معرفی BlackArch

birhosting blackarch index
توسط

BlackArch یک ابزار توزیع تست نفوذ منبع باز مبتنی بر لینوکس Arch است. این توسط افراد و مقامات علاقه مند به امنیت سایبری و تست نفوذ استفاده می شود که تعداد زیادی ابزار امنیت سایبری را فراهم می کند.
این به طور خاص برای محققان امنیتی و آزمایش کنندگان نفوذ ساخته شده است. توزیع در میان این مردم بسیار مشهور است. زیرا شامل بیش از ۲۴۰۰ منبع است که در مخزن BlackArch ارائه شده است. اینها را می توان به صورت جداگانه یا گروهی بنا به نیاز کاربر نصب کرد. توزیع BlackArch Linux با نصب‌های فعلی Arch Linux سازگار است و محیط بسیار کارآمد و قدرتمندی را که می‌توان تصور کرد فراهم می‌کند.

birhosting blackarch3

هنگامی که BlackArch نصب شد، می توانید از سیستم عامل Parrot و Kali Linux بر اساس نیاز استفاده کنید. این توزیع را به یک ابزار بسیار قدرتمند تبدیل می کند.
با این حال، یک تمایز اساسی بین توزیع‌های دیگر و BlackArch این است که BlackArch تنظیمات دسکتاپ ندارد، بلکه تعداد از پیش‌تنظیم‌شده‌ای از مدیران پنجره را ارائه می‌دهد.

BlackArch همچنین دارای برخی از ویژگی های مشابهی است که توسط سایر سیستم عامل های این دسته ارائه می شود زیرا می توان آن را روی یک تصویر ISO رایت کرد و به عنوان یک ماشین زنده مانند Kali و Parrot اجرا کرد. همچنین می توان آن را به عنوان یک سیستم عامل غیر رسمی نصب کرد و می تواند به عنوان یک سیستم جداگانه برای کار به صورت ناشناس استفاده شود.

birhosting blackarch1

بسته ها و پکیج های BlackArch

در حال حاضر BlackArch شامل ۲۵۹۷ بسته و نرم افزار به همراه وابستگی های آنها می باشد. تعداد کمی از کارشناسان و محققان امنیت سایبری در حال بهبود BlackArch هستند و بسته ها و وابستگی های مورد نیاز برای اجرای این ابزارها را اضافه می کنند.
در این آموزش قصد داریم از ISO و BlackArch-Installer برای نصب لینوکس BlackArch استفاده کنیم. ما همچنین می‌توانیم از VirtualBox برای نصب BlackArch استفاده کنیم، فقط در صورتی که ترجیح داده شود مجازی‌سازی شود، یا کاربران می‌توانند از برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنند یا اگر بخواهند به عنوان یک سیستم عملیاتی کاملاً جدید نصب کنند. ما معتقدیم که ISO قبلاً روی یک USB یا DVD رایت شده است و شما آماده دانلود هستید. هنگام بوت شدن در تصویر، صفحه باید چیزی شبیه به عکس فوری زیر باشد. توزیع را بر اساس آن انتخاب کنید و سپس دکمه Enter را فشار دهید. در مورد ما اولین گزینه ۶۴bit یعنی BlackArch Linux (x86_64) را انتخاب کرده ایم.

birhosting blackarch5

برای شروع نصب باید اسکریپت نصب BlackArch را اجرا کنیم. حتما اینترنت را روی کامپیوتر فعال کنید. از مشکلاتی که ممکن است ما را مجبور به راه اندازی مجدد نصب کنند جلوگیری می کند. با دستور IP می توانیم رابط های شبکه را لیست کنیم.
برای اینکه بدانید چگونه یک پیوند بی سیم را تنظیم کنید، در صورت تمایل می توانید ویکی آرک را بخوانید یا فقط Wifi را به عنوان یک گزینه در دسترس داشته باشید.
برای شروع اسکریپت نصب BlackArch، دستور blackarch-install را اجرا کنید. این سه گزینه را روی صفحه نمایش می دهد:

۱. با استفاده از pacman از مخزن نصب کنید
برای netinstall iso، انتخاب پیشنهادی است. همچنین بسته های لازم را از مخازن رسمی آرک و مخازن BlackArch دریافت می کند.

