10 برند با ارزش جهان در سال 2023

brand-value-of-the-top-10-most-valuable-global-brands-in-2023
توسط

اپل تاج خود را به عنوان شماره یک با ارزش ترین برند جهانی حفظ کرده است.

اپل همچنان به عنوان ارزشمندترین برند جهان، برای دومین سال متوالی، در گزارش با ارزش ترین برندهای جهانی Kantar BrandZ در سال ۲۰۲۳ پیشتاز است.
این برند با ارزش گذاری نام تجاری ۸۸۰ میلیارد دلاری خود در مواجهه با شرایط آزمایشی بازار، انعطاف پذیری خود را ثابت کرده است، قیمت های ممتاز را با برداشت های مثبت توجیه می کند و ثابت می کند که برندهای معنی دار، متفاوت و برجسته بهترین موقعیت را برای مقابله با اختلالات اقتصادی جهانی دارند.

Birhosting-Article-Revealed-the-worlds-most-valuable-global-brands-of-2023

با ارزش ترین برندهای جهانی ۲۰۲۳

Birhosting-Article-Revealed-the-worlds-most-valuable-global-brands-of-2023

۱۶ برند در بین ۱۰۰ برند برتر ارزش خود را افزایش دادند. ایرتل (شماره ۷۶) و پپسی (شماره ۹۱) به بالاترین رشد ارزش برند در مقایسه با سال ۲۰۲۲ دست یافتند.
۹ برند به ۱۰۰ برند برتر بازگشتند. از جمله Colgate (شماره ۹۵)، سونی (شماره ۹۹) و پمپرز (شماره ۱۰۰).
دو برند جدید چینی برای اولین بار به رتبه ۱۰۰ برتر پیوستند. Shein در رتبه ۷۰ و Nongfu Spring در رتبه ۸۱.
ثابت شد که دسته‌های لوکس، فست فود و غذا و نوشیدنی مقاوم‌ترین در برابر نوسانات بازار هستند.
برندهایی که توانایی خود را برای توجیه قیمت بالاتر نسبت به رقبا، بر اساس قدرت برابری خود با مصرف کنندگان بهبود می بخشند، با دو برابر نرخ رشد کردند.

Birhosting-Article-Revealed-the-worlds-most-valuable-global-brands-of-20233

داستان هایی از موفقیت برند های مختلف در ۲۰۲۳

برندهای غذا و نوشیدنی بیشترین انعطاف پذیری را به عنوان یک دسته کلی نشان دادند و تنها ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافتند. Doritos ارزش پیام‌های سلیقه‌ای برتر خود را ثابت کرد و با ارزش نام تجاری ۵.۴ میلیارد دلار در رتبه ۱۹ در این رده قرار گرفت.

ارزش برند پپسی نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است و پپسی را به رتبه ۹۱ جهانی بازگردانده است. این برند که با تبلیغات عالی تعریف شده است، موقعیت قیمتی خود را در ایالات متحده افزایش داده است در حالی که در سایر نقاط جهان به عنوان یک نام تجاری "ارزش" در نظر گرفته می شود.

کوکاکولا (شماره ۱۰) انعطاف پذیری بالایی از خود نشان داد و ارزش برند خود را ۸ درصد افزایش داد و برای اولین بار در هفت سال گذشته به ۱۰ محصول برتر بازگشت.

فست فود دومین رده پر عملکرد بود. برندهایی که در این فضا بهتر عمل کردند عبارتند از Burger King، Chick-Fil-A و Starbucks. تاب آوری در صنعت با قرار گرفتن در معرض بیشتر و تجربه بهتر تقویت می شود، برای مثال، برگر کینگ با ساده‌سازی منو و بردهای دیجیتال سرمایه‌گذاری هنگفت‌تری در ارتباطات برند انجام داد. ارزش این برند در سال ۲۰۲۳ معادل ۷.۷ میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

برندهای لوکس حتی با افزایش مداوم و تدریجی قیمت، جذابیت خود را حفظ کردند. لویی ویتون تنها برند لوکس در بین ۱۰ برند برتر جهانی است که با دو پله صعود به رتبه ۸ رسیده است. دیور نیز سریعترین برند در حال رشد در این رده است. 

TikTok (شماره ۴۱) همچنان به عنوان دومین برند مخرب در بین ۱۰۰ برند برتر، پس از تسلا (شماره ۲۵) شناخته می شود. تسلا همچنان به عنوان یک تغییر دهنده واقعی بازی در نظر گرفته می شود و با ارزش گذاری ۶۷.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در رتبه اول در رده خودرو قرار دارد.

فراری خارج از ۱۰۰ برند برتر، اولین حضور خود را در ۱۰ برند برتر خودرو با ارزش ۷.۸ میلیارد دلار انجام می دهد و تقاضا و ارزش درک شده برای مصرف کنندگان را حتی در شرایط چالش برانگیز بازار افزایش می دهد.

Birhosting-Article-Revealed-the-worlds-most-valuable-global-brands-of-2023

برند ها چگونه می توانند بر مشکلات مداوم غلبه کنند؟

برندها برای رشد باید به سرمایه گذاری در برندسازی، تنوع محصول و بازار ادامه دهند. نتایج امسال به وضوح نشان می‌دهد که حتی در محیط اقتصاد کلان کنونی، یافتن رشد در هر طبقه و قلمرو با استراتژی درست متمرکز بر ایجاد و حفظ ارتباطات قوی با مصرف‌کنندگان ممکن است. تجزیه و تحلیل Kantar BrandZ ثابت می کند که تمایز برند درک شده یک پیش بینی کننده کلیدی رشد سهم است. ترویج هر گونه احساس تفاوت و شناخته شدن و مرتبط تر کردن آن برای مصرف کنندگان، ارزش برند را در بلندمدت افزایش می دهد.

برای دیدی فراگیر از عملکرد برند، Kantar ابزار تعاملی جدید و رایگانی را با استفاده از انبوه داده های BrandZ راه اندازی کرده است. Kantar BrandSnapshot که توسط BrandZ ارائه شده است، اطلاعاتی را در مورد ۱۰۰۰۰ برند در بیش از ۴۰ بازار ارائه می‌کند و اطلاعاتی سریع از عملکرد یک برند در یک دسته ارائه می‌دهد.


پست های توصیه شده