر تلفیق امنیت در هر مرحله ثابت می‌کند که رویکرد امن‌تری برای توسعه است و در عین حال با سرعت چرخه انتشار سریع امروزی مطابقت دارد.

رویکرد DevSecOps مزایای خاصی را به همراه دارد:

امنیت برنامه پیشرفته

DevSecOps یک رویکرد فعال را برای کاهش تهدیدات امنیت سایبری در اوایل چرخه عمر توسعه تعبیه می کند. این بدان معناست که تیم‌های توسعه به ابزارهای امنیتی خودکار برای آزمایش کد در پرواز تکیه می‌کنند و ممیزی‌های امنیتی را بدون کند کردن چرخه‌های توسعه انجام می‌دهند.

تیم‌های DevOps کد را در مراحل مختلف فرآیند توسعه بررسی، ممیزی، آزمایش، اسکن و اشکال‌زدایی می‌کنند تا مطمئن شوند که برنامه از نقاط بازرسی امنیتی حیاتی عبور می‌کند. وقتی آسیب‌پذیری‌های امنیتی در معرض دید قرار می‌گیرند، تیم‌های توسعه و امنیت برنامه به طور مشترک روی راه‌حل‌هایی در سطح کد کار می‌کنند تا مشکل را برطرف کنند.

مالکیت بین تیمی

DevSecOps تیم‌های توسعه و تیم‌های امنیتی برنامه‌ها را در اوایل فرآیند توسعه گرد هم می‌آورد و یک رویکرد متقابل تیمی را ایجاد می‌کند. DevSecOps به‌جای عملیات‌های ناهمگون و ناهمگون که نوآوری را خفه می‌کند و حتی منجر به تقسیم بین واحدهای تجاری می‌شود، به تیم‌ها این امکان را می‌دهد که زودتر در همان صفحه قرار بگیرند، که منجر به خرید بین تیمی و همکاری تیمی کارآمدتر می‌شود.

ساده سازی تحویل برنامه

امنیت را زودتر و اغلب در طول چرخه عمر توسعه جاسازی کنید، تا آنجا که ممکن است بسیاری از فرآیندهای امنیتی را خودکار کنید و گزارش دهی را ساده کنید، همگی امنیت را افزایش می‌دهند و تیم‌های انطباق را قادر می‌سازند، و تضمین می‌کنند که شیوه‌های امنیتی چرخه‌های توسعه سریع را تقویت می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک تیم توسعه تمام مراحل توسعه اولیه یک برنامه را تکمیل کند، فقط قبل از اینکه برنامه را به تولید برساند، متوجه وجود مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری‌های امنیتی می‌شود، این می‌تواند منجر به تاخیر عمده در تحویل شود.

آسیب پذیری های امنیتی را محدود کنید

از اتوماسیون برای شناسایی، مدیریت و اصلاح آسیب‌پذیری‌ها و مواجهه‌های رایج (CVE) استفاده کنید. از راه‌حل‌های اسکن از پیش ساخته شده در مراحل اولیه و اغلب برای اسکن هر تصویر ظرف از پیش ساخته شده در خط لوله ساخت برای CVE استفاده کنید. اقدامات امنیتی را معرفی کنید که نه تنها ریسک را کاهش می دهد، بلکه بینشی را برای تیم ها فراهم می کند تا تیم ها بتوانند به سرعت در صورت کشف آسیب پذیری ها، آن ها را اصلاح کنند.

birhosting devsecops1

یکی از قوی‌ترین مزایای DevSecOps ایجاد یک فرآیند توسعه چابک ساده است - رویکردی که اگر به درستی انجام شود می‌تواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی را تا حد زیادی محدود کند. بسیاری از فرآیندها، وظایف و خدمات تست امنیت سایبری به راحتی با سرویس های خودکار موجود در تیم توسعه برنامه یا عملیات یکپارچه می شوند.

با تأکید بر رویکرد اول امنیتی در فرآیند توسعه، سازمان ها می توانند متغیرهای ناشناخته ای را حذف کنند که بدون شک بر جدول زمانی عرضه محصول تأثیر می گذارد.

چرا DevSecOps مهم است؟

DevSecOps در محیط کسب و کار امروزی برای کاهش دفعات فزاینده حملات سایبری مهم است. با اجرای ابتکارات امنیتی زودهنگام و اغلب، برنامه های کاربردی در مجموعه ای از صنایع به مزایای زیر دست می یابند.

دولت:

برنامه هایی که اطلاعات بسیار حساس دولتی را مدیریت می کنند، هدف ثابتی برای حملات سایبری مخرب هستند. با سخت‌تر کردن این برنامه‌ها با رویکرد توسعه امنیت، احتمال یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها توسط نهادهای مخرب بسیار کاهش می‌یابد.

