دارک وب چیست؟

BirHosting darkweb index
توسط

دارک وب به شبکه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که از دسترس عموم افراد خارج بوده و تنها با استفاده از ابزارهای خاصی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، از آن‌جایی که این شبکه تقریبا غیر قابل ردیابی است هرگونه جرمی مثل خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر، آزار و اذیت انسان‌ها، تهیه مدارک جعلی، قاچاق اعضای بدن انسان، درخواست برای قتل یک انسان، درخواست برای هک کردن یک شخص و هر نوع فعالیت غیرقانونی دیگری که فکرش را بکنید در آن قابل وقوع است.

از آن‌جایی که این شبکه‌ها در محیط‌های کاملا ایزوله ایجاد می‌شوند و هیچ اطلاعاتی از گردانندگان آن‌ها در دسترس نیست امکان ردیابی این افراد برای دولت‌ها تاحدودی غیر ممکن است، هرچند مواردی از دستگیری این افراد توسط پلیس نیز وجود دارد.

دارک وب یک محیط امن برای خلافکاران محسوب می‌شود، آن‌ها می‌توانند از این طریق فعالیت‌های غیرقانونی خود را گسترش داده و پول بیشتری به‌دست آورند، خرید و فروش در این‌گونه وبسایت‌ها معمولا از طریق بیت‌کوین انجام می‌شود تا قابل ردگیری و ردیابی نباشد.

BirHosting darkweb

ورود به دارک وب

ازآنجاکه نظارت قانونی بر دارک وب وجود ندارد، خطر آلودگی به بدافزار و سرقت اطلاعات توسط مجرمان سایبری بسیار بالاتر از گشت‌و‌گذار در اینترنت معمولی است. به همین خاطر، اگر تصمیم دارید به دارک وب وارد شوید، قبل از هر چیز مطمئن شوید روی سیستم‌تان نرم‌افزار آنتی ویروس قوی و مطمئنی نصب شده است. علاوه بر این، لازم است از ابزارهایی برای تغییر IP خود استفاده کنید تا حریم شخصی آنلاین‌تان حفظ شود و از شما دربرابر برخی جرائم سایبری محافظت کند.

رایج‌ترین راه دسترسی به دارک وب استفاده از شبکه تور Tor است. تور مخفف The Onion Router‌ (روتر پیازی) و نرم‌افزاری آزاد و رایگان است. تور ابتدا به‌عنوان پروژه‌ای آزمایشی توسط وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۲ آغاز شد. دولت آمریکا این سامانه ناشناس و رمزنگاری شده را برای حفاظت از ارتباطات خود دربرابر جاسوسی ایجاد کرد، اما کمی بعد، قابلیت‌های رمزنگاری آن توجه شرکت‌هایی را که دغدغه‌های امنیتی داشتند، به خود جلب کرد و این پلتفرم متن‌باز به سرعت همه‌گیر شد. سازمان‌های تبهکار سراسر دنیا نیز به پتانسیل این شبکه پی بردند و فعالیت‌های مجرمانه خود را به دارک وب منتقل کردند.

طرز کار تور ساده است. این سامانه از روش «مسیریابی پیازی» استفاده می‌کند که در آن پیام‌های کاربران در پشت چندین لایه رمزنگاری قرار می‌گیرد و بعد از داخل شبکه‌ای از سامانه‌ها و گره‌ها که به وسیله کاربران داوطلب در سراسر جهان راه اندازی شده، عبور داده می‌شوند. وب‌سایت‌هایی که در دارک وب میزبانی می‌شوند، دارای دامنه onion. هستند.

تور برای مخفی کردن هویت کاربر به گونه‌ای عمل می‌کند که هیچ یک از این سامانه‌های داوطلب به نشانی IP فرستنده و گیرنده دسترسی ندارند؛ به این صورت که هر یک از دستگاه‌های داخل شبکه تور که ترافیک کاربر از آن عبور می‌کند، فقط نشانی IP دستگاه قبلی را می‌خواند، اما نمی‌داند این پیام ابتدا از کدام دستگاه فرستاده شده و قرار است به کدام کاربر برسد.

به همین خاطر شبکه تور یکی از بهترین ابزارها برای ناشناس ماندن کاربران، جلوگیری از شنود ارتباطات و رهگیری اطلاعات ردوبدل شده بین کاربران اینترنتی است.

اما در صورتی که به هر دلیلی قصد ورود به این محیط را دارید توصیه‌ی اکید می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

به هیچ‌وجه اطلاعاتی از خود منتشر نکنید.
در آن‌جا با کسی صحبت یا بحث نکنید.
در وبسایت‌های دارک‌وب کامنت ارسال نکنید.
مرورگر را در حالت پرایوت قرار دهید.
وارد حساب‌های کاربری خود نشده باشید.
اجرای اسکریپت را در مرورگر خود غیر فعال کنید.
موقعیت مکانی را در مرورگرتان غیرفعال کنید.
روی وب‌کم دستگاه خود را بپوشانید.
میکروفون دستگاه خود را بپوشانید.
به هیچ‌کس در آن محیط اعتماد نکنید.
نام کاربری، ایمیل و پسوردهای واقعی انتخاب نکنید.

BirHosting darkweb2

راهنمای ورود ایمن

مرحله‌ی ۱: دانلود مرورگر Tor
مرحله‌ی ۲: نصب مرورگر
مرحله‌ی ۳: انجام تنظیمات مرورگر
پس از اینکه مرورگر روی رایانه‌ی شما نصب شد، کافیست روی آیکن شروع برنامه کلیک کنید تا وارد مرورگر Tor شوید سپس روی دکمه‌ی Connect کلیک کرده و منتظر بمانید تا فرایند اتصال به شبکه انجام شود
مرحله‌ی ۴: جستجو در دارک‌وب


پست های توصیه شده