Autonomic Computing (محاسبات خودکار)

birhosting-article-Autonomic Computing
توسط

Autonomic Computing (محاسبات خودکار) توانایی رایانه برای مدیریت خودکار از طریق فناوری‌ های تطبیقی ​​است.

birhosting-article-Autonomic Computing

ابتکار محاسبات خودکار (ACI) که توسط IBM توسعه یافته، سیستم‌ های کامپیوتری شبکه‌ ای را نشان می‌ دهد و از آن حمایت می‌کند که به جز تعریف قوانین ورودی، دخالت انسانی زیادی را شامل نمی‌ شود. همچنین ACI از سیستم عصبی خودمختار بدن انسان مشتق شده است.
AC برای تقلید از سیستم عصبی بدن انسان طراحی شده است، به این صورت که سیستم عصبی خودکار مستقل از ورودی آگاهانه فرد به محرک‌ها عمل می‌ کند و واکنش نشان می‌دهد. یک محیط محاسباتی خودکار با سطح بالایی از هوش مصنوعی عمل می‌کند در حالی که برای کاربران نامرئی می‌ماند. همانطور که بدن انسان بدون عملکردهای کنترل کننده فردی (به عنوان مثال، افزایش و کاهش دمای داخلی، نوسانات سرعت تنفس، ترشح هورمون ها در پاسخ به محرک) بدن انسان عمل می کند و پاسخ می دهد، محیط محاسباتی خودکار در پاسخ به ورودی هایی که جمع آوری می کند، به صورت ارگانیک عمل می کند.

مزایا

از مزایای اصلی محاسبات خودکار کاهش TCO (هزینه کل مالکیت) است. خرابی ها کمتر خواهد بود و در نتیجه هزینه های نگهداری را به شدت کاهش می دهد در ضمن برای مدیریت سیستم ها به پرسنل کمتری نیاز خواهد بود. دکتر کومار از IBM می‌گوید: "مهم ترین مزیت محاسبات خودکار کاهش هزینه‌ های استقرار و نگهداری و افزایش پایداری سیستم‌های فناوری اطلاعات از طریق اتوماسیون است."
یکی دیگر از مزایای این فناوری این است که یکپارچه سازی سرور را برای به حداکثر رساندن در دسترس بودن سیستم فراهم می کند.

birhosting-article-Autonomic Computing

سیستم محاسبات خودکار چیست؟

محاسبات خودکار نوید ساده‌ سازی مدیریت سیستم‌ های محاسباتی را می‌ دهد. اما این قابلیت زمینه را برای محاسبات ابری بسیار موثرتر فراهم می کند. از دیگر برنامه های کاربردی می توان به تعادل بار سرور، تخصیص فرآیند، نظارت بر منبع تغذیه، به روز رسانی خودکار نرم افزار و درایورها، هشدار پیش از خرابی، تصحیح خطای حافظه، پشتیبان گیری و بازیابی خودکار سیستم و غیره اشاره کرد.
با افزایش تقاضا برای کامپیوتر، مشکلات مربوط به کامپیوتر نیز در حال افزایش است. کامپیوتر ها روز به روز پیچیده تر می شوند. پیچیدگی آنقدر زیاد شده است که تقاضا برای کارگران ماهر افزایش یافته است. این امر نیاز به کامپیوترهای خودکار را تقویت کرده است که عملیات محاسباتی را بدون نیاز به مداخله دستی انجام دهند.
چهار حوزه از محاسبات خودکار توسط IBM تعریف شده است. این موارد به شرح زیر است:
۱. خود پیکربندی: سیستم باید بتواند به طور خودکار با توجه به تغییرات محیط خود پیکربندی کند.
۲. خود درمانی: IBM اشاره می کند که یک سیستم خودکار باید دارای ویژگی هایی باشد که به وسیله آن باید بتواند خود را از خطاها ترمیم کند و همچنین هر زمان که با آنها مواجه شد عملکردها را از مشکل دور کند.
۳. خود بهینه سازی: یک سیستم خوددکار باید بتواند به شیوه ای بهینه عمل کند و اطمینان حاصل کند که از یک الگوریتم کارآمد برای همه عملیات محاسباتی پیروی می کند.
۴. محافظت از خود: IBM بیان می کند که یک سیستم خودکار باید قادر به شناسایی و محافظت در برابر حملات امنیتی و سیستم باشد تا امنیت و یکپارچگی سیستم ها دست نخورده باقی بماند.