مراقبت های بهداشتی:

DevSecOps در حال تبدیل شدن به استاندارد پیشرو برای طراحی اپلیکیشن در فضای مراقبت های بهداشتی است. از آنجایی که سازمان‌ها ملزم به رعایت HIPAA هستند، به طور فزاینده‌ای مشخص می‌شود که رویکرد اول امنیتی، احتمال در معرض قرار گرفتن یا بهره‌برداری از PII بیمار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

امور مالی:

DevSecOps همچنین به اقدامات توسعه در صنعت مالی کمک می کند. امروزه، امور مالی یک هدف اصلی برای حملات سایبری است، بنابراین شرکت‌های توسعه با مدل DevSecOps پیشرو هستند تا امکان دسترسی به داده‌های حساس را برای مجرمان سایبری محدود کنند.

birhosting devsecops3

DevSecOps چگونه کار می کند؟

رویکرد VMware به DevSecOps طراحی شده است تا تیم های توسعه را با پشته امنیتی کامل ارائه دهد. این امر با ایجاد همکاری مداوم بین توسعه، مدیریت انتشار (که به عنوان عملیات نیز شناخته می‌شود) و تیم امنیتی سازمان و تأکید بر این همکاری در هر مرحله از خط لوله CI/CD به دست می‌آید.

خط لوله CI/DI به شش مرحله معروف به کد، ساخت، ذخیره، آماده سازی، استقرار و اجرا تقسیم می شود.

هر مرحله از گردش کار در اینجا توضیح داده شده است تا مزایای جاسازی امنیت در مراحل اولیه را نشان دهد.

کد

اولین گام برای یک رویکرد توسعه که با DevSecOps هماهنگ است، کدنویسی در بخش هایی است که هم ایمن و هم قابل اعتماد هستند. در اینجا، VMware Tanzu® ابزارهایی را ارائه می‌کند که به‌روزرسانی‌های منظم را برای این بلوک‌های ساختمانی ایمن انجام می‌دهند تا بهتر از داده‌ها و برنامه‌های شما از روز اول محافظت کنند.

ساختن

برای گرفتن کد و ارائه تصاویر کانتینر جامع که حاوی سیستم عامل اصلی، وابستگی های برنامه و سایر خدمات زمان اجرا هستند، نیاز به یک فرآیند امن دارد. VMware Tanzu Build Service™ این را به‌طور ایمن مدیریت می‌کند و اسکن‌های وابستگی در زمان اجرا را برای افزایش امنیت فراهم می‌کند و به تیم‌های DevSecOps اجازه می‌دهد تا با چابکی ایمن توسعه پیدا کنند.

فروشگاه

هر پشته فناوری خارج از قفسه باید به عنوان یک خطر در چشم انداز امنیت سایبری امروزی در نظر گرفته شود. تا این مرحله، هر برنامه خارج از قفسه یا سرویس پشتیبان باید به طور مداوم بررسی شود. خوشبختانه، با VMware، توسعه‌دهندگان می‌توانند با VMware Tanzu وابستگی‌های نظری را به‌طور ایمن جمع‌آوری کنند و با VMware Carbon Black Cloud Container™، آسیب‌پذیری‌های موجود در تصویر ظرف را اسکن کنند.

آماده سازی

قبل از استقرار، سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که برنامه آنها با سیاست های امنیتی مطابقت دارد. برای دستیابی به این هدف، VMware Tanzu و Carbon Black Cloud Container می‌توانند تنظیمات را در برابر سیاست‌های امنیتی سازمان قبل از ورود به مراحل بعدی چرخه توسعه تأیید کنند. این پیکربندی‌ها نحوه اجرای حجم کار را تعریف می‌کنند و نه تنها بینش کلیدی در مورد آسیب‌پذیری‌های بالقوه ارائه می‌دهند، بلکه مراحل بعدی خط لوله CI/CD را برای استقرار موفقیت‌آمیز تنظیم می‌کنند.

مستقر کنید

اسکن های ارائه شده در مراحل قبلی به سازمان ها درک جامعی از قدرت امنیتی برنامه می دهد. در اینجا، آسیب‌پذیری‌ها یا پیکربندی‌های نادرست در فرآیند توسعه که شناسایی شده‌اند به وضوح ارائه می‌شوند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا مسائل را برطرف کرده و استانداردهای امنیتی قوی‌تری را برای ارتقای وضعیت امنیتی قوی‌تر تعریف کنند.

اجرا کنید

همزمان با اجرای استقرار، تیم‌های SecOps می‌توانند از تجزیه و تحلیل، نظارت و اتوماسیون استقرار فعال برای اطمینان از انطباق مداوم استفاده کنند و در عین حال خطر آسیب‌پذیری‌هایی که پس از استقرار ظاهر می‌شوند را نیز کاهش دهند.

birhosting devsecops2

DevSecOps در مقابل DevOps

با نام، به راحتی می توان فکر کرد که DevSecOps فقط DevOps با افزودن امنیت است، با این حال، اینطور نیست.

DevOps - مخفف توسعه و عملیات، تنها بر همکاری بین این دو تیم یکپارچه در فرآیند توسعه تمرکز دارد. در اینجا، این دو تیم با هم کار می کنند تا فرآیندها، KPI ها و نقاط عطف را برای هدف گذاری مشترک توسعه دهند. با انجام این کار، تیم عملیات می تواند مراحل تحویل را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کند، در حالی که به روز رسانی های مستمر و بازخورد تیم توسعه را ارزیابی می کند.

DevSecOps تکراری از DevOps است به این معنا که DevSecOps مدل DevOps را انتخاب کرده و امنیت را به عنوان یک لایه اضافی برای فرآیند توسعه و عملیات مستمر قرار داده است. DevSecOps به جای اینکه به امنیت به عنوان یک فکر بعدی نگاه کند، تیم‌های Application Security را زودتر جذب می‌کند تا فرآیند توسعه را از منظر کاهش امنیت و کاهش آسیب‌پذیری تقویت کند.


پست های توصیه شده