کارت هوشمند

birhosting-article-smart card
توسط

کارت هوشمند دستگاهی است که شامل یک تراشه مدار مجتمع تعبیه شده (ICC) است که می تواند یک میکروکنترلر ایمن یا هوش معادل با حافظه داخلی یا یک تراشه حافظه به تنهایی باشد. کارت با تماس فیزیکی مستقیم یا با یک رابط فرکانس رادیویی بدون تماس از راه دور به خواننده متصل می شود. با یک میکروکنترلر تعبیه‌شده، کارت‌های هوشمند توانایی منحصربه‌فردی برای ذخیره مقادیر زیادی داده، انجام عملکردهای روی کارت خود (مانند رمزگذاری و احراز هویت متقابل) و تعامل هوشمندانه با کارت‌خوان هوشمند دارند. فناوری کارت هوشمند مطابق با استانداردهای بین‌المللی (ISO/IEC 7816 و ISO/IEC 14443) است و در انواع فاکتورها از جمله کارت‌های پلاستیکی، فوب‌ها، ماژول‌های هویت مشترک (SIM) مورد استفاده در تلفن‌های همراه GSM و مبتنی بر USB موجود است.

birhosting-article-smart card

فناوری کارت هوشمند

دو دسته کلی از کارت های هوشمند وجود دارد: تماسی و غیر تماسی.
یک کارت هوشمند تماسی باید با اتصال مستقیم به صفحه تماس رسانا روی سطح کارت (معمولاً با روکش طلایی) در کارتخوان هوشمند قرار داده شود. انتقال دستورات، داده ها و وضعیت کارت از طریق این نقاط تماس فیزیکی انجام می شود.
کارت بدون تماس فقط نیاز به نزدیکی به یک خواننده دارد. هم خواننده و هم کارت دارای آنتن هستند و هر دو با استفاده از فرکانس های رادیویی (RF) از طریق این لینک بدون تماس با هم ارتباط برقرار می کنند. اکثر کارت های بدون تماس نیز از این سیگنال الکترومغناطیسی انرژی تراشه داخلی را دریافت می کنند. محدوده معمولاً نیم تا سه اینچ برای کارت‌های بدون باتری است که برای برنامه‌هایی مانند ورود به ساختمان و پرداخت که نیاز به رابط کارت بسیار سریع دارند، ایده‌آل است.

دو دسته دیگر از کارت ها، کارت های دو رابط و کارت های هیبریدی هستند. کارت هیبریدی دارای دو تراشه است، یکی با رابط تماسی و دیگری با رابط بدون تماس. این دو تراشه به هم متصل نیستند. یک کارت دو رابط دارای یک تراشه واحد با هر دو رابط تماسی و بدون تماس است. با کارت های دو رابط، دسترسی به همان تراشه با استفاده از رابط تماسی یا بدون تماس با سطح امنیت بسیار بالا امکان پذیر است.

birhosting-article-smart card

تراشه های استفاده شده در همه این کارت ها نیز به دو دسته تقسیم می شوند: تراشه های میکروکنترلر و تراشه های حافظه. یک تراشه حافظه مانند یک فلاپی دیسک کوچک با امنیت اختیاری است. تراشه‌های حافظه نسبت به میکروکنترلرها ارزان‌تر هستند اما امنیت مدیریت داده را کاهش می‌دهند. کارت‌هایی که از تراشه‌های حافظه استفاده می‌کنند برای پردازش به امنیت کارت‌خوان بستگی دارند و برای موقعیت‌هایی که به امنیت پایین یا متوسط ​​نیاز دارند ایده‌آل هستند.

یک تراشه میکروکنترلر می‌تواند اطلاعات موجود در حافظه خود را اضافه، حذف و در غیر این صورت دستکاری کند. میکروکنترلر مانند یک کامپیوتر مینیاتوری است که دارای پورت ورودی/خروجی، سیستم عامل و هارد دیسک است. کارت‌های هوشمند با میکروکنترلر تعبیه‌شده توانایی منحصربه‌فردی برای ذخیره مقادیر زیادی داده، انجام عملکردهای روی کارت خود (مانند رمزگذاری و امضای دیجیتال) و تعامل هوشمند با یک کارت‌خوان هوشمند دارند.

انتخاب یک فناوری کارت خاص به دلیل مسائل مختلفی انجام می شود، از جمله:

پویایی برنامه
زیرساخت های بازار غالب
اقتصاد مدل کسب و کار
استراتژی برای کارت های برنامه مشترک

birhosting-article-smart card

کارت های هوشمند در بسیاری از برنامه های کاربردی در سراسر جهان استفاده می شوند، از جمله:

برنامه‌های هویتی امن - نشان‌های شناسایی کارمند، اسناد شناسایی شهروندی، گذرنامه‌های الکترونیکی، گواهی‌نامه‌های رانندگی، دستگاه‌های احراز هویت آنلاین

برنامه های کاربردی مراقبت های بهداشتی - کارت شناسایی سلامت شهروندان، کارت شناسایی پزشک، کارت های مدارک پزشکی قابل حمل

برنامه های پرداخت – کارت های اعتباری، کارت های پرداخت ترانزیت
برنامه های مخابراتی - ماژول های هویت مشترک GSM، کارت های پرداخت تلفنی


پست های توصیه شده