چگونه وب سایت تجارت الکترونیک خود را ایمن کنیم

birhosting ecommerce index
توسط

در دنیایی که حملات سایبری و تهدیدات بدافزار می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای باعث از کار افتادن سایت شما شود، یا بدتر از آن، اطلاعات خصوصی مشتریان شما را در معرض خطر قرار دهد، یک سیستم امنیتی می‌تواند عامل یا شکست کسب‌وکار شما باشد. دقیقاً به همین دلیل است که قبل از اینکه حتی به راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک خود فکر کنید، امنیت باید در صدر فهرست ملاحظات شما قرار گیرد.

شایان ذکر است که هکرها قربانیان خود را دستچین نمی کنند. آن‌ها از اسکریپت‌های گسترده، مانند نوعی تور ماهیگیری مجازی، برای گرفتن وب‌سایت‌هایی با آسیب‌پذیری‌های رایج استفاده می‌کنند. نتیجه این امر این است که، مگر اینکه آنها به دنبال چالشی باشند، هدف اصلی هکرها وب سایت های آسیب پذیری هستند که فکر نمی کنند اطلاعات خود را به اندازه کافی ایمن کنند.

birhosting ecommerce1

امنیت در ذهن است، حالا چه؟

با داشتن برخی دانش اولیه امنیتی، وظیفه بعدی شما انتخاب یک سرویس میزبانی وب قابل اعتماد است. اما چگونه می دانید به سراغ کدام یک بروید؟ اجازه دهید حدس و گمان را برای شما حذف کنیم. ابتدا به سراغ یکی بروید که از فناوری رمزگذاری بین کاربر و سرور یا بین سرور میزبان وب و سرور تجاری شما استفاده می کند. این به این دلیل است که شما می خواهید ارتباطات شما رمزگذاری شود، بنابراین از داده های شما در برابر سرقت محافظت می شود. همچنین ارزش آن را دارد که از میزبان وب خود در مورد ذخیره رمز عبور بپرسید. از هرگونه ذخیره رمز عبور در قالب متن ساده خودداری کنید.

انتخاب میزبان وب

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید: ارزان‌ترین میزبانی میزبانی مشترک، میزبانی ابری یا میزبانی با مدیریت وردپرس. بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین انواع به ترتیب پتانسیل امنیتی از بالاترین به پایین ترین و همچنین سهولت اجرا بیاندازیم.

سرورهای خصوصی مجازی (VPS)

در بالای لیست ما با امنیت بالا، سرورهای خصوصی مجازی اساساً رایانه هایی هستند که در جایی قرار دارند که به شبکه ای متصل هستند که شما به آن دسترسی دارید. با این گزینه باید کل محیط هاست را خودتان بسازید. با در نظر گرفتن این موضوع، این واقعاً به مهارت های خود شما بستگی دارد که چقدر این سیستم می تواند ایمن باشد.

birhosting ecommerce2

پلتفرم های میزبانی ابری

میزبانی ابری مانند Google Cloud و Microsoft Azure می تواند راه آسان تری برای راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک شما باشد. پلتفرم های آنها به شما کمک می کند تا فرآیند راه اندازی را خودکار کنید و همچنین به شما کمک می کند سرورهای خود را راحت تر مدیریت کنید. آنها شبیه میزبانی مدیریت شده هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اما مزیت آن این است که آنها می توانند چیزی بیش از وردپرس ارائه دهند.

آنها همچنین گزینه های بهتری برای اصلاحات امنیتی نسبت به میزبانی مشترک دارند (آخرین گزینه را در لیست ما ببینید)، اما اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، ایده خوبی است که فردی را پیدا کنید که انجام می دهد یا به سراغ میزبانی کاملاً مدیریت شده بروید.

میزبانی مدیریت شده (وردپرس)

چندین ارائه دهنده خدمات میزبانی وردپرس را ارائه می دهند. تمرکز آنها بر روی یک چارچوب خاص است و از آنجایی که آنها نکات و نکات وردپرس را می دانند، می توانند سیستم امن تری را پیاده سازی کنند.

برخی از شرکت های میزبانی وب کاملاً مدیریت شده واقعاً در امنیت سایت عالی هستند. برای امنیت بیشتر، برخی از پلتفرم ها پلاگین های پشتیبان نیز ارائه می دهند. هنوز امکان هک شدن سایت ها در هاست مدیریت شده وجود دارد، اما قطعاً به اندازه هاست اشتراکی مکرر یا جدی نیست.

هاست اشتراکی

این یک انتخاب بسیار محبوب به دلیل سادگی در راه اندازی و دویدن سریع است. همچنین این مزیت اضافه را دارد که یکی از گزینه های ارزان تر است. با این حال، به خاطر داشته باشید که آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. با استفاده از این گزینه، تمام دامنه ها یا وب سایت های موجود در یک محیط میزبانی اشتراکی، منابع را به اشتراک می گذارند. این بدان معناست که وقتی ترافیک سنگینی به سمت شما می آید، ممکن است سایت شما بسیار کندتر از آنچه نیاز دارید کار کند.

از نظر امنیت، یک مشکل مکرر با این گزینه این است که سایر وب سایت هایی که از این سرویس استفاده می کنند به اندازه کافی از یکدیگر ایزوله نیستند، که می تواند منجر به در معرض خطر قرار گرفتن هر وب سایتی با هک شدن تنها یکی از سایت ها شود.

کلام پایانی

مهم است که به یاد داشته باشید که نگرانی اصلی شرکت های میزبان میزبانی است و نه امنیت. امنیت یک حوزه کاملاً دیگر و بسیار تخصصی است. هر گزینه ای که تصمیم می گیرید برای شما مناسب است، مطمئن شوید که یک فایروال برنامه وب نیز برای محافظت بیشتر قرار داده اید.


پست های توصیه شده