شرکت اینترنتی آکامای چیست؟

birhosting-articels-akamai
توسط
birhosting articels آکامای

آکامای یک شرکت اینترنتی آمریکایی است که در زمینه شبکه تحویل محتوا فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۸ میلادی تأسیس گردید و دفتر مرکزی آن همکنون در ماساچوست آمریکا واقع است. هر روز، میلیاردها نفر برای خرید آنلاین، بازی کردن، اشتراک گذاری ایده ها، مدیریت پول و موارد دیگر با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار می کنند. این افراد ممکن است این را ندانند، اما Akamai آنجاست و از زندگی آنلاین آنها محافظت می کند. این شرکت خدمات امنیتی وب و اینترنت را  نیز ارائه می دهد.

Intelligent Edge Platform شرکت آکامای، یکی از بزرگترین پلتفرم های محاسباتی توزیع شده در جهان است. این شرکت شبکه ای از سرورها را در سراسر جهان راه اندازی می کند و ظرفیت سرورها را به مشتریانی اجاره می دهد که می خواهند با استفاده از سرورهای متعلق به Akamai واقع در نزدیکی کلاینت، کارایی وب سایت خود را افزایش دهند. هنگامی که کاربر به URL مشتری Akamai می رود، مرورگر او توسط سیستم نام دامنه به یک سرور لبه پروگزیمال هدایت می شود که می تواند محتوای درخواستی را ارائه دهد.
پلتفرم هوشمند Akamai یک پلت فرم محاسبات ابری توزیع شده است که در سراسر جهان عمل می کند. این شبکه ای از بیش از ۳۶۵۰۰۰ سرور است که در بیش از ۱۳۵ کشور مستقر شده است. این سرورها تقریباً در ۱۳۵۰ شبکه جهان قرار دارند و اطلاعات بی‌درنگ درباره ترافیک، ازدحام و نقاط مشکل جمع‌آوری می‌کنند. هر سرور Akamai مجهز به نرم‌افزار اختصاصی است که از الگوریتم‌های پیچیده برای پردازش درخواست‌های کاربران نزدیک و سپس ارائه محتوای درخواستی استفاده می‌کند.

در اواخر سال ۱۹۹۸ و اوایل سال ۱۹۹۹، گروهی از متخصصان و دانشمندان تجارت به تیم موسس پیوستند. مهم‌ترین آنها، پل سیگان، رئیس سابق رسانه‌های جدید برای شرکت تایم، و جورج کنرادز، رئیس سابق و مدیر اجرایی سابق BBN Corp. و معاون ارشد عملیات ایالات متحده برای IBM. Conrades در آوریل ۱۹۹۹ مدیر اجرایی Akamai شد. این شرکت خدمات تجاری خود را در آوریل ۱۹۹۹ راه اندازی کرد و از ۲۹ اکتبر ۱۹۹۹ در بازار سهام NASDAQ فهرست شد.

فرآیند تحویل محتوا با ارسال درخواست توسط کاربر به مرورگر آغاز می شود. هنگامی که کاربر یک URL را وارد می کند، یک درخواست DNS به DNS معتبر Akamai  راه اندازی می شود و یک آدرس IP بازیابی می شود. با آدرس IP، مرورگر می‌تواند مستقیماً با سرور Akamai edge برای درخواست‌های بعدی تماس بگیرد.  در ساختار شبکه تحویل محتوا (CDN)، نام دامنه URL توسط سیستم نقشه برداری به آدرس IP یک سرور لبه ترجمه می شود تا محتوا را به کاربر ارائه دهد.

آکامای با بازتاب شفاف عناصری مانند HTML، CSS، دانلود نرم افزار و اشیاء رسانه ای از سرورهای مشتریان، محتوای وب را بر روی پلتفرم هوشمند خود ارائه می دهد. سرور Akamai به طور خودکار بسته به نوع محتوا و موقعیت شبکه کاربر انتخاب می شود. سرورهای گفته شده در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه واقع شده اند. دریافت محتوا از سرور Akamai، در نزدیکی کاربر، امکان دانلود سریع‌تر و آسیب‌پذیری کمتر در برابر تراکم شبکه را فراهم می‌کند. Akamai ادعا می‌کند که مقیاس‌پذیری بهتری را با ارائه محتوا در آخرین مایل از سرورهای نزدیک به کاربران نهایی ارائه می‌کند، و از تنگنای اینترنت در فاصله میان مایلی اجتناب می‌کند. خط تولید Download Delivery شامل دانلودهای HTTP برای اشیاء قابل دانلود بزرگ، یک برنامه کاربردی قابل تنظیم برای مصرف کنندگان و ابزارهای تجزیه و تحلیل با معیارهایی است که روند دانلود را نظارت و گزارش می دهد.


پست های توصیه شده