ویژگی ها

یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم خودکار این است که این سیستم خود را می شناسد. این امر بدان معنی است که اجزای سازنده، ظرفیت مشخصات و وضعیت بلادرنگ خود را می داند. همچنین اطلاعاتی در مورد منابع خود، منابع قرض گرفته شده و منابع مشترک دارد.
می‌تواند بارها و بارها خود را پیکربندی کند و در صورت لزوم تنظیمات خود را به طور خودکار اجرا کند.
قابلیت بهینه سازی خود را با تنظیم دقیق گردش کار دارد.
می تواند خودش را درمان کند. این روشی برای ذکر این است که می تواند از شکست ها بهبود یابد.
می تواند با شناسایی حملات مختلف به آن از خود محافظت کند.
می تواند خود را باز کند. این بدان معناست که نباید یک راه حل اختصاصی باشد و باید استانداردهای باز را اجرا کند.
می تواند پنهان شود. این به این معنی است که توانایی بهینه سازی منابع را با پنهان کردن پیچیدگی آن دارد.
یک سیستم خودمختار طبق IBM باید بتواند بداند یا انتظار داشته باشد که چه نوع تقاضایی برای منابعش ایجاد می شود تا مشاهده این اطلاعات را برای کاربران به فرآیندی شفاف تبدیل کند.

birhosting-article-Autonomic Computing

چندین پیش‌بینی وجود دارد که نشان می‌دهد سالانه ۳۸ درصد دستگاه‌ها با افزایش پیچیدگی رشد می‌کنند. به دلیل مدیریت مجتمع‌ های شبکه‌ های کامپیوتری و عامل محدودکننده در توسعه آینده سیستم‌ های محاسباتی توزیع‌ شده، نیاز به محاسبات خودکار در محاسبات توزیع‌ شده وجود دارد.
رایانش سیار پیچیدگی بیشتری را برای سیستم های مدیریت کارمندان به همراه داشته است زیرا کارمندان باید حتی زمانی که در دفتر نیستند هم به داده های شرکت خود دسترسی داشته باشند. همه این موارد پیچیدگی نیاز به محاسبات خودکار را ایجاد می کند. به همین دلیل بهتر از محاسبات دستی است که با خطا و زمان بر است.

معماری

محاسبات خودکار سیستمی است که سیاست های سطح بالایی را برای تصمیم گیری به کار می گیرد. این بر اساس معماری است که MAPE نامیده می شود که مخفف مانیتور، تجزیه و تحلیل طرح و اجرا است. معماری حول محور ایده کاهش هزینه های مدیریت می چرخد. معماری AC شامل ویژگی هایی است که بر اساس فروشندگان مختلف با درگیر کردن حلقه های کنترل، امکان مدیریت خود را فراهم می کند.
حلقه‌های کنترل: یک ارائه‌دهنده منبع حلقه‌های کنترلی را فراهم می‌کند.
با استفاده از یک رابط مدیریتی که برای هر منبع ارائه شده است، پیکربندی شده.
عناصر مدیریت شده: عنصر مدیریت شده جزئی از سیستم کنترل شده است. می تواند سخت افزار و همچنین یک منبع نرم افزاری باشد. برای کنترل عنصر مدیریت شده از حسگرها و افکتورها استفاده می شود.
سنسورها: شامل اطلاعاتی در مورد وضعیت و هرگونه تغییر در وضعیت عناصر سیستم خودمختار است.
Effectors: دستورات یا رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) هستند که برای تغییر حالت یک عنصر استفاده می شوند.
Autonomic Manager: برای اطمینان از پیاده سازی حلقه های کنترل استفاده می شود. این حلقه را برای عملکرد آن به ۴ قسمت تقسیم می کند. این بخش ها نظارت، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و اجرا هستند.
معماری محاسبات خودکار باید شامل ۳ ویژگی زیر باشد:
۱. خودکار: باید بتواند عملیات خود را بدون دخالت انسان انجام دهد.
۲. تطبیق پذیر: رایانه های خودکار باید بتوانند با توجه به محیط خود و سایر شرایط پیش بینی نشده مانند حملات امنیتی و خرابی سیستم، تغییراتی ایجاد کنند.
۳. Aware: همچنین باید از فرآیندها و حالت های داخلی که اجازه اجرای دو ویژگی قبلی را می دهد، آگاهی داشته باشد.

birhosting-article-Autonomic Computing

معایب

درست است که سیستم محاسبات خودکار مزیت های زیادی را برای ما در پی داشته است اما هر پیشرفتی در تکنولوژی معایب خودش را هم دارد.
همیشه احتمال خرابی یا خرابی سیستم وجود خواهد داشت.
این امر باعث افزایش بیکاری به دلیل نیازهای کمتر مردم پس از اجرای آن می شود.
مقرون به صرفه بودن مشکل خواهد بود زیرا گران است.
برای مدیریت یا توسعه چنین سیستم هایی به افرادی نیاز دارد که بسیار ماهر هستند و در نتیجه هزینه شرکتی که آن ها را به کار می گیرد افزایش می دهد.
بستگی به سرعت اینترنت دارد و عملکرد آن با کاهش سرعت اینترنت کاهش می یابد.
در مناطق روستایی که مفاد کمتری از اتصال اینترنت پایدار وجود دارد، در دسترس نخواهد بود.


پست های توصیه شده