ccproxy چیست؟

BirHosting ccproxy index
توسط

یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها، دسترسی فرزندانشان به اینترنت نامحدود است به طوری که می‌توانند به وب‌سایت‌هایی دسترسی داشته باشند که محتوای آنها مناسب سن‌شان نیست. اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فکری به حال چنین خانواده‌هایی کرده‌اند؛ شما با نصب برنامه CCproxy به راحتی می‌توانید پهنای باند اینترنت سیستم فرزندانتان را محدود کنید تا نتوانند به وب‌سایت‌های مضر دست پیدا کنند.

BirHosting ccproxy

اگر بخواهیم کاربرد برنامه CCproxy را تنها به محدود کردن اینترنت برای کودکان و نوجوانان بدانیم، کاملا غیرمنصفانه است. CCproxy نرم افزار بسیار مناسب و محبوب برای اشتراک‌گذاری اینترنت و پهنای باند با رایانه‌های مختلف در شبکه است. از این نرم افزار در راه اندازی پراکسی سرورها نیز استفاده می‌شود و به دلیل کمیاب بودن چنین نرم افزارهایی در بازار، سی سی پراکسی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برنامه CCproxy بر خلاف سایر رقبا بسیار ساده طراحی شده است و رابط کاربری آن به نحوی است که همه کس با اندک دانشی در زمینه کامپیوتر و اینترنت می‌تواند از آن استفاده کند.

آموزش نصب و راه‌اندازی

تنظیم آی‌پی کلاینت‌ها در برنامه CCProxy
کامپیوتری که با شبکه LAN متصل شده و احتیاج به دسترسی به اینترنت دارد را انتخاب کنید و فرض کنید آدرس IP کامپیوتر ۱۹۲.۱۶۸.۰.۳ است.
پنجره اصلی CCProxy را باز کنید، روی دکمه “Account” کلیک کنید، سپس پنجره “Account Manager” را باز کنید.
“Permit Only” را در “Permit Category” و “IP Address” را در “Auth Type” انتخاب کنید

در مرحله‌ی بعد روی دکمه “New” کلیک کنید، “۱۹۲.۱۶۸.۰.۳” را در بخش “IP Address” پر کنید، روی دکمه “Save” و “OK” کلیک کنید

تنظیمات سمت کلاینت
کافیست در مرورگر اینترنت کامپیوتر کلاینت منوی «Tools» را باز کنید، «Internet Options» را انتخاب کنید، سپس در بخش Connections روی دکمه “LAN Setting” کلیک کنید و کادر محاوره‌ای “LAN Local” را باز کنید.

نحوه‌ی به‌روزرسانی

قبل از ارتقا، توصیه می‌شود ابتدا از فایل‌ها بک‌آپ بگیرید. تنظیمات سرورها همه در “CCProxy.ini” ذخیره می‌شوند، در حالی که اطلاعات حساب‌ها، قوانین فیلتر و برنامه‌ی زمانی همه در “AccInfo.ini” ذخیره می‌شوند. فقط باید از این دو فایل بک آپ بگیرید.

البته اگر فایل‌هایی را در فهرست وب (Web Index) نیز تغییر داده‌اید، این دایرکتوری نیز نیاز به پشتیبان‌گیری دارد و اگر می‌خواهید لاگ‌های قدیمی را ذخیره کنید، باید از دایرکتوری لاگ پشتیبان نیز تهیه کنید.

مراحل ارتقا به شرح زیر است:
۱) از فایل های مورد نیاز خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۲) در پوشه‌ی نصب برنامه، روی “unins000” دوبار کلیک کنید تا نسخه قدیمی CCProxy حذف شود 

نسخه جدید را نصب و تنظیم کنید، توجه داشته باشید که نسخه جدید باید در پوشه‌ی نصب قدیمی ذخیره شود. فقط از این طریق می‌توان پیکربندی‌های قدیمی و اطلاعات حساب کاربری را به نسخه جدید وارد کرد و آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

BirHosting ccproxy2

برنامه CCproxy در کنار کنترل کردن دسترسی‌های کودکان به اینترنت، در راه‌اندازی سرورهای پراکسی نیز استفاده می‌شود. چنین سرورهایی برای انواع خدمات نظیر HTTP، Mail، Telnet، Https، Socks و FTP قابل اجرا است. به بیان ساده‌تر، ممکن است دسترسی شما به وبسایتی بنا به دلایلی مانند موقعیت جغرافیایی‌تان مقدور نباشد، با برنامه CCproxy به راحتی می‌توانید مانند یک VPS به آن سر دنیا وصل شوید و تمام درخواست‌هایتان را از طریق مسیر جدید ارتباطی به مقصد هدایت کنید.

برنامه CCproxy، ویژگی‌های منحصر به فردی در شبکه‌های کامپیوتری ارائه می‌دهد که کنترل کردن کاربران متصل به سرور یکی از آنها است. محدود کردن دسترسی کاربران بر اساس مک آدرس (MAC address)، آی‌پی، و نام کاربری وجود دارد. همچنین می‌توانید دسترسی به نوع خاصی از محتوای اینترنتی برای کاربران شبکه خود را محدود کنید.

از دیگر ویژگی‌های مفید برنامه CCproxy، می‌توان به ثبت کردن اتصالات و تراکنش‌های انجام گرفته و حتی رویت کردن این که اینترنت شما در هر لحظه صرف چه نوع محتوایی شده هم اشاره کرد. پس، امکان برخورد با افراد خاطی که از اینترنت شما برای کارهای غیر ضروری و حتی خطرناک استفاده می‌کنند نیز با برنامه CCproxy میسر است.


پست های توصیه شده