کیبورد مخصوص افراد نابینا و کم بینا

کیبورد مخصوص افراد نابینا و کم بینا
توسط

صفحه کلید بریل برای کاربران نابینا در تمام سنین همراهی عالی است.

به عنوان مثال صفحه کلید لاجیک کیبورد با کیفیت و دوام عالی ساخته شده است. این صفحه کلید برای استفاده روزمره همچنین یادگیری نحوه نوشتن با خط بریل طراحی شده است.

به طور کلی فناوری بریل یک فناوری کمکی است که به افراد نابینا یا کم بینا اجازه می دهد تا به صورت الکترونیکی بریل را بخوانند، بنویسند یا دستکاری کنند.

این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا کارهای رایجی مانند نوشتن، وب گردی، تایپ بریل و چاپ متن، چت، دانلود فایل و موسیقی، استفاده از پست الکترونیکی، رایت موسیقی و خواندن اسناد را انجام دهند.

همچنین به دانش‌آموزان نابینا یا کم بینا اجازه می‌دهد تا مانند بقیه همکلاسی‌های بینای خود، تمام تکالیف خود را در مدرسه انجام دهند. آنها این امکان را دارند که دوره‌های آنلاین را بگذرانند.

پیشرفت در فناوری خط بریل با ارزش است زیرا افراد نابینا می توانند به متون، کتاب ها و کتابخانه های بیشتری دسترسی داشته باشند و همچنین چاپ متون بریل را تسهیل می کند. علیرغم دسترسی جهانی سیستم بریل، فدراسیون ملی نابینایان تخمین می‌زند که تنها ۱۰ درصد از افراد دارای اختلال بینایی قادر به خواندن خط بریل هستند.

برخی از نرم افزارها و سخت افزار های موجود برای نابینایان:

Duxbury DBT

یک برنامه ترجمه بریل است که چاپ جوهری را به خط بریل و بریل را به چاپ جوهری برای بیش از ۱۸۰ زبان ترجمه می کند.

JAWS

 برنامه ای است که کلمات روی صفحه را می خواند و امکان مرور پوشه ها، اسناد و برنامه ها را در ویندوز مایکروسافت فراهم می کند. کلمات روی صفحه را می توان به صفحه نمایش بریل نیز ارسال کرد.

Kurzweil

دستگاهی است که متون را در رایانه اسکن می کند و آنها را می­خواند.

کاربران رایانه  خط بریل صفحه کلید استاندارد را به عنوان دستگاه ورودی نوشتن متن ترجیح می دهند. صفحه کلید کامپیوتر بریل بسیار نادر است.

TalkBack

همچنین به تازگی گوگل نرم افزار تاک بک را تولید کرده که قابل استفاده از اندروید ۵ به بالاست.

افراد دارای اختلال بینایی با نصب این برنامه نیازی به نصب برنامه اضافی دیگری ندارند.

 امکان استفاده از این کیبورد بریل در همه اپلیکیشن‌های اندرویدی از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و ایمیل فراهم شده است.

این نرم افزار فعلا فقط پشتیبانی زبان انگلیسی را می­کند.


پست های توصیه شده