۲. از Live-ISO نصب کنید
فقط در صورتی معتبر است که کسی ISO BlackArch را از اینترنت دانلود کرده باشد. در این صورت، برای شروع فرآیند نصب، به هیچ نوع اینترنت نیاز نداریم.
پس از اتمام نصب و اتصال سیستم به اینترنت، می توانیم با استفاده از دستور Pacman -Syyu، سیستم خود را از یک آپدیت کلی به روز کنیم.

۳. با استفاده از Blackman از منبع نصب کنید
با استفاده از این گزینه، می‌توانیم آن را مستقیماً به جای واکشی بسته از پیش ساخته شده از رجیستری، همانطور که Pacman انجام می‌دهد، نصب کنیم.
در این فرآیند منبع را وارد سیستم مقصد می کنیم و از مبدا کامپایل می شود. با این حال، این نوع نصب برای آرمیچرها ترجیح داده نمی شود زیرا ممکن است کمی وجدان داشته باشد و حتی می تواند معماری سیستم عامل را در صورت عدم استفاده عاقلانه دوباره ایجاد کند.
اکنون باید نقشه کلیدی را که می خواهیم انتخاب کنیم. نقشه کلید را بر اساس نیاز خود و زبان هایی که می خواهیم در BlackArch استفاده کنیم، انتخاب کنید.

اکنون در اینجا باید یک نام میزبان نیز ایجاد کنیم زیرا نام سیستم و شبکه محلی خواهد بود.

birhosting blackarch6

پس از آن نیز باید نوع Network را که می‌خواهیم استفاده کنیم را تنظیم کنیم و برای آن گزینه‌های زیر را برای خود باز کرده‌ایم که می‌توانیم بر اساس آن یکی را انتخاب کنیم. تصویر مرجع در زیر پیوست شده است. همانطور که پیشنهاد شد، باید از اترنت آن استفاده کرد زیرا Wifi را پشتیبانی نمی کند، اما می توان Wifi را نیز اضافه کرد اما باید این کار را به صورت دستی انجام داد. بنابراین بهترین گزینه انتخاب اترنت است.

birhosting blackarch7

۱. DHCP خودکار (اگر در آشپزخانه کار می کنید از آن استفاده کنید)
راه ساده و پیشنهادی برای تنظیم خودکار جزئیات شبکه شما.

۲. راهنما (اگر ۱۳۳۷ هستید از این استفاده کنید)
اگر در مورد جزئیات شبکه مطمئن هستید، می توانید به سراغ گزینه بروید. مثل اینکه نوع دروازه، LANIP، ماسک زیر شبکه و غیره را می پرسد. بنابراین، اگر کاربر تمام جزئیات شبکه خود را داشته باشد، می تواند آن را به صورت دستی تنظیم کند.

۳. رد شوید (اگر قبلاً متصل هستید از آن استفاده کنید)
اکنون هر مخزن توسط Pacman به‌روزرسانی می‌شود و برخی از بسته‌های اساسی سیستم مورد نیاز برای مرحله بعدی نصب BlackArch را دانلود و نصب می‌کند. اگر سرعت دانلود پایینی دارید ممکن است کمی طول بکشد. برو یک فنجان بردار!

هنگامی که این کار انجام شد، باید پارتیشن فضای هارد دیسک را طبق نیاز تنظیم کنیم، همانطور که این کار را در حین نصب هر سیستم عامل انجام می دهیم.

پس از انجام پارتیشن، انجام شده و سیستم عامل آماده استفاده خواهد بود.


پست های توصیه شده